Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στο «φουλ» οι μηχανές του τουρισμού όλο το εορταστικό 15νθήμερο – Πώς κινήθηκαν οι ταξιδιώτες ανά την Ελλάδα



Με υψηλές πληρότητες όπως ήταν αναμενόμενο και τον καιρό σύμμαχο κινήθηκε η τουριστική αγορά την περίοδο των εορτών, δηλαδή Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά ενώ η εικόνα δεν φαίνεται να διαφοροποιείται και το τριήμερο των Φώτων.

Αυτό, όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος, θα «κρατήσει» οικονομικά τις επιχειρήσεις για τις επόμενες 40 μέρες που μεσολαβούν μέχρι το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Ο καιρός ωστόσο, δεν θα παραμείνει σύμμαχος αν οι θερμοκρασίες δεν πέσουν και την ίδια ώρα δεν πέσει… και λίγο χιόνι για να δουλέψουν τα χιονοδρομικά κέντρα ώστε να έχει ο κόσμος κίνητρο να αποδράσει σε ορεινούς προορισμούς τα Σαββατοκύριακα που ακολουθούν.

Σε ό,τι αφορά τα οργανωμένα ταξίδια, υπήρξε και εκεί μια εξαιρετική εικόνα καθώς όπως δείχνουν όλα τα στοιχεία, η αγορά επανέρχεται. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τον πρόεδρο του HATTA, του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, Λύσσανδρο Τσιλίδη, ο μέσος όρος της κινητικότητας ολόκληρης της χρονιάς άγγιξε το 80% του 2019, που αυτό είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα δεδομένων των προβλημάτων που προκάλεσε και προκαλεί η πανδημία.

Ο καλός καιρός ευνόησε τις μετακινήσεις στις γιορτές

«Οι καιρικές συνθήκες ήταν πάρα πολύ καλές για τις ημέρες των εορτών και ευνόησαν τις μετακινήσεις.

Δούλεψαν ιδιαίτερα οι πόλεις που είχαν θεματικά πάρκα, όπως η Δράμα, τα Τρίκαλα κτλ, όπου ο κόσμος άρχισε να πηγαίνει και πριν από την έναρξη των διακοπών», αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος, μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Τα πενθήμερα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς δούλεψαν όλοι οι προορισμοί, όπως η ορεινή Πελοπόννησος, η Αράχωβα, το Πήλιο, ο νόμος Ιωαννίνων (και η πόλη και τα ορεινά) αλλά και τα αστικά κέντρα όπως η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καβάλα και η Αλεξανδρούπολη που ήταν γεμάτες κυρίως τα τριήμερα Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς και όπως φαίνεται και των Φώτων.

Δηλαδή υπάρχει μια διαφοροποίηση μεταξύ του ορεινού όγκου και των αστικών κέντρων.

Η μέση πληρότητα για περίπου 1400 επιχειρήσεις κυμάνθηκε στο 80% για το 15νθήμερο των εορτών», σημειώνει ο κ.Τάσιος. Όπως επισημαίνει, επανήλθαν και οι Βαλκάνιοι τουρίστες, περισσότερο σε Θεσσαλονίκη και λιγότερο σε Καβάλα και Αλεξανδρούπολη.

Σημειώνει βέβαια ότι από εδώ και πέρα το στοίχημα θα είναι ο καιρός γιατί μεσολαβούν 40 μέρες μέχρι την Καθαρά Δευτέρα και ήδη από τις 10 Ιανουαρίου και μετά δεν υπάρχει κάτι. «Έχουμε δηλαδή ένα καλό δεκαπενθήμερο εορταστικό και ένα κακό επόμενο 40ημερο. Η όποια κερδοφορία των επιχειρήσεων θα εξαντληθεί το επόμενο διάστημα. Είμαστε δηλαδή, να το πω απλά, “ ίσα βάρκα, ίσα πανιά”», τόνισε ο πρόεδρος της ΠΟΞ.

Στην Ήπειρο που έχει όπως φαίνεται καταφέρει να κερδίσει το στοίχημα του 12μηνου τουρισμού, αφού είναι ένας τόπος που προσφέρει πολλές επιλογές, τόσο τα ορεινά όσο και οι πόλεις ήταν γεμάτα κόσμο, χωρίς το σκηνικό να αλλάζει το τριήμερο των Φώτων, όπως επισημαίνει ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Ηπείρου, Στράτος Ιωάννου.

«Μπορεί να μην έχουμε χιόνι αλλά αυτό δεν αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα για να μην επισκεφθεί ο κόσμος τόσο τις ορεινές περιοχές, όσο και τις πόλεις, κυρίως τα Ιωάννινα. Έχουμε επενδύσει πολύ στην προβολή και την εξωστρέφεια, που πλέον μας επισκέπτονται περισσότεροι ξένοι τουρίστες από ό,τι στο παρελθόν και αναμένεται το 2023 να είναι μια χρονιά καλύτερη από όλες όσες προηγήθηκαν».

Σχετικά με το νέο έτος και πώς αναμένεται να διαμορφωθεί η τουριστική κίνηση το 2023, ο κ.Τάσιος επεσήμανε ότι δύο είναι η ημερομηνίες που θα το καθορίσουν: η πρώτη είναι στις 31 Ιανουαρίου που κλείνει ο 1ος κύκλος των early bookings και η δεύτερη στις 31 Μαρτίου που κλείνει ο δεύτερος και μεγαλύτερος κύκλος.

Μεγάλο το ενδιαφέρον του κόσμου να ταξιδέψει

«Ο κόσμος είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για να ταξιδέψει, ειδικά μετά από τα προηγούμενα δύο χρόνια. Τα Χριστούγεννα σε αντίθεση με το Πάσχα, κυριαρχούν οι πόλεις ως προορισμοί, γιατί ο κόσμος θέλει να διασκεδάσει, να βγει, να ψωνίσει κτλ για αυτό είδαμε αρκετή τουριστική κίνηση σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη αλλά και την Κρήτη» σημείωσε ο πρόεδρος του HATTA Λύσανδρος Τσιλίδης, προσθέτοντας ότι τα θεματικά πάρκα έδωσαν ένα επιπλέον asset στους προορισμούς.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, οι προορισμοί που προτίμησαν και προτιμούν οι επισκέπτες και οι οποίοι πήγαν πάρα πολύ καλά, είναι τα Ιωάννινα, τα Ζαγοροχώρια, τα Τζουμέρκα, το Νυμφαίο, το Πήλιο, το Περτούλι, η Ελάτη, η λίμνη Πλαστήρα, τα Τρίκαλα, η Καρδίτσα, το Καρπενήσσι, ο Παρνασσός, η Αράχωβα, το Γαλαξίδι, η Πελοπόννησος και ιδιαίτερα τα Καλάβρυτα, το Ναύπλιο και η Καλαμάτα.

Ιδιαίτερη προτίμηση είχε και η Κρήτη και κυρίως τα αστικά κέντρα.

«Στη Θεσσαλονίκη οι ξένοι επισκέπτες ήταν κυρίως από τα Βαλκάνια ενώ στην Αθήνα από Αμερική, Ευρώπη αλλά και Ισραήλ», πρόσθεσε ο κ.Τσιλίδης.

Σε ό,τι αφορά τα ταξίδια των Ελλήνων στο εξωτερικό, πολλοί ήταν εκείνοι που επέλεξαν το χωριό του Άη Βασίλη στο Ροβανιέμι, το Λονδίνο, το Παρίσι, τη Βουδαπέστη και διάφορες πόλεις της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας. Γενικότερα η Ευρώπη ήταν ψηλά στις προτιμήσεις ενώ δεν έλειψαν και τα ταξίδια σε Τουρκία, Ιεροσόλυμα, Αίγυπτο αλλά και τα πιο μακρινά, τα υπερατλαντικά.

ΑΠΕ ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Υψηλότερο ποσοστό των Γερμανών προτιμούν την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Γερμανικής Τουριστικής Ανάλυσης (Deutsche Tourismusanalyse 2024), η οποία δημοσιεύτηκε προχθές (16.04.24).

Συγκεκριμένα, το 3,5% των ερωτηθέντων στη Γερμανία απάντησε πως η Τουρκία είναι η πιο αγαπημένος προορισμός για διακοπές, ενώ το 2,8% απάντησε η Ελλάδα.

Ωστόσο, αναλυτές επισημαίνουν πως η διαφορά αυτή μπορεί να οφείλεται στο πολύ μεγαλύτερο πλήθος των Τούρκων μεταναστών στη Γερμανία σε σχέση με εκείνο των Ελλήνων μεταναστών.

Κατ΄ άλλα, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο πιο αγαπημένο τουριστικό προορισμό των Γερμανών, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Πρώτος αγαπημένος προορισμός των Γερμανών είναι η χώρα τους (28,2%), έπειτα η Ισπανία (8,4%), ακολουθεί η Ιταλία (5,9%), η Σκανδιναβία (3,8%), η Τουρκία (3,5%), η Ελλάδα (2,8%), η Γαλλία (2,3%), η Αυστρία (1,8%) και τέλος η Κροατία (1,7%).

NEWSIT

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προβολή των ελληνικών τουριστικών προορισμών στην Ρουμανία από την Choose Greece

Την ευκαιρία να προβληθούν οι ελληνικοί προορισμοί στην Ρουμανία έδωσε η εκδήλωση της Choose Greece, «Be Greek for a day», που έλαβε χώρα τις προηγούμενες ημέρες στο Βουκουρέστι, με στόχο την προώθηση ελληνικών προορισμών στη ρουμανική αγορά,  πάντα στο σταθερό πλαίσιο των ισχυρών δεσμών φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Ρουμανίας. Ως επίτιμοι προσκεκλημένοι συμμετείχαν οι μεγαλύτεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Ρουμανία, που έχουν αεροπορικώς Charter σε όλα τα ελληνικά νησιά, αλλά κυρίως στον προορισμό την Κρήτη.

H  Ελλάδα παραμένει διαχρονικά άλλωστε, έτσι και εφέτος, πρώτη επιλογή για τους Ρουμάνους τουρίστες. Μάλιστα,  ο Δήμος Βόλου και το Πήλιο ξεκίνησαν την τουριστική του προβολή για το 2024  από τη Ρουμανία  και οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα νέα στον τουρισμό και για τα πακέτα τουρισμού, που προσφέρουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Στις συναντήσεις B2B συμμετείχαν πάνω από 100 εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων της Ρουμανίας και συγκεκριμένα από το Tez Tour, το Christian Tour, το Paralela 45, το Aerotravel, το JoinUp, το Holiday Office, τον Dertour, τη TUI Romania αλλά και από πολλλά άλλα. Από ελληνικής πλευράς ήταν μεταξύ άλλων το Επιμελητήριο Μαγνησίας, η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Χανίων και φυσικά και ο ο διευθυντής του ΕΟΤ Ρουμανίας κ. Γ. Σταφυλάκης.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε παρουσίαση των στοιχείων για την πολύ μεγάλη αύξηση στις κρατήσεις από Ρουμάνους τουρίστες στο νησί της Κρήτης, στον Δήμο Βόλου και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, καθώς και ένα προωθητικό βίντεο της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ. Το roadshow συνεχίζεται και τον Απρίλιο 2024 με την διοργάνωση εκδήλωσης στις 11 Απριλίου στο Βελιγράδι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Crete Sense the Αuthentic»: Η καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης για τη νέα τουριστική περίοδο

Με κεντρικό μήνυμα «Crete Sense the Αuthentic» η Περιφέρεια Κρήτης χτίζει μια καμπάνια που καλεί τον δυνητικό επισκέπτη να ανακαλύψει όλα όσα συνθέτουν τη μοναδική τουριστική εμπειρία της Κρήτης, με την υπογραφή του βραβευμένου σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη.
«Η Κρήτη ανοίγει την καρδιά της και είναι έτοιμη για ακόμα μια χρονιά να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει με τρόπο μοναδικό και αυθεντικό τα εκατομμύρια των επισκεπτών από το εξωτερικό. Ένα νησί, μια ολόκληρη ήπειρος, όπως με συναίσθημα και όμορφες εικόνες στις βαλίτσες της επιστροφής, δηλώνουν χαρακτηριστικά, οι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί μας. Η Περιφέρεια Κρήτης, με διακηρυγμένους και ρεαλιστικούς στόχους, συνεχίζει την υλοποίηση της πετυχημένης και πολλές φορές διακεκριμένης καμπάνιας τουριστικής προβολής», σημειώνει ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης σε δήλωσή του.

«Το μήνυμά μας φτάνει παντού. Στις πέντε ηπείρους, σε κάθε γωνιά του πλανήτη. “Φιλοξενία, άνθρωποι, ομορφιά, φύση ελευθερία, χαρά, χαμόγελα, γεύσεις, αρώματα. Σαν να κάνεις το γύρο του κόσμου σε ένα μέρος”, αυτός είναι ο τόπος που αυτές τις ημέρες με μεγάλες προσδοκίες εισέρχεται στη νέα τουριστική περίοδο.
Σε όλους τους ανθρώπους του τουρισμού, τους χιλιάδες εργαζόμενους, οι οποίοι αποτελούν τον κρίσιμο παράγοντα για την καθιέρωση της Κρήτης στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, στους συνεπείς και υπεύθυνους επιχειρηματίες του κλάδου ευχόμαστε μια καλή και επιτυχημένη τουριστική περίοδο», τονίζει ο Σταύρος Αρναουτάκης, υπογραμμίζοντας πως «και το 2024 οι επισκέπτες του νησιού μας θα αισθανθούν την αυθεντικότητα».

το βίντεο:

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ