Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Νέα εποχή για την ανάπτυξη του yachting στην Ελλάδα

Μία νέα εποχή για τα τουριστικά δεδομένα της χώρας μας αναμένεται να σηματοδοτήσει για το 2023 η ανάπτυξη του yachting στην Ελλάδα. 
Ο  κ. Αντώνης Στελλιάτος, που επανεξελέγη την περασμένη Κυριακή στην προεδρία της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τονίζει ότι το 2023 θα είναι μία πολύ καλή χρονιά για τη χώρα μας που δεν θα έχει προηγούμενο. 
Ωστόσο παρατηρεί ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή που αντιμετωπίζουν τα περισσότερα σκάφη που δραστηριοποιούνται στο ελλαδικό χώρο είναι το θέμα της έλλειψης θέσεων ελλιμενισμού.
Δηλώνει ότι πολλά από τα σκάφη που δεν βρίσκουν θέσεις σε εγκαταστάσεις τα οποία δεν είναι δηλωμένα ως τουριστικά λιμάνια, είτε σταθμεύουν σε καρνάγια ή σε λιμάνια που δεν προσφέρουν υπηρεσίες αντίστοιχες μιας μαρίνας.
Τονίζει ότι το 2022 οι ναυλώσεις των σκαφών ιστιοφόρων και καταμαράν στη χώρα μας, που ανέρχονται σε 5.500, άγγιξαν το 100% έως τα τέλη Νοεμβρίου, ενώ προσθέτει  ότι αν δεν υπάρξει κάποιος απρόβλεπτος παράγοντας σε σχέση με νέα περιοριστικά μέτρα για τα κρούσματα πανδημίας covid  από την Κίνα, η  Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στον στίβο της ανταγωνιστικότητας του κλάδου.
“Το 2023 θα είναι μια χρονιά ρεκόρ”, τονίζει  ο ίδιος, επισημαίνοντας ότι οι δημοφιλέστεροι προορισμοί το 2022 ήταν οι Κυκλάδες αλλά και το Ιόνιο που λόγω και του ανοίγματος του Ισθμού της Κορίνθου, πρόσφεραν στους περισσότερους ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο μια ανεπανάληπτη εμπειρία. 
Αναφερόμενος στις επιπτώσεις στον κλάδο από τον ρωσο – ουκρανικό πόλεμο είπε ότι υπήρξαν πολλές ακυρώσεις ναυλοσυμφώνων από Ρώσους και Ουκρανούς αλλά και Αμερικανούς ναυλωτές, χωρίς ωστόσο αυτό να έχει αντίκτυπο στο τελικό αποτέλεσμα. 
Σχετικά με το κόστος των ναυλώσεων, ο κ. Στελλιάτος λέει ότι η ναύλωση ενός καταμαράν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα ανέρχεται σε 5.000 με 10.000 ευρώ την εβδομάδα και για ένα ιστιοπλοϊκό από 3.500 έως 4.500 ευρώ την εβδομάδα, τιμές στις οποίες δεν περιλαμβάνονται πλήρωμα ή skipper (πλοηγός σκαφών αναψυχής).
Τα προβλήματα 
Ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ αναφερόμενος στο νέο νόμο  για το yachting που ψηφίστηκε τον Απρίλιο στη Βουλή, είπε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση βοηθάει στην ανάπτυξη του κλάδου ωστόσο εξέφρασε τη διαφωνία του με δύο συγκεκριμένα άρθρα της νομοθετικής ρύθμισης (8 και 9), με τα οποία όπως δηλώνει δίνεται το δικαίωμα σε σκάφη με τρίτη σημαία να κάνουν ναυλώσεις στην Ελλάδα χωρίς να διαθέτουν επαγγελματική άδεια και φορολογικό αντιπρόσωπο, ενώ προσθέτει ότι τα σκάφη αυτά δεν πληρώνουν ΝΑΤ και έχουν και μειωμένο ΦΠΑ.
Υπογραμμίζει ωστόσο ότι από την άλλη πλευρά για κάθε ναυλοσύμφωνο που συνάπτουν τα 5.500 ελληνικά σκάφη αυτό πηγαίνει στην εφορία, στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΔΑΕ), στο λιμεναρχείο και στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Ο κ. Στελλιάτος τονίζει ότι ο κλάδος των επαγγελματικών σκαφών προσφέρει στην ελληνική οικονομία το 1,42% του ΑΕΠ, ενώ ανέφερε ότι το 2022 δόθηκαν 30 εκατ. ευρώ στο ΝΑΤ και 10 εκατ. ευρώ στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).
Σημειώνεται ότι στον ΕΦΚΑ περιλαμβάνονται τα πληρώματα για τα σκάφη κάτω από 24 μέτρα που δεν χρειάζονται ναυτολόγιο.
Νέο ΔΣ στην Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού  
Κατά τη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού  στις 15 Ιανουαρίου 2023, επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης ο κ. Αντώνης Στελλιάτος, ενώ εκλέχθηκε νέο Δ.Σ. με τριετή θητεία, από 1/2/2023 έως 31/1/2026, η σύνθεση του οποίου, μετά τη συγκρότησή του σε σώμα, έχει ως εξής: πρόεδρος Αντώνης Στελλιάτος, πρώτος αντιπρόεδρος Εμμανουήλ Στεφανάκης, δεύτερος αντιπρόεδρος Σταύρος Κυριακούλης, τρίτος αντιπρόεδρος Διογένης Βενετόπουλος, γενικός γραμματέας Βασίλειος-Ηλίας Μαυρόγιαννης, ειδικός γραμματέας Παναγιώτης-Νικόλαος Λεμός, ταμίας Απόστολος Παπαδόπουλος, μέλος – επίτιμος πρόεδρος Γιώργος Βερνίκος και μέλος Διονύσιος Πυλαρινός.
Τι υποστηρίζει ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ Πάρης Λουτριώτης 
Την ανάγκη ο συντελεστής ΦΠΑ να διαμορφωθεί στο 13% από το 24%, στις ναυλώσεις των σκαφών αναψυχής άνευ πληρώματος, επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ , ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών ‘Ανευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), Πάρης Λουτριώτης ο οποίος και αυτός επανέρχεται στο θέμα των θέσεων έλλειψης ελλιμενισμού.
Προσθέτει ότι οι ναυλώσεις των σκαφών άνευ πληρώματος το  2022 ήταν αυξημένες κατά 70% σε σχέση με το 2019 ενώ το 2023 αναμένει πληρότητα κατά 100%.
Για το θέμα των θέσεων ελλιμενισμού υποστηρίζει ότι μετά την παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου σε ιδιώτη επενδυτή το πρόβλημα στην Αττική με τις θέσεις ελλιμενισμού έγινε πιο έντονο. Επισήμανε ότι ο διαχειριστικός φορέας της συγκεκριμένης μαρίνας θα ξεκινήσει έργα από 1ης Μαρτίου και σύμφωνα με τις υποχρεώσεις το 20% από τα επαγγελματικά θα παραμείνουν ενώ τα υπόλοιπα θα πρέπει να αποχωρήσουν.  Προσθέτει ότι οι ανάγκες ελλιμενισμού για τα επαγγελματικά σκάφη άνευ πληρώματος ανέρχονται αυτή τη στιγμή σε 2.500 ενώ αναμένεται να προστεθούν άλλα 30 νέα σκάφη που έρχονται στην Ελλάδα. 
Οι τουριστικοί λιμένες σε Ευρώπη και η έλλειψη θέσεων ελλιμενισμού στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τα στοιχεία της διαΝΕΟσις στην Ευρώπη υπάρχουν σήμερα περίπου 11.000 τουριστικοί λιμένες που διαθέτουν περίπου 1,1 εκατομμύρια θέσεις ελλιμενισμού, με τις Βόρειες χώρες να έχουν κατά κανόνα περισσότερους, αλλά μικρότερους λιμένες από τις Νότιες. 
Το πόσους λιμένες έχει κάθε χώρα, βεβαίως, επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η μορφολογία και το μήκος της ακτογραμμής της, το αν έχει πλωτά ποτάμια και, βεβαίως, η κουλτούρα του λαού της ως προς τη θαλάσσια αναψυχή. Το 38% των Δανών διαθέτουν ένα σκάφος αναψυχής, για παράδειγμα, την ώρα που το αντίστοιχο ποσοστό στη Γαλλία είναι μόλις 5%.
Κάτι επίσης ενδιαφέρον και αξιοσημείωτο: σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες πλην της Ιταλίας, υπάρχουν λιγότερες θέσεις ελλιμενισμού από ό,τι τα δηλωμένα σκάφη αναψυχής, κάτι που δημιουργεί το εύλογο ερώτημα: πού ελλιμενίζονται τα υπόλοιπα; Το μεγαλύτερο μέρος της απάντησης έχει να κάνει με το ότι τα σκάφη με εξωλέμβιες μηχανές χρησιμοποιούνται μόνο μερικές περιόδους του χρόνου και δεν καταλαμβάνουν θέσεις ελλιμενισμού το υπόλοιπο διάστημα (σταθμεύουν στην ξηρά). Και πάλι, όμως, οι θέσεις ελλιμενισμού που υπάρχουν διαθέσιμες στην Ελλάδα καλύπτουν μόνο το 41,8% του υπόλοιπου στόλου σκαφών αναψυχής. Από ό,τι φαίνεται, τα υπόλοιπα σκάφη βρίσκουν θέσεις σε εγκαταστάσεις που δεν είναι δηλωμένες ως τουριστικοί λιμένες (πάνω από 40 λιμάνια στην Ελλάδα εξυπηρετούν και σκάφη αναψυχής, έστω και χωρίς να τους προσφέρουν υπηρεσίες αντίστοιχες μιας μαρίνας), είτε στα επονομαζόμενα “ορφανά λιμάνια” που δεν είναι καθόλου καταγεγραμμένα.
Aύξηση των mega-yachts
Η κατηγορία των mega-yachts (σκάφη μήκους άνω των 24 μέτρων) απευθύνονται σε άτομα υψηλού εισοδήματος. Όπως αναφέρεται στην έρευνα, διαΝΕΟσις ένα mega-yacht μήκους 40-60 μέτρων σημαίνει δαπάνες σχεδόν 100.000 ευρώ την εβδομάδα, ποσό που περιλαμβάνει τη ναύλωση (περίπου τα μισά), τις προμήθειες του σκάφους, τα κόστη του πληρώματος και τις δαπάνες των επιβατών. Είναι ένα υποσύνολο της αγοράς που όμως αυξάνεται ραγδαία -πλέον υπάρχουν 8.538 mega-yachts στον κόσμο, και περίπου 350 από αυτά βρίσκονται στην Ελλάδα. 
Είναι ενδιαφέρον, δε, ότι η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους πολύ μεγάλων σκαφών αναψυχής (μήκους άνω των 40 μέτρων) στον κόσμο. Σύμφωνα με σχετική έρευνα από τα σχεδόν 4.795 τέτοια σκάφη στον κόσμο, τα 407 ανήκουν σε πολίτες των ΗΠΑ, που έχουν τα περισσότερα, με τους Ρώσους να ακολουθούν (168) και στην τρίτη θέση βρίσκουμε, ίσως αναπάντεχα, τους Έλληνες (107).
Π.Τσ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Παγκοσμίου ενδιαφέροντος γαστρονομικός προορισμός η Θεσσαλονίκη

Μια καινούρια πλατφόρμα cityofgastronomy.thessaloniki.gr που σκοπό έχει να ενισχύσει την ορατότητα της Θεσσαλονίκης, να προβάλει και να προωθήσει τα μοναδικά προϊόντα της Μακεδονικής γης και να ενημερώσει το κοινό για τις διατροφικές πολιτικές σύμφωνα με τα βιώσιμα αστικά διατροφικά (Food) συστήματα προωθεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή του στο Σύμφωνο Αστικής Πολιτικής Τροφίμων του Μιλάνου (Milan Urban Food Policy Pact – MUFPP).
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, δημιουργήθηκε η νέα ιστοσελίδα η οποία μέσα από φωτογραφίες που δελεάζουν τις αισθήσεις, μεταφέρουν την ιστορία και την μοναδικότητα των πιάτων της Θεσσαλονίκης. Ακόμη, υπάρχει πληροφοριακό υλικό για το Συμβούλιο Διατροφικής Πολιτικής, για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Food trails του Δήμου Θεσσαλονίκης και τις farm to fork στρατηγικές που προωθεί. Κεντρική θέση στην ιστοσελίδα έχουν οι αρχές της UNESCO για την ανάπτυξη της βιωσιμότητας, της αειφορίας, της κοινωνικής ευθύνης και της τοπικής οικονομίας αλλά και η σημασία αυτής της μεγάλης διεθνούς διάκρισης για την πόλη.

Επιπλέον, επισημαίνονται σημεία ενδιαφέροντος της Θεσσαλονίκης, όπως το Καπάνι, τα Λαδάδικα, ο αστικός αμπελώνας, οι ορυζώνες, τα οινοποιεία της περιοχής κ.α. Μέσα από το cityofgastronomy.thessaloniki.gr θα ενημερώνονται οι τουρίστες και οι πολίτες για όλα τα σημαντικά γαστρονομικά δρώμενα που λαμβάνουν χώρα στη Θεσσαλονίκη.Η διεθνής αναγνώριση που κατέκτησε η Θεσσαλονίκη με την ένταξη της στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας της UNESCO (UCCN), κάνει ευρύτερα γνωστή την μακραίωνη ιστορία πολιτισμού και την πλούσια κληρονομιά της πόλης, που με κινητήρια δύναμη τη γαστρονομία, τη βιωσιμότητα και την καινοτομία, μπαίνει σε ένα διεθνή διάλογο δημιουργικότητας, με στόχο την ανάπτυξη στην οικονομία, στην κοινωνία και στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος. Αυτή η κληρονομιά είναι που έχει διαμορφώσει το χαρακτήρα μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης, η οποία αναγνωρίζεται πλέον, ως ένας από τους καλύτερους γαστρονομικούς προορισμούς της Ευρώπης.

Αναφορικά με τη λειτουργία της νέας πλατφόρμας ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης τόνισε πως «η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της πόλης μας περνά μέσα από την προώθηση ειδικών μορφών τουρισμού όπου κυρίαρχη θέση καταλαμβάνει ο γαστρονομικός τουρισμός. Η δυναμική της Θεσσαλονίκης ως ενός γαστρονομικού παράδεισου προωθείται με τη λειτουργία της νέας ιστοσελίδας που θα αναδείξει το κορυφαίο αυτό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της πόλης και θα ενισχύσει την εξωστρεφή της ματιά στον κόσμο».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Βιέννη-Ferien:Η Ελλάδα δημοφιλέστερος προορισμός των Αυστριακών για το 2024 – Διψήφια ποσοστά αύξησης προκρατήσεων

H Ελλάδα εδραιώνεται στην κορυφή της τουριστικής ζήτησης στην Αυστρία για το προσεχές καλοκαίρι με διψήφια αύξηση προκρατήσεων και πρόσθετα αεροπορικά δρομολόγια προς νέους ελληνικούς προορισμούς. Αυτό διαπιστώθηκε στην διεθνή τουριστική έκθεση Ferien 2024, που πραγματοποιήθηκε στην Βιέννη 14 έως 17 Μαρτίου. Αθρόα ήταν η προέλευση του κοινού στο περίπτερο του ΕΟΤ που συμμετείχε και εφέτος στην Έκθεση με διευρυμένη συμμετοχή.
Οι συνεκθέτες στο ελληνικό περίπτερο από τις Περιφέρειες Κεντρικής Ελλάδος, Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Ιονίων Νήσων, Βορείου Αιγαίου, τους Δήμους Βόλου-Πηλίου και Σκιάθου, την Κάρπαθο, τον Οργανισμό Τουρισμού Χαλκιδικής, τους ξενοδοχειακούς ομίλους Louis και Zeus και την Πανελλήνια Ένωση Camping, είχαν την ευκαιρία κατά την πρώτη ημέρα να πραγματοποιήσουν B2B συναντήσεις με τους επαγγελματίες του κλάδου.
H Ελλάδα κορυφαίος προορισμός για το προσεχές καλοκαίρι
Σύμφωνα με την έρευνα της TUI (αποκλειστικός εταίρος στη Ferien) αλλά και με τα αποτελέσματα των κρατήσεων που πραγματοποιήθηκαν στην Έκθεση, η Ελλάδα παραμένει με διαφορά ο δημοφιλέστερος προορισμός των Αυστριακών.
Οι κυριότεροι προορισμοί : Κρήτη, Ρόδος, Κως, Κάρπαθος, Κέρκυρα, Χαλκιδική.
Οι κρατήσεις στην TUI, παρουσιάζουν διψήφια αύξηση για το μεγαλύτερο μέρος των προορισμών (Gottfried Math CEO TUI Austria).
Η εξαιρετική πορεία των κρατήσεων κατέγραψε διψήφια αύξηση για ορισμένους προορισμούς καλύπτοντας μάλιστα ήδη το 70% του δυναμικού τους για το 2024. Αυτό επισημάνθηκε κατά τις κατ΄ ιδίαν συναντήσεις που είχαν τα στελέχη της Υπηρεσίας ΕΟΤ Αυστρίας με τους διευθυντές της TUI, Dertour (δεύτερος μεγαλύτερος διοργανωτής ταξιδίων), Springer Reisen και Ideal Tours.
Ιδιαίτερα ενθαρρυντική εμφανίζεται η πορεία των κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων στον μεγαλύτερο αερομεταφορέα της χώρας, Austrian Airlines, ο οποίος ξεκινά ήδη από 26 Μαρτίου απευθείας συνδέσεις με 21 ελληνικούς προορισμούς: Αθήνα, Θεσσαλονίκη/Χαλκιδική,Καβάλα, Βόλος, Σκιάθος, Σκύρος, Πρέβεζα, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθος, ‘Αραξος, Καλαμάτα, Ρόδος, Κως, Κάρπαθος, Σάμος, Λήμνος, Μύκονος, Σαντορίνη, Ηράκλειο, Χανιά. Τα αεροπορικά δρομολόγια για Αθήνα παρουσιάζουν αύξηση +20% ενώ για Μύκονο θα πραγματοποιούνται 4 πτήσεις την εβδομάδα.

Νέοι προορισμοί

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η θετική απήχηση νέων προορισμών όπως της Σκύρου, της Λήμνου αλλά και της Θεσσαλίας με εβδομαδιαία πτήση από Βιέννη προς Βόλο (Austrian Airlines). Από πλευράς προορισμών, μεγάλη σημασία για την Υπηρεσία του ΕΟΤ Αυστρίας αποτελεί η διατήρηση και η εδραίωση της γραμμής Βιέννη – Βόλος αλλά και το άνοιγμα νέων γραμμών προς Λέσβο και Χίο.
Τέλος θετική η πορεία και στα νέα πτητικά προγράμματα προς Λέσβο (από Innsbruck), στις νέες γραμμές Innsbruck-Κάρπαθος, Linz-Σκιάθος ενώ ανοδική πορεία στη ζήτηση εμφανίζει η Ήπειρος, η οποία εδραιώνεται στην αυστριακή αγορά.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πατρινό καρναβάλι: Ρεκόρ με πάνω από 60.000 καρναβαλιστές

Χιλιάδες επισκέπτες από όλη τη χώρα αναμένονται από σήμερα στην Πάτρα για το φημισμένο Πατρινό καρναβάλι. Περισσότεροι από 60.000 καρναβαλιστές με 181 πληρώματα, ξεπερνώντας φέτος κάθε προηγούμενο, θα ξεχυθούν στους δρόμους στις μεγάλες παρελάσεις σύμφωνα με τα στοιχεία του Δήμου Πατρέων….

Οι Καρναβαλιστές θα συμπαρασύρουν Πατρινούς και επισκέπτες κάθε ηλικίας σε ένα μεγάλο ξεφάντωμα μεταμορφώνοντας όλη την Πάτρα σε ατέλειωτο πεδίο χαράς, νεανικής ορμής, εξωστρέφειας, δημιουργίας και διασκέδασης. Το Πατρινό Καρναβάλι υπόσχεται σε άτομα κάθε ηλικίας εικόνες, που θα μείνουν αξέχαστες.

Η κορύφωση των εκδηλώσεων του Πατρινού Καρναβαλιού 2024 θα έχει έντονη τη σφραγίδα των φωταγωγημένων καρναβαλικών αρμάτων του Δήμου Πατρέων, που θα παρελάσουν απόψε  για πρώτη φορά στους κεντρικούς δρόμους της Πάτρας συνοδεία της Δημοτικής Μουσικής του Δήμου Πατρέων και της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Πολυφωνικής Χορωδίας Πάτρας.

Σε μια ολιγόλεπτη στάση τους περιμετρικά της πλατείας Γεωργίου τα άρματα θα προκαλέσουν την προσοχή και τον θαυμασμό μικρών και μεγάλων που θα τα χαρούν από κοντά και θα φωτογραφηθούν μαζί τους,

Ο φετινός Βασιλιάς Καρνάβαλος στη μεγάλη γιορτή της Πάτρας, θα είναι ο «Καρνάβαλος της Παγκοσμιοποίησης» που παίζει μια παρτίδα σκάκι με τις χώρες του πλανήτη. Το άρμα της Βασίλισσας με θαλάσσιο θέμα (Γοργόνα που σέρνεται από ένα αλογόψαρο και ένα κοχύλι) θα υποδεχτεί τη Βασίλισσα του Πατρινού Καρναβαλιού 2024 Γεωργία Σακκά, ο «Προπομπός» που θα ανοίξει τις παρελάσεις (ένα καλλιτεχνικό άρμα με μια καρναβαλική μορφή με δυο κεφάλια με ενιαίο καπέλο κλόουν περιστοιχισμένο από χορευτές), το Άνθινο άρμα (ένας τροπικός παπαγάλος με 30.000 γαρύφαλλα που προαναγγέλλει την Άνοιξη), το άρμα «Smile» εμπνευσμένο από τον παλαιό βωβό κινηματογράφο με καρναβαλικούς ήρωες τον Σαρλό και τους Χονδρό-Λιγνό, οι «Χορευτές του Τσίρκου» (καλλιτεχνικό άρμα με ζογκλέρ και χορευτές) και ο Τζον Λένον με τα παιδιά των λουλουδιών και της ειρήνης προσαρμοσμένα στην επικαιρότητα του πολέμου στην Παλαιστίνη, είναι η κύρια ακολουθία του Βασιλιά Καρνάβαλου που θα μαγνητίσει τα βλέμματα.

Φέτος θα παρελάσουν 15 Καρναβαλικά άρματα, δημιουργίες του Καρναβαλικού Εργαστηρίου του Δήμου Πατρέων εκ των οποίων τα 7 νέα, με έντονα καλλιτεχνικά ή σατιρικά στοιχεία, αντιπολεμικά άκρως επίκαιρα μηνύματα.

Ανάμεσά τους και τα νέα φετινά άρματα του Καρναβαλιού των Μικρών: «Ταξίδι με τη φαντασία» και «Μωρό Καρνάβαλος». Τα υπόλοιπα άρματα είναι τα παλαιότερα του Καρναβαλιού των Μικρών: «Καρουσέλ», «Φεγγάρι», «Σκυλάκι», «Σαρανταποδαρούσα», «Inguana» και «Τσίρκο».

Στην πλατεία Γεωργίου θα ακολουθήσει η μεγάλη ανοικτή συναυλία του διεθνούς φήμης Shantel «The Disco Partizani Years!» που από τη σκηνή της πλατείας Γεωργίου Α΄ στις 21.30 με τη συμμετοχή της Bucovina Club Soundsystem, των Koza Mostra και της dj Spery θα προσφέρουν στον κόσμο ένα ανεπανάληπτο διονυσιακό πάρτυ με μουσικές των Βαλκανίων, που θα μοιάζει βγαλμένο από ταινία του Εμίρ Κουστουρίτσα.

Σε ισχύ είναι από σήμερα στη Πάτρα τα μέτρα ασφάλειας και τάξης.  650 περίπου αστυνομικοί  θα βρίσκονται επί ποδός σε 24ωρη βάση .Φέτος εκτός των ενισχύσεων από τις όμορες αστυνομικές διευθύνσεις – Αιτωλία, Ακαρνανία και Ηλεία, παρούσες θα είναι διμοιρίες των ΜΑΤ από τα Ιωάννινα και τη Λευκάδα.

Αστυνομικοί θα μετέχουν και στα μικτά κλιμάκια υπηρεσιών, που θα πραγματοποιούν ελέγχους για παρεμπόριο, αισχροκέρδεια, διάθεση ακατάλληλων οινοπνευματοδών ποτών. Σεκιούριτι – που θα φέρουν διακριτικά γιλέκα, θα έχουν τον ρόλο των επιτηρητών για την ομαλή διεξαγωγή των καρναβαλικών παρελάσεων του Σαββάτου και της Κυριακής.

Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, ενισχυμένα είναι από σήμερα και τα δρομολόγια στο υπεραστικό ΚΤΕΛ Αχαΐας για την εξυπηρέτηση των εκδρομέων .Οι κρατήσεις λόγω της μεγάλης ζήτησης , γίνονται ηλεκτρονικά και όχι τηλεφωνικά. Σε ισχύ θα τεθούν από το Σάββατο 16 Μαρτίου τα τροποποιημένα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας από και προς το κέντρο της Πόλης.

Σε  πλήρη και διαρκή ετοιμότητα βρίσκεται  και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας .Όσον αφορά το υγειονομικό σχεδιασμό, η 6η ΥΠΕ  σε συνεργασία με τον Ερυθρό Σταυρό θα συνδράμει με ιατρικό προσωπικό, ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και υγειονομικό υλικό. Υπαίθριο ιατρείο θα υπάρχει στο άνω τμήμα της πλατείας Γεωργίου. Θα εφημερεύουν και τα τρία νοσοκομεία της πόλης ενώ σε επιχειρησιακή ετοιμότητα θα  τεθεί το Σαββατοκύριακο από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 12 τα μεσάνυχτα,  το Κέντρο Υγείας Βόρειου Τομέα με όλες τις αναγκαίες ιατρικές  ειδικότητες.

NEWSIT

Ρεκόρ με 60.000 καρναβαλιστές στο Πατρινό Καρναβάλι – «Βουλιάζει» η Πάτρα από επισκέπτες

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ