Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Παρατηρητήριο Βιώσιμου Τουρισμού στην Πελοπόννησο προτείνει ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου Κων/νος Μαρινάκος

Τη δημιουργία ‘’Παρατηρητηρίου Βιώσιμου Τουρισμού” στην Πελοπόννησο, με τη στήριξη του δικτύου των Περιπτέρων Τουριστικής Πληροφόρησης της Περιφέρειας Πελοποννήσου, προτείνει ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου, Κων/νος Μαρινάκος.
Ιδιαίτερα διαφωτιστικά ήταν τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας σε ειδική εκδήλωση που έλαβε χώρα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Καλαμάτας την 20η Ιανουαρίου 2023 αναφορικά με τις προτιμήσεις και τις τάσεις των εισερχόμενων τουριστών που επισκέπτονται την Μεσσηνία και τις όμορες Περιφερειακές Ενότητες δια μέσου του διεθνούς αερολιμένα της Καλαμάτας.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την βοήθεια των στελεχών του Περιπτέρου Τουριστικής Πληροφόρησης που στεγάζεται στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ενώ από την στατιστική επεξεργασία των στοιχείων εξήχθησαν πολύ χρήσιμα συμπεράσματα αναφορικά με τα τρέχοντα προβλήματα από πλευράς υποδομών και αναδομών (αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, προσβασιμότητα στους αρχαιολογικούς-πολιτιστικούς χώρους, απουσία υψηλών τεχνολογιών και ψηφιοποίησης των υπηρεσιών) αλλά και θετικά σχόλια εφόσον, παρά τα όποια προβλήματα, οι τουρίστες θα επισκέπτονταν ξανά την Μεσσηνία και τις όμορες περιοχές, καθότι τα βασικά κίνητρα του ταξιδιού τους είναι η φύση, η ιστορία και η γαστρονομία της περιοχής που είναι πραγματικά πλούσια. Η επαναληψιμότητα των επισκεπτών και η ψήφος εμπιστοσύνης στο τουριστικό προϊόν της Πελοποννήσου αποτελούν τεκμήριο ποιότητας για την ευρύτερη περιοχή. 
Πολύ χρήσιμες πληροφορίες συλλέχθησαν επίσης ως προς τις νέες τάσεις των καταναλωτών (τύπο προορισμού, τύπο διαμονής, διάρκεια διαμονής) τις αγορές – στόχους και τους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή του προορισμού.
Στα πλαίσια αυτής της πληροφόρησης ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου, Κων/νος Μαρινάκος πρότεινε την δημιουργία ενός Παρατηρητηρίου Βιώσιμου Τουρισμού Πελοποννήσου εφόσον, όπως είπε, έχουν ωριμάσει πλέον οι συνθήκες για αυτό και επεσήμανε το σημαντικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα Περίπτερα Τουριστικής Πληροφόρησης στις επιμέρους Περιφερειακές Ενότητες ως προς την συλλογή πρωτογενών στοιχείων, τα οποία με την ανάλογη υποστήριξη πανεπιστημιακών ιδρυμάτων μπορούν να αποτελέσουν ένα πολύ χρήσιμο ‘’εργαλείο” στην διαδικασία λήψης αποφάσεων και χάραξης τουριστικών πολιτικών εκ μέρους των αναπτυξιακών φορέων του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα. 
Μάλιστα ο πρόεδρος του Τ.Ο.Π. επεσήμανε ότι το εν λόγω Παρατηρητήριο Βιώσιμου Τουρισμού πέραν της διασύνδεσής του με πανεπιστημιακά ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα της χώρας, θα μπορούσε να τελεί υπό την αιγίδα του Παγκοσμίου Οργανισμού Τουρισμού και Διεθνών Δικτύων Παρατηρητηρίων Βιώσιμου Τουρισμού με στόχο την βελτίωση του τρόπου μέτρησης της τουριστικής δραστηριότητας. Τέλος εξίσου χρήσιμη κρίνει ότι θα ήταν και η δημιουργία δημοσίων ομάδων κοινωνικής δικτύωσης (facebook, Instagram κ,λπ.) για την ανταλλαγή πληροφοριών, απόψεων και προτάσεων αναφορικά με την εικόνα του τουρισμού στην Πελοπόννησο και την βελτίωσή της.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Υψηλότερο ποσοστό των Γερμανών προτιμούν την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Γερμανικής Τουριστικής Ανάλυσης (Deutsche Tourismusanalyse 2024), η οποία δημοσιεύτηκε προχθές (16.04.24).

Συγκεκριμένα, το 3,5% των ερωτηθέντων στη Γερμανία απάντησε πως η Τουρκία είναι η πιο αγαπημένος προορισμός για διακοπές, ενώ το 2,8% απάντησε η Ελλάδα.

Ωστόσο, αναλυτές επισημαίνουν πως η διαφορά αυτή μπορεί να οφείλεται στο πολύ μεγαλύτερο πλήθος των Τούρκων μεταναστών στη Γερμανία σε σχέση με εκείνο των Ελλήνων μεταναστών.

Κατ΄ άλλα, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο πιο αγαπημένο τουριστικό προορισμό των Γερμανών, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Πρώτος αγαπημένος προορισμός των Γερμανών είναι η χώρα τους (28,2%), έπειτα η Ισπανία (8,4%), ακολουθεί η Ιταλία (5,9%), η Σκανδιναβία (3,8%), η Τουρκία (3,5%), η Ελλάδα (2,8%), η Γαλλία (2,3%), η Αυστρία (1,8%) και τέλος η Κροατία (1,7%).

NEWSIT

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προβολή των ελληνικών τουριστικών προορισμών στην Ρουμανία από την Choose Greece

Την ευκαιρία να προβληθούν οι ελληνικοί προορισμοί στην Ρουμανία έδωσε η εκδήλωση της Choose Greece, «Be Greek for a day», που έλαβε χώρα τις προηγούμενες ημέρες στο Βουκουρέστι, με στόχο την προώθηση ελληνικών προορισμών στη ρουμανική αγορά,  πάντα στο σταθερό πλαίσιο των ισχυρών δεσμών φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Ρουμανίας. Ως επίτιμοι προσκεκλημένοι συμμετείχαν οι μεγαλύτεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Ρουμανία, που έχουν αεροπορικώς Charter σε όλα τα ελληνικά νησιά, αλλά κυρίως στον προορισμό την Κρήτη.

H  Ελλάδα παραμένει διαχρονικά άλλωστε, έτσι και εφέτος, πρώτη επιλογή για τους Ρουμάνους τουρίστες. Μάλιστα,  ο Δήμος Βόλου και το Πήλιο ξεκίνησαν την τουριστική του προβολή για το 2024  από τη Ρουμανία  και οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα νέα στον τουρισμό και για τα πακέτα τουρισμού, που προσφέρουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Στις συναντήσεις B2B συμμετείχαν πάνω από 100 εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων της Ρουμανίας και συγκεκριμένα από το Tez Tour, το Christian Tour, το Paralela 45, το Aerotravel, το JoinUp, το Holiday Office, τον Dertour, τη TUI Romania αλλά και από πολλλά άλλα. Από ελληνικής πλευράς ήταν μεταξύ άλλων το Επιμελητήριο Μαγνησίας, η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Χανίων και φυσικά και ο ο διευθυντής του ΕΟΤ Ρουμανίας κ. Γ. Σταφυλάκης.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε παρουσίαση των στοιχείων για την πολύ μεγάλη αύξηση στις κρατήσεις από Ρουμάνους τουρίστες στο νησί της Κρήτης, στον Δήμο Βόλου και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, καθώς και ένα προωθητικό βίντεο της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ. Το roadshow συνεχίζεται και τον Απρίλιο 2024 με την διοργάνωση εκδήλωσης στις 11 Απριλίου στο Βελιγράδι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Crete Sense the Αuthentic»: Η καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης για τη νέα τουριστική περίοδο

Με κεντρικό μήνυμα «Crete Sense the Αuthentic» η Περιφέρεια Κρήτης χτίζει μια καμπάνια που καλεί τον δυνητικό επισκέπτη να ανακαλύψει όλα όσα συνθέτουν τη μοναδική τουριστική εμπειρία της Κρήτης, με την υπογραφή του βραβευμένου σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη.
«Η Κρήτη ανοίγει την καρδιά της και είναι έτοιμη για ακόμα μια χρονιά να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει με τρόπο μοναδικό και αυθεντικό τα εκατομμύρια των επισκεπτών από το εξωτερικό. Ένα νησί, μια ολόκληρη ήπειρος, όπως με συναίσθημα και όμορφες εικόνες στις βαλίτσες της επιστροφής, δηλώνουν χαρακτηριστικά, οι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί μας. Η Περιφέρεια Κρήτης, με διακηρυγμένους και ρεαλιστικούς στόχους, συνεχίζει την υλοποίηση της πετυχημένης και πολλές φορές διακεκριμένης καμπάνιας τουριστικής προβολής», σημειώνει ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης σε δήλωσή του.

«Το μήνυμά μας φτάνει παντού. Στις πέντε ηπείρους, σε κάθε γωνιά του πλανήτη. “Φιλοξενία, άνθρωποι, ομορφιά, φύση ελευθερία, χαρά, χαμόγελα, γεύσεις, αρώματα. Σαν να κάνεις το γύρο του κόσμου σε ένα μέρος”, αυτός είναι ο τόπος που αυτές τις ημέρες με μεγάλες προσδοκίες εισέρχεται στη νέα τουριστική περίοδο.
Σε όλους τους ανθρώπους του τουρισμού, τους χιλιάδες εργαζόμενους, οι οποίοι αποτελούν τον κρίσιμο παράγοντα για την καθιέρωση της Κρήτης στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, στους συνεπείς και υπεύθυνους επιχειρηματίες του κλάδου ευχόμαστε μια καλή και επιτυχημένη τουριστική περίοδο», τονίζει ο Σταύρος Αρναουτάκης, υπογραμμίζοντας πως «και το 2024 οι επισκέπτες του νησιού μας θα αισθανθούν την αυθεντικότητα».

το βίντεο:

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ