Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Από τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών περνά το μέλλον του ελληνικού τουρισμού

Απαντήσεις στις αναπτυξιακές προκλήσεις του τομέα του τουρισμού φιλοδοξούν να δώσουν οι Οργανισμοί Διαχείρισης Προορισμών ( DMΜOs) που με τον νόμο 4875/2021 εισέρχονται σε τροχιά υλοποίησης. Πολιτική ηγεσία και φορείς του κλάδου ποντάρουν στους DMΜOs σημειώνοντας ότι αυτοί θα αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των τουριστικών προορισμών, καθώς θα έχουν ως στόχο την προβολή τους, την προσέλκυση  επισκεπτών και την ανάπτυξη της βιώσιμης περιφερειακής οικονομίας των τοπικών κοινωνιών. Σε κάθε περίπτωση οι DMΜOs  θα παρέχουν ευκαιρίες για ανάπτυξη προϊόντων που θα ενισχύσουν την εμπειρία του επισκέπτη, την ταυτότητα και την έκφραση της επωνυμίας του προορισμού.  


Σε πρόσφατη παρέμβαση του ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας αναφερόμενος για τους DMOs επεσήμανε “πως πρόκειται για ένα σύγχρονο εργαλείο marketing και management στον τουρισμό, το οποίο επεξεργάστηκε το Υπουργείο Τουρισμού, προκειμένου να βοηθήσει τους Δήμους και τις Περιφέρειες σε ό,τι έχει να κάνει με την ανάπτυξη και κυρίως τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη”.


Τι λένε οι φορείς για τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών


Σε δήλωση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) Γρηγόρης Τάσιος σημειώνει “ότι επιτέλους στην Ελλάδα έχουμε ένα ΦΕΚ για το πως θα λειτουργήσουν οι DΜMOs κάτι πολύ σημαντικό για την επόμενη ημέρα του ελληνικού τουρισμού”. Στο ίδιο μήκος κύματος και το μέλος του ΞΕΕ και πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Δράμας Αγγελος Καλλίας σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως το εν λόγω ΦΕΚ δίνει τη δυνατότητα στις αναπτυξιακές εταιρείες που έχουν οι Δήμοι να μετασχηματιστούν και σε Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών. Σε κάθε περίπτωση η παρούσα εξέλιξη είναι προς όφελος της τουριστικής οικονομίας και για το λόγο αυτό οι αναπτυξιακές εταιρίες θα πρέπει να αντιμετωπίσουν πολύ σοβαρά τους DΜMOs.
Αναφορικά με τους προβληματισμούς που εκφράζουν οι φορείς του ελληνικού τουρισμού, η πρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων Κωνσταντίνα Σβήνου είναι ξεκάθαρη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: “Θα πρέπει να εξεταστεί πολύ σοβαρά η χρηματοδότηση των DΜMOs και πως αυτή θα υλοποιηθεί, τι θα γίνει με τις περιοχές της χώρας που δεν έχουν αναπτυξιακή, όπως επίσης πως θα στελεχωθούν οι νέοι οργανισμοί”. Στο σημείο αυτό επισημαίνει πως πρέπει να  διασφαλιστεί η συμμετοχή των φορέων που γνωρίζουν τα θέματα του τουρισμού.


Ποιες τάσεις επιβάλλουν τη δημιουργία των DMΜOs και ποιες οι αρμοδιότητες τους


Τα τελευταία χρόνια η δημιουργία Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμών σε ελληνικούς προορισμούς έχει αποτελέσει πεδίο έντονης ζύμωσης με τις περιφέρειες Κρήτης και Νοτίου Ελλάδας να έχουν κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Στην περιφέρεια Κρήτης από το Δήμο Χερσονήσου αλλά και στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου από τον Δήμο Σαντορίνης έχει ήδη δοθεί ένα σημαντικό παράδειγμα.
Στην πρόσφατη εκδήλωση του υπουργείου Τουρισμού τονίστηκε ότι η ανταγωνιστικότητα και η ποιότητα ενός τουριστικού προορισμού, η καινοτομία αλλά και η εξασφάλιση της βιωσιμότητας αυτών αποτελούν τις βασικές τάσεις που υπαγορεύουν την υλοποίηση των DMΜOs.
Αναφορικά με τις αρμοδιότητες τους είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός, η τουριστική πολιτική, η γνώση της αγοράς, το τουριστικό προϊόν και ανάπτυξη επιχειρήσεων, η ψηφιοποίηση και καινοτομία, η εποπτεία, η διαχείριση κρίσεων, η εκπαίδευση και ανάπτυξη ικανοτήτων, η προώθηση Μάρκετινγκ και δημιουργία σήματος αλλά και η χρηματοδότηση και ενίσχυση επενδύσεων.


Οι προτεινόμενοι φορείς (ενδεικτικά) κατά την πρώτη φάση δημιουργίας και λειτουργίας του Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού είναι:


-Υπουργείο Τουρισμού και Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού
-Περιφέρειες
-Λοιποί Αναπτυξιακοί Οργανισμοί
-Φορείς σχεδιασμού και διαχείρισης θεματικών ΟΧΕ Πολιτισμού – Τουρισμού

Κωστής Χαλκιαδάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Υψηλότερο ποσοστό των Γερμανών προτιμούν την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Γερμανικής Τουριστικής Ανάλυσης (Deutsche Tourismusanalyse 2024), η οποία δημοσιεύτηκε προχθές (16.04.24).

Συγκεκριμένα, το 3,5% των ερωτηθέντων στη Γερμανία απάντησε πως η Τουρκία είναι η πιο αγαπημένος προορισμός για διακοπές, ενώ το 2,8% απάντησε η Ελλάδα.

Ωστόσο, αναλυτές επισημαίνουν πως η διαφορά αυτή μπορεί να οφείλεται στο πολύ μεγαλύτερο πλήθος των Τούρκων μεταναστών στη Γερμανία σε σχέση με εκείνο των Ελλήνων μεταναστών.

Κατ΄ άλλα, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο πιο αγαπημένο τουριστικό προορισμό των Γερμανών, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Πρώτος αγαπημένος προορισμός των Γερμανών είναι η χώρα τους (28,2%), έπειτα η Ισπανία (8,4%), ακολουθεί η Ιταλία (5,9%), η Σκανδιναβία (3,8%), η Τουρκία (3,5%), η Ελλάδα (2,8%), η Γαλλία (2,3%), η Αυστρία (1,8%) και τέλος η Κροατία (1,7%).

NEWSIT

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προβολή των ελληνικών τουριστικών προορισμών στην Ρουμανία από την Choose Greece

Την ευκαιρία να προβληθούν οι ελληνικοί προορισμοί στην Ρουμανία έδωσε η εκδήλωση της Choose Greece, «Be Greek for a day», που έλαβε χώρα τις προηγούμενες ημέρες στο Βουκουρέστι, με στόχο την προώθηση ελληνικών προορισμών στη ρουμανική αγορά,  πάντα στο σταθερό πλαίσιο των ισχυρών δεσμών φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Ρουμανίας. Ως επίτιμοι προσκεκλημένοι συμμετείχαν οι μεγαλύτεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Ρουμανία, που έχουν αεροπορικώς Charter σε όλα τα ελληνικά νησιά, αλλά κυρίως στον προορισμό την Κρήτη.

H  Ελλάδα παραμένει διαχρονικά άλλωστε, έτσι και εφέτος, πρώτη επιλογή για τους Ρουμάνους τουρίστες. Μάλιστα,  ο Δήμος Βόλου και το Πήλιο ξεκίνησαν την τουριστική του προβολή για το 2024  από τη Ρουμανία  και οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα νέα στον τουρισμό και για τα πακέτα τουρισμού, που προσφέρουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Στις συναντήσεις B2B συμμετείχαν πάνω από 100 εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων της Ρουμανίας και συγκεκριμένα από το Tez Tour, το Christian Tour, το Paralela 45, το Aerotravel, το JoinUp, το Holiday Office, τον Dertour, τη TUI Romania αλλά και από πολλλά άλλα. Από ελληνικής πλευράς ήταν μεταξύ άλλων το Επιμελητήριο Μαγνησίας, η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Χανίων και φυσικά και ο ο διευθυντής του ΕΟΤ Ρουμανίας κ. Γ. Σταφυλάκης.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε παρουσίαση των στοιχείων για την πολύ μεγάλη αύξηση στις κρατήσεις από Ρουμάνους τουρίστες στο νησί της Κρήτης, στον Δήμο Βόλου και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, καθώς και ένα προωθητικό βίντεο της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ. Το roadshow συνεχίζεται και τον Απρίλιο 2024 με την διοργάνωση εκδήλωσης στις 11 Απριλίου στο Βελιγράδι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Crete Sense the Αuthentic»: Η καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης για τη νέα τουριστική περίοδο

Με κεντρικό μήνυμα «Crete Sense the Αuthentic» η Περιφέρεια Κρήτης χτίζει μια καμπάνια που καλεί τον δυνητικό επισκέπτη να ανακαλύψει όλα όσα συνθέτουν τη μοναδική τουριστική εμπειρία της Κρήτης, με την υπογραφή του βραβευμένου σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη.
«Η Κρήτη ανοίγει την καρδιά της και είναι έτοιμη για ακόμα μια χρονιά να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει με τρόπο μοναδικό και αυθεντικό τα εκατομμύρια των επισκεπτών από το εξωτερικό. Ένα νησί, μια ολόκληρη ήπειρος, όπως με συναίσθημα και όμορφες εικόνες στις βαλίτσες της επιστροφής, δηλώνουν χαρακτηριστικά, οι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί μας. Η Περιφέρεια Κρήτης, με διακηρυγμένους και ρεαλιστικούς στόχους, συνεχίζει την υλοποίηση της πετυχημένης και πολλές φορές διακεκριμένης καμπάνιας τουριστικής προβολής», σημειώνει ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης σε δήλωσή του.

«Το μήνυμά μας φτάνει παντού. Στις πέντε ηπείρους, σε κάθε γωνιά του πλανήτη. “Φιλοξενία, άνθρωποι, ομορφιά, φύση ελευθερία, χαρά, χαμόγελα, γεύσεις, αρώματα. Σαν να κάνεις το γύρο του κόσμου σε ένα μέρος”, αυτός είναι ο τόπος που αυτές τις ημέρες με μεγάλες προσδοκίες εισέρχεται στη νέα τουριστική περίοδο.
Σε όλους τους ανθρώπους του τουρισμού, τους χιλιάδες εργαζόμενους, οι οποίοι αποτελούν τον κρίσιμο παράγοντα για την καθιέρωση της Κρήτης στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, στους συνεπείς και υπεύθυνους επιχειρηματίες του κλάδου ευχόμαστε μια καλή και επιτυχημένη τουριστική περίοδο», τονίζει ο Σταύρος Αρναουτάκης, υπογραμμίζοντας πως «και το 2024 οι επισκέπτες του νησιού μας θα αισθανθούν την αυθεντικότητα».

το βίντεο:

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ