Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Χανιά – Φαράγγι Σαμαριάς: Ο «πρεσβευτής» του Φυσιολατρικού Τουρισμού της Κρήτης

Σε «πρεσβευτή», του φυσιολατρικού τουρισμού στην Κρήτη αναδεικνύεται το φαράγγι της Σαμαριάς στα Χανιά καθώς σύμφωνα με έρευνα του Παρατηρητηρίου Τουρισμού αποτελεί σημαντικό πόλο έλξης επισκεπτών, εκτός από περιοχή ιδιαίτερα φυσικού κάλλους, και συμβάλει στην τουριστική και κατ’ επέκταση οικονομική ανάπτυξη τόσο της ευρύτερης περιοχής όσο και ολόκληρης της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.
 
Πενταετία με ρεκόρ επισκεπτών
Είναι χαρακτηριστικό ότι την πενταετία 2018- 2022, το φαράγγι της Σαμαριάς επισκέφθηκαν 634.285 πολίτες και αν δεν υπήρχαν οι περιορισμοί της πανδημίας, κυρίως το 2020, ο αριθμός αυτός θα ήταν πολύ μεγαλύτερος.
Κατά το 2022 μάλιστα η επισκεψιμότητα σημείωσε ρεκόρ πενταετίας καθώς το φαράγγι επισκέφθηκαν 168.593 άτομα.
 
Οι αριθμοί
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τουρισμού, το 2018 επισκέφθηκαν το φαράγγι της Σαμαριάς 155.396 άτομα, το 2019 οι επισκέπτες ήταν 159.051 άτομα, το 2020 με τις απαγορεύσεις και τους περιορισμούς της πανδημίας 56.287.
Το 2021 το φαράγγι επισκέφθηκαν 94.985 άτομα και το 2022 σημειώθηκε ο μεγαλύτερος αριθμός επισκεπτών της πενταετίας, 168.593 άτομα.
 
Εποχικός, αλλά ισχυρός προορισμός
Η επίσημη περίοδος λειτουργίας του φαραγγιού κάθε χρόνο είναι από τον Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο. Το φαράγγι κλείνει σε περιπτώσεις που υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια των επισκεπτών, όπως καύσωνας και ακραία καιρικά φαινόμενα.
 
Επιλέγουν Κρήτη για το φαράγγι
Η ανάλυση των δεδομένων από το Παρατηρητήριο Τουρισμού έδειξε ότι το 21,8% των επισκεπτών επηρεάστηκαν πολύ ή καθοριστικά από την ύπαρξη του φαραγγιού Σαμαριάς όταν επέλεξαν να επισκεφθούν την Κρήτη. Αυτό δείχνει για άλλη μια φορά ότι το σημείο αποτελεί «κεφάλαιο» για την Κρητική οικονομία αφού αποτελεί σημαντικό λόγο για μέρος των επισκεπτών να επιλέξουν την Κρήτη για τις διακοπές τους. Η πλειοψηφία των επισκεπτών κυμαίνεται στο ηλικιακό εύρος των 20 έως 50 ετών, καθώς έξι στους δέκα ανήκουν σε αυτή την ηλικιακή ομάδα, το ποσοστό ανδρών – γυναικών επισκεπτών είναι 50-50 , ενώ έξι στους δέκα είναι απόφοιτοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το 62% των επισκεπτών δηλώνει εισόδημα από 10000 έως 45000 ευρώ.
 
Η πρώτη γνωριμία με το φαράγγι
Ενημερωμένοι για τη Σαμαριά πριν το ταξίδι τους φαίνεται να ήταν η πλειοψηφία των επισκεπτών. Οι πληροφορίες προέρχονται κυρίως από το ίντερνετ σε ποσοστό 50,1% και από φίλους και συγγενείς που το έχουν επισκεφθεί στο παρελθόν σε ποσοστό 40,1%. Η πλειοψηφία με ποσοστό 58,3% ωστόσο δε γνώριζε ότι το φαράγγι της Σαμαριάς έχει ανακηρυχθεί μνημείο βιόσφαιρας της UNESCO (Biosphere Reserve) αλλά το 53,9% γνώριζε για τα προστατευόμενα είδη του πάρκου.
 
Το 67,3% των τουριστών που επισκέφθηκαν φέτος τη Σαμαριά το έκαναν για πρώτη φορά ενώ το 32,7% έχουν επισκεφθεί το πάρκο στο παρελθόν ενώ οι περισσότεροι δηλώνουν ικανοποιημένοι από την τιμή του εισιτηρίου εισόδου.
 
Ικανοποίηση και «πιλότος» για ορειβατικό τουρισμό
Θετικές αξιολογήσεις κέρδισε η Σαμαριά σχεδόν σε όλους τους τομείς, με τους επισκέπτες να μένουν σαφώς ικανοποιημένοι. Η πλειοψηφία των επισκεπτών απάντησε ότι θα πρότεινε την επίσκεψη του εθνικού πάρκου σε συγγενείς και φίλους αλλά επίσης φαίνεται ότι μια μερίδα επισκεπτών κινητοποιήθηκε μετά από την επίσκεψη στη Σαμαριά και θα ήθελε να ακολουθήσει και άλλες ορειβατικές διαδρομές είτε μέσα στον πυρήνα του πάρκου είτε στα ευρύτερα του όρια.
 
Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ -ΜΠΕ ο διευθυντής του ΜΑΙΧ Γιώργος Μπαουράκης, «από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι το φαράγγι, μπορεί να λειτουργήσει ως κόμβος ανάπτυξης της ενδοχώρας, με εναλλακτικές μορφές τουρισμού που μπορούν να λειτουργήσουν ως αντίβαρο στον μαζικό τουρισμό του βόρειου άξονα δίνοντας ζωή στην ενδοχώρα.
 
«Θωρακίζουν» το φαράγγι
Στο πλαίσιο της προστασίας του, το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων, σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης, συμμετέχουν στο ερευνητικό έργο TREEADS το οποίο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα HORIZON 2020. Στόχος του έργου είναι να μελετήσει το ενδεχόμενο πυρκαγιάς μέσα στον πυρήνα του πάρκου. Λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής, θα γίνουν προσομοιώσεις και θα προταθούν σενάρια για τη βέλτιστη δυνατή πρόληψη και αντιμετώπιση της με χρήση νέων τεχνολογιών και μη επανδρωμένων ιπτάμενων οχημάτων ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος και η τόσο για τους επισκέπτες όσο και για το ίδιο το πάρκο.
 
Η επισκεψιμότητα στο φαράγγι της Σαμαριάς έχει αποτελέσει αντικείμενο μελέτης από το Παρατηρητήριο Τουρισμού του Μεσογειακού Αγρονομικού Ινστιτούτου Χανίων, σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης, τη Διεύθυνση Δασών Χανίων και το Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Σαμαριάς ο οποίος ενσωματώθηκε στον Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α. και λειτουργεί πλέον σαν Μονάδα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Σαμαριάς  από το 2013.
 
Τα στοιχεία αξιολογήθηκαν από τον διευθυντή του ΜΑΙΧ Γιώργο Μπαουράκη, τον καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης Κώστα Ζοπουνίδη και τον ερευνητή του ΜΑΙΧ Γιώργο Φακωτάκη.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Υψηλότερο ποσοστό των Γερμανών προτιμούν την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Γερμανικής Τουριστικής Ανάλυσης (Deutsche Tourismusanalyse 2024), η οποία δημοσιεύτηκε προχθές (16.04.24).

Συγκεκριμένα, το 3,5% των ερωτηθέντων στη Γερμανία απάντησε πως η Τουρκία είναι η πιο αγαπημένος προορισμός για διακοπές, ενώ το 2,8% απάντησε η Ελλάδα.

Ωστόσο, αναλυτές επισημαίνουν πως η διαφορά αυτή μπορεί να οφείλεται στο πολύ μεγαλύτερο πλήθος των Τούρκων μεταναστών στη Γερμανία σε σχέση με εκείνο των Ελλήνων μεταναστών.

Κατ΄ άλλα, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο πιο αγαπημένο τουριστικό προορισμό των Γερμανών, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Πρώτος αγαπημένος προορισμός των Γερμανών είναι η χώρα τους (28,2%), έπειτα η Ισπανία (8,4%), ακολουθεί η Ιταλία (5,9%), η Σκανδιναβία (3,8%), η Τουρκία (3,5%), η Ελλάδα (2,8%), η Γαλλία (2,3%), η Αυστρία (1,8%) και τέλος η Κροατία (1,7%).

NEWSIT

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προβολή των ελληνικών τουριστικών προορισμών στην Ρουμανία από την Choose Greece

Την ευκαιρία να προβληθούν οι ελληνικοί προορισμοί στην Ρουμανία έδωσε η εκδήλωση της Choose Greece, «Be Greek for a day», που έλαβε χώρα τις προηγούμενες ημέρες στο Βουκουρέστι, με στόχο την προώθηση ελληνικών προορισμών στη ρουμανική αγορά,  πάντα στο σταθερό πλαίσιο των ισχυρών δεσμών φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Ρουμανίας. Ως επίτιμοι προσκεκλημένοι συμμετείχαν οι μεγαλύτεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Ρουμανία, που έχουν αεροπορικώς Charter σε όλα τα ελληνικά νησιά, αλλά κυρίως στον προορισμό την Κρήτη.

H  Ελλάδα παραμένει διαχρονικά άλλωστε, έτσι και εφέτος, πρώτη επιλογή για τους Ρουμάνους τουρίστες. Μάλιστα,  ο Δήμος Βόλου και το Πήλιο ξεκίνησαν την τουριστική του προβολή για το 2024  από τη Ρουμανία  και οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα νέα στον τουρισμό και για τα πακέτα τουρισμού, που προσφέρουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Στις συναντήσεις B2B συμμετείχαν πάνω από 100 εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων της Ρουμανίας και συγκεκριμένα από το Tez Tour, το Christian Tour, το Paralela 45, το Aerotravel, το JoinUp, το Holiday Office, τον Dertour, τη TUI Romania αλλά και από πολλλά άλλα. Από ελληνικής πλευράς ήταν μεταξύ άλλων το Επιμελητήριο Μαγνησίας, η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Χανίων και φυσικά και ο ο διευθυντής του ΕΟΤ Ρουμανίας κ. Γ. Σταφυλάκης.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε παρουσίαση των στοιχείων για την πολύ μεγάλη αύξηση στις κρατήσεις από Ρουμάνους τουρίστες στο νησί της Κρήτης, στον Δήμο Βόλου και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, καθώς και ένα προωθητικό βίντεο της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ. Το roadshow συνεχίζεται και τον Απρίλιο 2024 με την διοργάνωση εκδήλωσης στις 11 Απριλίου στο Βελιγράδι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Crete Sense the Αuthentic»: Η καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης για τη νέα τουριστική περίοδο

Με κεντρικό μήνυμα «Crete Sense the Αuthentic» η Περιφέρεια Κρήτης χτίζει μια καμπάνια που καλεί τον δυνητικό επισκέπτη να ανακαλύψει όλα όσα συνθέτουν τη μοναδική τουριστική εμπειρία της Κρήτης, με την υπογραφή του βραβευμένου σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη.
«Η Κρήτη ανοίγει την καρδιά της και είναι έτοιμη για ακόμα μια χρονιά να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει με τρόπο μοναδικό και αυθεντικό τα εκατομμύρια των επισκεπτών από το εξωτερικό. Ένα νησί, μια ολόκληρη ήπειρος, όπως με συναίσθημα και όμορφες εικόνες στις βαλίτσες της επιστροφής, δηλώνουν χαρακτηριστικά, οι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί μας. Η Περιφέρεια Κρήτης, με διακηρυγμένους και ρεαλιστικούς στόχους, συνεχίζει την υλοποίηση της πετυχημένης και πολλές φορές διακεκριμένης καμπάνιας τουριστικής προβολής», σημειώνει ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης σε δήλωσή του.

«Το μήνυμά μας φτάνει παντού. Στις πέντε ηπείρους, σε κάθε γωνιά του πλανήτη. “Φιλοξενία, άνθρωποι, ομορφιά, φύση ελευθερία, χαρά, χαμόγελα, γεύσεις, αρώματα. Σαν να κάνεις το γύρο του κόσμου σε ένα μέρος”, αυτός είναι ο τόπος που αυτές τις ημέρες με μεγάλες προσδοκίες εισέρχεται στη νέα τουριστική περίοδο.
Σε όλους τους ανθρώπους του τουρισμού, τους χιλιάδες εργαζόμενους, οι οποίοι αποτελούν τον κρίσιμο παράγοντα για την καθιέρωση της Κρήτης στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, στους συνεπείς και υπεύθυνους επιχειρηματίες του κλάδου ευχόμαστε μια καλή και επιτυχημένη τουριστική περίοδο», τονίζει ο Σταύρος Αρναουτάκης, υπογραμμίζοντας πως «και το 2024 οι επισκέπτες του νησιού μας θα αισθανθούν την αυθεντικότητα».

το βίντεο:

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ