Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Δημόσια διαβούλευση για το νέο «Σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου»

Το Υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων θέτει σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) με αντικείμενο τον καθορισμό των προδιαγραφών λειτουργίας επισκέψιμων τυροκομείων αλλά και της διαδικασίας απονομής του νέου σήματος “Επισκέψιμου Τυροκομείου”. 
https://mintour.gov.gr/diavoyleysi-simatos-episkepsimoy-tyrokomeioy/
Με την εν λόγω απόφαση, για πρώτη φορά καθορίζονται οι συγκεκριμένες τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν οι εγκαταστάσεις των τυροκομείων, προκειμένου να αποκτήσουν το νέο τουριστικό σήμα του Υπουργείου Τουρισμού, ενώ τίθενται σαφείς προδιαγραφές για τις παρεχόμενες από αυτά υπηρεσίες, στην κατεύθυνση της διασφάλισης της ποιότητας της εμπειρίας του επισκέπτη. Το Σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου θα χορηγείται από την Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) του Υπουργείου Τουρισμού, στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας βρίσκεται η  εγκατάσταση για την οποία υποβάλλεται η αίτηση. 
Η διαβούλευση θα έχει διάρκεια μέχρι και την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2023 (ώρα 23:59), ενώ απευθύνεται σε κάθε άμεσα ή έμμεσα ενδιαφερόμενο παράγοντα. Σκοπός της είναι η συγκέντρωση σχολίων και παρατηρήσεων από όλους τους εμπλεκόμενους θεσμικούς φορείς και ενώσεις, τις επιχειρήσεις και τους παραγωγούς, προκειμένου τόσο το ίδιο το Σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου αλλά και η διαδικασία απόκτησής του να είναι ελκυστικά και προσιτά σε κάθε τυροκομική εγκατάσταση της χώρας. 
Επισημαίνεται ότι το Σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου διασφαλίζει την επισκεψιμότητα σε χώρους όπου παράγονται τυροκομικά και γαλακτοκομικά προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών υποδοχής, ξενάγησης, φιλοξενίας, εστίασης και γευσιγνωσίας.
Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία αποτελεί την τρίτη κατά σειρά ενέργεια, ύστερα από τα νέα Σήματα Επισκέψιμου Ζυθοποιείου και Επισκέψιμου Ελαιοτριβείου, στην οποία προχωρά το Υπουργείο Τουρισμού την τελευταία διετία στην κατεύθυνση της ουσιαστικής διασύνδεσης του ελληνικού αγροδιατροφικού τομέα με τον κλάδο της φιλοξενίας και της περαιτέρω διαφοροποίησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Στην ίδια κατεύθυνση, υπενθυμίζεται ότι με πρόσφατη τροπολογία του αρ. 105 του ν. 4982/2022 του Υπουργείου Τουρισμού, προβλέφθηκε η παράλληλη λειτουργία χώρων εστίασης και μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων (όπως ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικές κατοικίες κ.α.) στις εγκαταστάσεις που λαμβάνουν Σήμα Επισκέψιμου Ελαιοτριβείου, Ζυθοποιείου ή Τυροκομείου.
Η αρμόδια Υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, δήλωσε σχετικά: «Απευθύνουμε ένα ανοικτό κάλεσμα σε όλους τους φορείς, ενώσεις, παραγωγούς και επιχειρήσεις τυροκομικών και γαλακτοκομικών προϊόντων να διαμορφώσουμε μαζί το πλαίσιο των νέων επισκέψιμων τυροκομείων. Με το νέο σήμα Επισκέψιμου Τυροκομείου, το τρίτο κατά σειρά που θεσμοθετήσαμε και αφορά την εκλεκτή ελληνική παραγωγή, συνεχίζουμε δυναμικά το έργο μας για την προώθηση του ελληνικού αγροτουρισμού και φυσικά, την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος. Με την ελληνική παραγωγή να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτουμε ως χώρα, επενδύουμε στρατηγικά στοχεύοντας στην ενθάρρυνση της ουσιαστικής συμμετοχής της στην τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας με τρόπο βιώσιμο και δίκαιο, που να αφορά κάθε γωνιά της πατρίδας μας.
Ερχόμαστε έτσι στην πράξη να αναδείξουμε μοναδικούς προορισμούς της χώρας μας με σημαντική δραστηριότητα στον πρωτογενή τομέα, αλλά και να ενισχύσουμε τους παραγωγούς του τόπου μας δημιουργώντας νέες ευκαιρίες εξωστρέφειας και αύξησης του εισοδήματός τους. 
Το στοίχημα της ένταξης του αγροδιατροφικού τομέα στο ελληνικό τουριστικό προϊόν οφείλει να κερδηθεί καθώς σε αυτήν κρύβονται σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος για τον οποίο περισσότερα από 17 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα διατεθούν σε δράσεις προώθησης του αγροτουρισμού και του γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα, με ψηφιακές πλατφόρμες, χάρτες, εφαρμογές, ενέργειες branding και marketing για την προώθηση νέων, αυθεντικών εμπειριών στους ταξιδιώτες που επισκέπτονται τη χώρα μας.»

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Υψηλότερο ποσοστό των Γερμανών προτιμούν την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Γερμανικής Τουριστικής Ανάλυσης (Deutsche Tourismusanalyse 2024), η οποία δημοσιεύτηκε προχθές (16.04.24).

Συγκεκριμένα, το 3,5% των ερωτηθέντων στη Γερμανία απάντησε πως η Τουρκία είναι η πιο αγαπημένος προορισμός για διακοπές, ενώ το 2,8% απάντησε η Ελλάδα.

Ωστόσο, αναλυτές επισημαίνουν πως η διαφορά αυτή μπορεί να οφείλεται στο πολύ μεγαλύτερο πλήθος των Τούρκων μεταναστών στη Γερμανία σε σχέση με εκείνο των Ελλήνων μεταναστών.

Κατ΄ άλλα, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο πιο αγαπημένο τουριστικό προορισμό των Γερμανών, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Πρώτος αγαπημένος προορισμός των Γερμανών είναι η χώρα τους (28,2%), έπειτα η Ισπανία (8,4%), ακολουθεί η Ιταλία (5,9%), η Σκανδιναβία (3,8%), η Τουρκία (3,5%), η Ελλάδα (2,8%), η Γαλλία (2,3%), η Αυστρία (1,8%) και τέλος η Κροατία (1,7%).

NEWSIT

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προβολή των ελληνικών τουριστικών προορισμών στην Ρουμανία από την Choose Greece

Την ευκαιρία να προβληθούν οι ελληνικοί προορισμοί στην Ρουμανία έδωσε η εκδήλωση της Choose Greece, «Be Greek for a day», που έλαβε χώρα τις προηγούμενες ημέρες στο Βουκουρέστι, με στόχο την προώθηση ελληνικών προορισμών στη ρουμανική αγορά,  πάντα στο σταθερό πλαίσιο των ισχυρών δεσμών φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Ρουμανίας. Ως επίτιμοι προσκεκλημένοι συμμετείχαν οι μεγαλύτεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Ρουμανία, που έχουν αεροπορικώς Charter σε όλα τα ελληνικά νησιά, αλλά κυρίως στον προορισμό την Κρήτη.

H  Ελλάδα παραμένει διαχρονικά άλλωστε, έτσι και εφέτος, πρώτη επιλογή για τους Ρουμάνους τουρίστες. Μάλιστα,  ο Δήμος Βόλου και το Πήλιο ξεκίνησαν την τουριστική του προβολή για το 2024  από τη Ρουμανία  και οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα νέα στον τουρισμό και για τα πακέτα τουρισμού, που προσφέρουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Στις συναντήσεις B2B συμμετείχαν πάνω από 100 εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων της Ρουμανίας και συγκεκριμένα από το Tez Tour, το Christian Tour, το Paralela 45, το Aerotravel, το JoinUp, το Holiday Office, τον Dertour, τη TUI Romania αλλά και από πολλλά άλλα. Από ελληνικής πλευράς ήταν μεταξύ άλλων το Επιμελητήριο Μαγνησίας, η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Χανίων και φυσικά και ο ο διευθυντής του ΕΟΤ Ρουμανίας κ. Γ. Σταφυλάκης.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε παρουσίαση των στοιχείων για την πολύ μεγάλη αύξηση στις κρατήσεις από Ρουμάνους τουρίστες στο νησί της Κρήτης, στον Δήμο Βόλου και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, καθώς και ένα προωθητικό βίντεο της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ. Το roadshow συνεχίζεται και τον Απρίλιο 2024 με την διοργάνωση εκδήλωσης στις 11 Απριλίου στο Βελιγράδι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Crete Sense the Αuthentic»: Η καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης για τη νέα τουριστική περίοδο

Με κεντρικό μήνυμα «Crete Sense the Αuthentic» η Περιφέρεια Κρήτης χτίζει μια καμπάνια που καλεί τον δυνητικό επισκέπτη να ανακαλύψει όλα όσα συνθέτουν τη μοναδική τουριστική εμπειρία της Κρήτης, με την υπογραφή του βραβευμένου σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη.
«Η Κρήτη ανοίγει την καρδιά της και είναι έτοιμη για ακόμα μια χρονιά να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει με τρόπο μοναδικό και αυθεντικό τα εκατομμύρια των επισκεπτών από το εξωτερικό. Ένα νησί, μια ολόκληρη ήπειρος, όπως με συναίσθημα και όμορφες εικόνες στις βαλίτσες της επιστροφής, δηλώνουν χαρακτηριστικά, οι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί μας. Η Περιφέρεια Κρήτης, με διακηρυγμένους και ρεαλιστικούς στόχους, συνεχίζει την υλοποίηση της πετυχημένης και πολλές φορές διακεκριμένης καμπάνιας τουριστικής προβολής», σημειώνει ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης σε δήλωσή του.

«Το μήνυμά μας φτάνει παντού. Στις πέντε ηπείρους, σε κάθε γωνιά του πλανήτη. “Φιλοξενία, άνθρωποι, ομορφιά, φύση ελευθερία, χαρά, χαμόγελα, γεύσεις, αρώματα. Σαν να κάνεις το γύρο του κόσμου σε ένα μέρος”, αυτός είναι ο τόπος που αυτές τις ημέρες με μεγάλες προσδοκίες εισέρχεται στη νέα τουριστική περίοδο.
Σε όλους τους ανθρώπους του τουρισμού, τους χιλιάδες εργαζόμενους, οι οποίοι αποτελούν τον κρίσιμο παράγοντα για την καθιέρωση της Κρήτης στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, στους συνεπείς και υπεύθυνους επιχειρηματίες του κλάδου ευχόμαστε μια καλή και επιτυχημένη τουριστική περίοδο», τονίζει ο Σταύρος Αρναουτάκης, υπογραμμίζοντας πως «και το 2024 οι επισκέπτες του νησιού μας θα αισθανθούν την αυθεντικότητα».

το βίντεο:

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ