Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ελληνικές “startups” συνδέονται με την τουριστική βιομηχανία και μετατρέπονται σε εταιρίες με παγκόσμια προοπτική

Σε μοναδικό εργαλείο εξωστρέφειας και σύνδεσης των νεοφυών καινοτόμων επιχειρήσεων με την τουριστική οικονομία έχει εξελιχθεί η δράση του ΞΕΕ, που αφορά την αναβάθμιση τεχνολογικών νεοφυών επιχειρήσεων τουρισμού δημιουργώντας μια πλατφόρμα όπου νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, startup, μετατρέπονται σε εταιρίες με παγκόσμια προοπτική και αντίκτυπο.
Ο CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator – μια πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος – είναι ο μοναδικός επιταχυντής στην Ελλάδα που επικεντρώνεται αποκλειστικά στην αναβάθμιση τεχνολογικών νεοφυών επιχειρήσεων τουρισμού. Μέσα από τα δύο δωρεάν Προγράμματά «Επιτάχυνσης» & «Διαγωνισμό Ιδεών», καθώς και άλλες δράσεις ενημέρωσης και διασύνδεσης εντός και εκτός Ελλάδος, επιδιώκει να χτίσει ένα καινοτόμο οικοσύστημα, προσφέροντας στις startups τουρισμού ευκαιρίες ανάπτυξης, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Κατερίνα Σαριδάκη, Διευθύντρια CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator.
Σε 3 χρόνια 79 νεοφυείς επιχειρήσεις απέκτησαν 345 συνεργάτες και 884 νέους πελάτες
Στα τρία χρόνια λειτουργίας του έχει διοργανώσει επιτυχώς 5 κύκλους Επιτάχυνσης και 3 νεανικούς Διαγωνισμούς Ιδεών, τους οποίους ολοκλήρωσαν 79 νεοφυείς επιχειρήσεις με 193 ιδρυτικά μέλη. Από τον Απρίλιο 2019 μέχρι τον Σεπτέμβριο 2022 οι startups που μπήκαν στα προγράμματα του επιταχυντή έχουν καταφέρει να υλοποιήσουν συνολικά 39 pivots, (δηλ. να προσαρμόσουν το προϊόν/υπηρεσία τους στις νέες ανάγκες της αγοράς), να πραγματοποιήσουν 239 πιλοτικά σε ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις, να αποκτήσουν 345 συνεργάτες και 884 νέους πελάτες από την ελληνική τουριστική αγορά.

Κ.Σαριδάκη: Σε 5 μήνες οι Start Ups εξελίσσουν το προϊόν τους
“Για εμάς στον CapsuleT είναι σημαντικό να βλέπουμε τις ομάδες που εντάσσονται στο πρόγραμμά μας να εξελίσσονται, κι αυτό είναι εμφανές όπως μας αναφέρουν άλλωστε τόσο οι ίδιες οι ομάδες όσο και τα μέλη της κοινότητάς μας όταν συγκρίνουν την πρώτη μέρα ένταξής τους στο πρόγραμμα και την τελευταία τους παρουσίαση επί σκηνής στην Τελετή Λήξης και Απονομής”, αναφέρει η κυρία Σαριδάκη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.  
Μέσα σε 5 μήνες οι εταιρείες πετυχαίνουν – ανεξάρτητα αν κέρδισαν κάποια πρώτη θέση ή όχι – να εξελίξουν το προϊόν τους σύμφωνα με τις ανάγκες και τάσεις της αγοράς, να ενισχύσουν τις γνώσεις των μελών τους, να βελτιώσουν την ομάδα τους, να θέσουν κατάλληλα KPIs, να χτίσουν σε πιο γερά θεμέλια την επιχειρηματικής τους πρόταση.
Στην παρέμβαση της η κυρία Σαριδάκη εκφράζει την ικανοποίηση της από το γεγονός ότι περισσότερα ξενοδοχεία και ξενοδόχοι αγκαλιάζουν τις startups και την ίδια στιγμή νέες συνεργασίες και συνέργειες με εταιρίες και φυσικά πρόσωπα δημιουργούνται. “Τα παραπάνω, αποτελούν για εμάς ουσιαστικά κομμάτια αναγνώρισης και επιβράβευσης των προσπαθειών μας ως επιταχυντής του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος”, σημειώνει η κυρία Σαριδάκη.
Ποιες είναι οι 3 εταιρείες που διακρίθηκαν στον τελευταίο κύκλο του προγράμματος;
Στον τελευταίο 5ο κύκλο του προγράμματος επιτάχυνσης  μεγάλοι νικητές της αναδείχθηκαν οι: Deliverback, Orbito Travel και Cellarhopping, με την τελευταία να λαμβάνει και το βραβείο κοινού.
Deliverback – 1ος νικητής
H Deliverback είναι μια δωρεάν ηλεκτρονική υπηρεσία για τα ξενοδοχεία, τα αεροδρόμια, τα car rentals, τα ferries και τα bnbs, η οποία επιστρέφει τα ξεχασμένα αντικείμενα των πελατών τους εύκολα, οικονομικά και με ασφαλή τρόπο. Με περισσότερα από 1.000 συνεργαζόμενα ξενοδοχεία και παρουσία σε 7 χώρες, η Deliverback χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να βελτιώσει την εμπειρία επιστροφής των ξεχασμένων αντικειμένων στους ιδιοκτήτες του, αυξάνοντας τις θετικές κριτικές των επιχειρήσεων που τη χρησιμοποιούν και μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο που δαπανάται από τις ίδιες για τη διαχείριση την αποστολή των απολεσθέντων αντικειμένων.
Orbito Travel – 2ος νικητής
To Orbito Travel είναι το ελληνικό ταξιδιωτικό πρακτορείο αποκλειστικά για ταξιδιώτες με κινητικά προβλήματα. Το Orbito Travel προσφέρει μία ολιστική λύση στην διαδικασία σχεδιασμού και ολοκλήρωσης ενός ταξιδιού, βάσει των εξατομικευμένων αναγκών και προτιμήσεων του κάθε ταξιδιώτη, μέσα από μία διαδικτυακή συναλλαγή. Οι χρήστες επιλέγουν μέσα από τις έξι ακόλουθες κατηγορίες: πώς θα φτάσω, πού θα μείνω, τι θα κάνω, πού θα γευματίσω, πώς θα μετακινούμαι μαζί με έξτρα υπηρεσίες δραστηριοτήτων. Η λειτουργία του Orbito Travel βασίζεται σε τρεις δομικούς πυλώνες: προσβασιμότητα για όλους, αξιοπιστία και διαφάνεια τιμών.
Cellarhopping- 3ος νικητής
Είναι ένα B2B marketplace που συγκεντρώνει υπηρεσίες αποκλειστικά οινοτουρισμού και γαστροτουρισμού και απευθύνεται σε ξενοδοχεία και ταξιδιωτικές εταιρείες. Συνδέει μικρούς και μεσαίους παραγωγούς / προμηθευτές με επαγγελματίες του τουρισμού, οι οποίοι θέλουν να δημιουργήσουν και να προσφέρουν μοναδικές βιώσιμες αγρο-εμπειρίες. Οινοποιεία, αγροφάρμες, ζυθοποιία, ελαιοτριβεία και οποιοσδήποτε μπορεί να προσφέρει θεματική εμπειρία, μπορεί να διαθέτει τις υπηρεσίες του μέσω cellarhopping και να επωφελείται από την αύξησης της επισκεψιμότητας και του εισοδήματος του. Ταυτόχρονα, ενισχύει την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη ασυνήθιστων προορισμών.
Τέλος,  από την Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023 ξεκίνησε και η υποβολή αιτήσεων για το  4ο Idea Platform του CapsuleT, με την διαδικασία να ολοκληρώνεται την Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023. Μάλιστα όσοι θέλουν να δηλώσουν συμμετοχή μπορούν να το κάνουν στον σύνδεσμο: https://www.eventora.com/el/Events/IdeaPlatform4 
Κ. Χαλκιαδάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Υψηλότερο ποσοστό των Γερμανών προτιμούν την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Γερμανικής Τουριστικής Ανάλυσης (Deutsche Tourismusanalyse 2024), η οποία δημοσιεύτηκε προχθές (16.04.24).

Συγκεκριμένα, το 3,5% των ερωτηθέντων στη Γερμανία απάντησε πως η Τουρκία είναι η πιο αγαπημένος προορισμός για διακοπές, ενώ το 2,8% απάντησε η Ελλάδα.

Ωστόσο, αναλυτές επισημαίνουν πως η διαφορά αυτή μπορεί να οφείλεται στο πολύ μεγαλύτερο πλήθος των Τούρκων μεταναστών στη Γερμανία σε σχέση με εκείνο των Ελλήνων μεταναστών.

Κατ΄ άλλα, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο πιο αγαπημένο τουριστικό προορισμό των Γερμανών, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Πρώτος αγαπημένος προορισμός των Γερμανών είναι η χώρα τους (28,2%), έπειτα η Ισπανία (8,4%), ακολουθεί η Ιταλία (5,9%), η Σκανδιναβία (3,8%), η Τουρκία (3,5%), η Ελλάδα (2,8%), η Γαλλία (2,3%), η Αυστρία (1,8%) και τέλος η Κροατία (1,7%).

NEWSIT

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προβολή των ελληνικών τουριστικών προορισμών στην Ρουμανία από την Choose Greece

Την ευκαιρία να προβληθούν οι ελληνικοί προορισμοί στην Ρουμανία έδωσε η εκδήλωση της Choose Greece, «Be Greek for a day», που έλαβε χώρα τις προηγούμενες ημέρες στο Βουκουρέστι, με στόχο την προώθηση ελληνικών προορισμών στη ρουμανική αγορά,  πάντα στο σταθερό πλαίσιο των ισχυρών δεσμών φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Ρουμανίας. Ως επίτιμοι προσκεκλημένοι συμμετείχαν οι μεγαλύτεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Ρουμανία, που έχουν αεροπορικώς Charter σε όλα τα ελληνικά νησιά, αλλά κυρίως στον προορισμό την Κρήτη.

H  Ελλάδα παραμένει διαχρονικά άλλωστε, έτσι και εφέτος, πρώτη επιλογή για τους Ρουμάνους τουρίστες. Μάλιστα,  ο Δήμος Βόλου και το Πήλιο ξεκίνησαν την τουριστική του προβολή για το 2024  από τη Ρουμανία  και οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα νέα στον τουρισμό και για τα πακέτα τουρισμού, που προσφέρουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Στις συναντήσεις B2B συμμετείχαν πάνω από 100 εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων της Ρουμανίας και συγκεκριμένα από το Tez Tour, το Christian Tour, το Paralela 45, το Aerotravel, το JoinUp, το Holiday Office, τον Dertour, τη TUI Romania αλλά και από πολλλά άλλα. Από ελληνικής πλευράς ήταν μεταξύ άλλων το Επιμελητήριο Μαγνησίας, η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Χανίων και φυσικά και ο ο διευθυντής του ΕΟΤ Ρουμανίας κ. Γ. Σταφυλάκης.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε παρουσίαση των στοιχείων για την πολύ μεγάλη αύξηση στις κρατήσεις από Ρουμάνους τουρίστες στο νησί της Κρήτης, στον Δήμο Βόλου και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, καθώς και ένα προωθητικό βίντεο της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ. Το roadshow συνεχίζεται και τον Απρίλιο 2024 με την διοργάνωση εκδήλωσης στις 11 Απριλίου στο Βελιγράδι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Crete Sense the Αuthentic»: Η καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης για τη νέα τουριστική περίοδο

Με κεντρικό μήνυμα «Crete Sense the Αuthentic» η Περιφέρεια Κρήτης χτίζει μια καμπάνια που καλεί τον δυνητικό επισκέπτη να ανακαλύψει όλα όσα συνθέτουν τη μοναδική τουριστική εμπειρία της Κρήτης, με την υπογραφή του βραβευμένου σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη.
«Η Κρήτη ανοίγει την καρδιά της και είναι έτοιμη για ακόμα μια χρονιά να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει με τρόπο μοναδικό και αυθεντικό τα εκατομμύρια των επισκεπτών από το εξωτερικό. Ένα νησί, μια ολόκληρη ήπειρος, όπως με συναίσθημα και όμορφες εικόνες στις βαλίτσες της επιστροφής, δηλώνουν χαρακτηριστικά, οι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί μας. Η Περιφέρεια Κρήτης, με διακηρυγμένους και ρεαλιστικούς στόχους, συνεχίζει την υλοποίηση της πετυχημένης και πολλές φορές διακεκριμένης καμπάνιας τουριστικής προβολής», σημειώνει ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης σε δήλωσή του.

«Το μήνυμά μας φτάνει παντού. Στις πέντε ηπείρους, σε κάθε γωνιά του πλανήτη. “Φιλοξενία, άνθρωποι, ομορφιά, φύση ελευθερία, χαρά, χαμόγελα, γεύσεις, αρώματα. Σαν να κάνεις το γύρο του κόσμου σε ένα μέρος”, αυτός είναι ο τόπος που αυτές τις ημέρες με μεγάλες προσδοκίες εισέρχεται στη νέα τουριστική περίοδο.
Σε όλους τους ανθρώπους του τουρισμού, τους χιλιάδες εργαζόμενους, οι οποίοι αποτελούν τον κρίσιμο παράγοντα για την καθιέρωση της Κρήτης στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, στους συνεπείς και υπεύθυνους επιχειρηματίες του κλάδου ευχόμαστε μια καλή και επιτυχημένη τουριστική περίοδο», τονίζει ο Σταύρος Αρναουτάκης, υπογραμμίζοντας πως «και το 2024 οι επισκέπτες του νησιού μας θα αισθανθούν την αυθεντικότητα».

το βίντεο:

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ