ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Παρουσιάστηκε το βιβλίο του Σταύρου Τζίμα «Κρυφές πτυχές του Μακεδονικού»
Η εξέλιξη του μακεδονικού ζητήματος η εικόνα την οποία έχει διαμορφώσει η Συμφωνία των Πρεσπών και η σημερινή κατάσταση στα Βαλκάνια βρέθηκαν στο επίκεντρο των τοποθετήσεων κατά την παρουσίαση του βιβλίου του Σταύρου Τζίμα, δημοσιογράφου του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων και της εφημερίδας «Καθημερινή», «Κρυφές πτυχές του Μακεδονικού» στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ.
«Δεν ζητείται ποτέ και δεν διαμορφώνεται συναίνεση για τα θέματα εξωτερικής πολιτικής παρότι όλο το συστημικό πολιτικό φάσμα στην Ελλάδα, συμφωνεί σε όλες τις θεμελιώδεις στρατηγικές επιλογές. Είναι δυτικό, ευρωπαϊκό, φιλοαμερικανικό και ως εκ τούτου θα υπήρχαν μεγάλα περιθώρια να διαμορφωθούν συναινέσεις οι οποίες όμως θυσιάζονται στο βωμό άλλων πραγμάτων» ανέφερε μεταξύ άλλων ο καθηγητής του ΑΠΘ, πρώην αντιπρόεδρος και υπουργός Εξωτερικών, Ευάγγελος Βενιζέλος.
«Παράδειγμα» συνέχισε «η συναίνεση η οποία θα μπορούσε να έχει επιτευχθεί στο ζήτημα της συμφωνίας των Πρεσπών, θυσιάστηκε στο βωμό της υπόθεσης Novartis. Θυμηθείτε ότι η πρόταση για την ονομασία “Δημοκρατία του Ίλιντεν” η οποία ευτυχώς αποφεύχθηκε ως λύση, εισήλθε στη Βουλή στο πλαίσιο της συζήτησης για την υπόθεση Novartis».
Ο κ. Βενιζέλος, χαρακτήρισε «τομή» την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών, η οποία, όπως είπε, έχει οδηγήσει στην ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ, έχει στην αποδοχή της ονομασίας «Βόρεια Μακεδονία», στους διεθνείς οργανισμούς.
Συνεχίζοντας αναφέρθηκε στην ενδιάμεση συμφωνία του 1995 για την οποία είπε πως επέβαλε τη σύνθετη ονομασία και οδήγησε σε μια πρώτη αναθεώρηση του Συντάγματος.
«Επανεπιβεβαιώθηκε ο ρόλος της Ελλάδας ως παράγοντα σταθερότητας στην περιοχή. Τώρα που υπάρχει κίνδυνος να αναζωπυρωθούν αυτά τα φαντάσματα, αυτές οι διενέξεις, έχουμε την άνεση να παρεμβαίνουμε και να διατυπώνουμε μια περιφερειακή πολιτική, παρότι εξακολουθούμε να έχουμε την εκκρεμότητα της αναγνώρισης του Κοσσόβου και μπορούμε να παρακολουθούμε με μεγαλύτερη ψυχραιμία την πάντοτε σοβούσα ένταση στη Βοσνία Ερζεγοβίνη», τόνισε ενώ αναφέρθηκε και στο εκκλησιαστικό ζήτημα στα Βαλκάνια επισημαίνοντας πως συνδέεται άμεσα με το ουκρανικό ζήτημα.
«Φοβούμαι πως ο Σταύρος Τζίμας θα ξαναγίνει επίκαιρος, και θα τα ξαναδούμε όλα αυτά. Έχω ζήσει από διάφορες θέσεις όλα τα γεγονότα στα οποία αναφέρεται στο βιβλίο του. Το ζήτημα αυτό το οποίο ήταν το έλασσον, ότι μας διέπει το σύνδρομο των συμφωνιών Λονδίνου-Ζυρίχης, δηλαδή ο φόβος του Κωνσταντίνου Καραμανλή ότι όποιος αναλάβει την ευθύνη για την επίλυση ενός θέματος εξωτερικής πολιτική καταλήξει κάπου και αναλάβει την ευθύνη μιας κατάληξης, κινδυνεύει να κατηγορηθεί ως προδότης» τόνισε.
«Να θυμίσουμε», είπε σε άλλο σημείο ο κ. Βενιζέλος ποια ήταν η σχέση μας μετά τη μεταπολίτευση με το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης και με τη νομολογία του. Νομίζω ότι και αυτό θα μας φανεί χρήσιμο για διάφορα θέματα, εφόσον αποφασίσουμε κάποια στιγμή να συζητάμε με ευθύτητα και ειλικρίνεια τα θέματα αυτά και όχι με τον γνωστό τρόπο, τον γεμάτο στεγνότητα και υπεκφυγές.
Στους «έντονους και αβυσσαλέους φόβους οι οπαίοι ενεργοποιήθηκαν το 1991 με την έξαρση και τις διαδηλώσεις για το Μακεδονικό» αναφέρθηκε ο δημοσιογράφος, Παύλος Τσίμας.
«Δεν ήταν μια έξαρση της στιγμής πάει πιο βαθιά. Ίσως δεν υπάρχει ιστορική εξήγηση στην παρουσία προσφυγικών πληθυσμών που φοβόντουσαν μια νέα περιπέτεια και το πολύ ισχυρό αποτύπωμα του εμφυλίου και την παραδοσιακή αμηχανία της ελληνικής διοίκησης», είπε ο κ. Τσίμας και συνέχισε:
«Το βιβλίο του Σταύρου Τζίμα είναι πολύτιμο για όποιον θέλει να παρακολουθήσει την ιστορία αυτού του προβλήματος. Ο Σταύρος Τζίμας είναι από τους λίγους δημοσιογράφους που ξέρω, που έχουν την υπομονή την μεθοδικότητα να μελετούν συστηματικά ένα πεδίο ακόμη και όταν δεν υπήρχε το ενδιαφέρον ακόμη και όταν δεν “πουλούσε”. Υπήρξε ένας σεισμογράφος των δονήσεων στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων. Το βιβλίο του αποτυπώνει όχι μόνο έρευνα ή γνώση αλλά την βιωμένη αίσθηση των ανθρώπων και του χώρου. Είναι ένα πολύτομο εγχειρίδιο το πλέγμα των σχέσεων της Ελλάδος με την Βόρεια Μακεδονία αλλά και το ευρύτερο των Βαλκανίων» κατέληξε ο κ. Τσίμας.
Από την πλευρά του, ο δημοσιογράφος, διευθυντής της εφημερίδας «Καθημερινή» Αλέξης Παπαχελάς, αναφέρθηκε στην προσωπικότητα του συγγραφέα τον οποίο χαρακτήρισε «ρεπόρτερ παλαιάς κοπής»
«Είναι ένα βιβλίο που δεν εξετάζει μόνο το προσκήνιο αλλά και το παρασκήνιο, βασίζεται σε συνεντεύξεις με βασικούς πρωταγωνιστές, όπως οι Γκλιγκόροφ, Μητσοτάκης, Μπακογιάννης. Στο βιβλίο βλέπεις τις χαμένες ευκαιρίες το εθνικό κεφάλαιο που σπαταλήθηκε και σε μερικά σημεία το ρόλο που διαδραμάτισαν άνθρωποι από την κοινωνία των πολιτών που βόηθησαν να μείνουν ανοικτά τα κανάλια επικοινωνίας σε δύσκολες στιγμές, ένα βιβλίο γεμάτο από σκάνδαλα, κατασκοπία, απόπειρες δολοφονίας και δολοφονίες ανθρώπων όπως ο Γκλιγκόροφ. Είναι ένα βιβλίο πολύ σημαντικό, δεν είναι μόνο η ιστορία, μόνο το παρασκήνιο αλλά αυτή η μαγεία που έχει ο Σταύρος Τζίμας, να μπορέσει να ζωντανέψει την ιστορία μέσα από πραγματικούς ανθρώπους και πραγματικές ιστορίες» τόνισε.
«Υπάρχει σήμερα ένα ερώτημα. Μπορεί να καταργηθεί η Συμφωνία των Πρεσπών; Φυσικά και δεν μπορεί να καταργηθεί, φυσικά και δεν έληξε το μακεδονικό ζήτημα γιατί κανένα ζήτημα -ούτε στα Βαλκάνια ούτε πουθενά- δεν λύνεται αμέσως με μια συνθήκη. Θα πρέπει να περπατήσει στην ίδια τη ζωή, μέσα στις κοινωνίες», υπογράμμισε κατά την τοποθέτησή του ο ίδιος ο συγγραφέας και προσέθεσε:
«Σήμερα, η ειρήνη και η σταθερότητα στα Βαλκάνια, στηρίζεται σε πέντε συνθήκες. Είναι η συνθήκη του Ντέιτον, είναι το ψήφισμα 1244 του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ με το οποίο έληξε ο πόλεμος στο Κόσσοβο και δημιουργήθηκε αυτό το κράτος, η συνθήκη της Οχρίδας η οποία υπογράφηκε από τους Σλαβομακεδόνες και τους Αλβανούς, η συνθήκη φιλίας του 2017 που υπέγραψε η Βουλγαρία με τη Βόρεια Μακεδονία, που είναι το μεγάλο ζήτημα -δεν ήταν η αντιπαράθεση με την Ελλάδα (οι Βούλγαροι σήμερα έχουν το αφήγημα, ένα έθνος δυο κράτη) και η Συμφωνία των Πρεσπών. Αυτές οι συμφωνίες λειτούργησαν σαν βαλβίδες αποσυμπίεσης των εθνικισμών στα Βαλκάνια».
Συνεχίζοντας υποστήριξε ότι αν ο σημερινός χάρτης ανατραπεί, θα υπάρξει ένα ντόμινο αποσχιστικών κινήσεων και συγκρούσεων και αναφέρθηκε στις συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία.
«Ο πόλεμος της Ουκρανίας δημιούργησε μια νέα κατάσταση με τα θετικά της και τα αρνητικά της. Αρνητικό είναι ότι μπορεί η Ρωσία σήμερα ή κάποιοι στο όνομα της Ρωσίας να υποκινήσουν εντάσεις. Από την άλλη πλευρά δημιούργησε μια νέα πραγματικότητα. Το μεγάλο αφήγημα της Ρωσίας ήταν πως “εμείς είμαστε οι προστάτες των ορθόδοξων και των σλαβικών πληθυσμών”. Με τα όσα γίνονται στην Ουκρανία, οι ανώτερες τάξεις και κυρίως οι διανοούμενοι υποστηρίζουν ότι “αν η Ρωσία επιτέθηκε για να καταλάβει μια χώρα ομόδοξη και ομόφυλη γιατί να μην το κάνει και σε μας αύριο;” Το κλίμα αλλάζει αλλά όλα είναι ακόμη σε εξέλιξη» κατέληξε ο κ. Τζίμας.
Στην εκδήλωση έδωσαν το «παρών» εκπρόσωποι του διπλωματικού κόσμου, ο πρώην υπουργός Σάββας Τσιτουρίδης, ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Ανδρέας Σπυρόπουλος, ο πρόεδρος και γενικός διευθυντής του ΑΠΕ-ΜΠΕ Αιμίλιος Περδικάρης και άλλοι.
Την συζήτηση συντόνισε ο εκδότης Πέτρος Παπασαραντόπουλος.
Κ. Θεοδωρακάκος
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Πρώτο Φεστιβάλ Κωμωδίας στη Λάρισα: Ένα διήμερο γεμάτο γέλιο με 10 υπέροχους stand-up comedians
|
||||
|
||||
|
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ταινίες Πρώτης Προβολής: Ωδή στους κασκαντέρ, αραχνοφοβία και λυρικός Παρατζάνοφ
Η εντυπωσιακή υποδοχή του κοινού στην ταινία τρόμου των Unboxholics, «Μην Ανοίγεις την Πόρτα», σημειώνοντας μία, πέρα του αναμενόμενου, επιτυχία στα ταμεία των 115 κινηματογράφων που προβλήθηκε, πιάνοντας πάνω από 27.000 εισιτήρια την πρώτη μέρα προβολής της – κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες λόγω των προπωλήσεων – προσγειώνει απότομα τις πρεμιέρες της πρώτης εβδομάδας του Μαΐου σε τέσσερις. Με δεδομένο και την έξοδο του Πάσχα, δυο είναι από τις καινούργιες ταινίες που μπορούν να συναγωνιστούν το ελληνικό horror, «Ο Κασκαντέρ» με τον Ράιαν Γκόσλινκ και το παιδικό animation «Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα». Το ενδιαφέρον της έχει όμως και η γαλλική ταινία τρόμου «Στον Ιστό του Τρόμου», ενώ για τους φανατικούς σινεφίλ υπάρχει και η επανέκδοση του λυρικού αριστουργήματος «Το Χρώμα του Ροδιού», του φημισμένου Σεργκέι Παρατζάνοφ.
Ο Κασκαντέρ
(“The Fall Guy”) Κωμική περιπέτεια, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Λιτς, με τους Ράιαν Γκόσλινγκ, Έμιλι Μπλαντ, Άαρον Τέιλορ Τζόνσον, Χάνα Γουάντινγκχαμ, Γουίνστον Ντιουκ, Λι Μέιτζορς, Στέφανι Σου κα.
Αυθεντική χολιγουντιανή – με την καλή έννοια – διασκέδαση και μαζί μία ωδή στους επαγγελματίες κασκαντέρ από τον Ντέιβιντ Λιτς, του αλλόκοτου «Bullet Train» και του κατασκοπικού «Atomic Blonde», ενός σκηνοθέτη ταινιών δράσης και για είκοσι χρόνια με προϋπηρεσία ως κασκαντέρ.
Ταινία που βασίζεται στην καλτ ομότιτλη τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του ’80 με πρωταγωνιστή τον Λι Μέιτζορς, ο οποίος κρατά εδώ ένα μικρό ρόλο τιμής ένεκεν, ενώ είναι φανερό ότι όλοι οι συντελεστές, αν μη τι άλλο, το γλεντούν με την ψυχή τους.
Ένα εκρηκτικό μπλογκμπάστερ και συνάμα ευγενικών προθέσεων φιλμ, στην επιτυχία του οποίου συμβάλλουν και ο σκηνοθέτης, που γνωρίζει πολύ καλά την ψυχολογία του κεντρικού πρωταγωνιστή και η πλούσια παραγωγή, που δεν φείδεται προκειμένου να καλύψει εντυπωσιακά και πειστικά τις σκηνές δράσης, καθώς και οι ηθοποιοί και ειδικά ο Ράιαν Γκόσλινγκ, που μπαίνει στο πετσί του ήρωα, όπως και ο Μπραντ Πιτ στην ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο «Κάποτε στο Χόλιγουντ».
Ο Κολτ είναι ένας κασκαντέρ, και όπως συμβαίνει σε όλους τους συναδέλφους του, τον ανατινάζουν, τον πυροβολούν, τον χτυπάνε με αυτοκίνητα, τον ρίχνουν από παράθυρα και τον πετάνε από δυσθεώρητα ύψη, για τη διασκέδαση του κοινού. Έχοντας επιβιώσει από ένα ατύχημα, που παραλίγο να του κοστίσει την καριέρα του, αυτός ο ήρωας – εργάτης του σινεμά και που σκέφτεται να αποσυρθεί, καλείται να εντοπίσει έναν αγνοούμενο κινηματογραφικό αστέρα, που ντουμπλάρει στις επικίνδυνες σκηνές της ταινίας, να λύσει μια σκοτεινή υπόθεση συνωμοσίας και να κερδίσει ξανά τον έρωτα της ζωής του, ενώ συνεχίζει να εργάζεται σαν κασκαντέρ.
Γοητευτική κωμική περιπέτεια, μια σωστή γιορτή των μπλογκμπάστερ και των ψευδαισθήσεων του σινεμά, αλλά και ένα μεγάλο «ευχαριστώ» προς όλους αυτούς τους ανώνυμους εργάτες της κινηματογραφικής βιομηχανίας και ειδικά για τους υποτιμημένους κασκαντέρ. Είναι όμως και μια απολαυστική περιπέτεια δράσης, άψογα κουρδισμένη, χειμαρρώδους ροής και προσεγμένης αφήγησης, με τις καλοδεχούμενες σινεφιλικές αναφορές.
Ο Λιτς, προσφέρει μία απολαυστική έκθεση από τα βασικά κόλπα των κασκαντέρ, όπως τα πυροτεχνήματα, τις φωτιές, τα εκπαιδευμένα σκυλιά, τα περίφημα κυνηγητά αυτοκινήτων, με τα ατυχήματα που κόβουν την ανάσα, τα εικονικά όπλα, τις χορογραφίες μάχης, τις τούμπες στο κενό και άλλα πολλά, φτάνοντας στα όρια της παρωδίας και ταυτόχρονα τοποθετώντας τους χαρακτήρες στο σημείο που πρέπει και με την κατάλληλη ψυχοσύνθεση, ενώ παραπέμπει και σε πολλές γνωστές ταινίες δράσης.
Και είναι τόσο προσηλωμένος στο θέμα του και στον ήρωά του ο Λιτς, που ξεφεύγει από τη γνωστή αυταρέσκεια που τον διακρίνει, για να αποθεώσει τα υπέροχα ακροβατικά και τις επικίνδυνες σκηνές των αφανών ηρώων – κασκαντέρ, ακόμη και εις βάρος της πλοκής, που χρησιμοποιείται περισσότερο ως πρόσχημα, για την ανάδειξη του πυρήνα του θέματός του που δεν είναι άλλο από τους ανθρώπους που πέφτουν στη φωτιά από ύψη που προκαλούν ίλιγγο, μόνο και μόνο για να έχουν οι σκηνοθέτες δυο πλάνα, προς εντυπωσιασμό του κοινού.
Και όλα αυτά χωρίς να χάνει η ταινία το χιούμορ της ή να ξεπέφτει σε χοντράδες ή εξυπνάδες, που θα ευχαριστήσουν τα ταπεινά ένστικτα του κοινού μίας υπερπαραγωγής, αλλά αντιμετωπίζοντας τους ταπεινούς εργάτες της βιομηχανίας του θεάματος, όπως τους αρμόζει, ως απαραίτητους για να βγει το τελικό αποτέλεσμα.
Ο Ράιαν Γκόσλινγκ, ως νέος καθιερωμένος ποπ σταρ, θα βάλει όλο το κέφι του και τη γοητεία του σε πλήρη εφαρμογή, μεταδίδει όλη την αγάπη του προς τους κασκαντέρ, ενώ αποκτά και την πρέπουσα χημεία με την Έμιλι Μπλαντ, η οποία βάζει τη γυναικεία πινελιά και τον ρομαντισμό.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Έχοντας επιβιώσει από ένα ατύχημα που παραλίγο να του κοστίσει την καριέρα του, ένας κασκαντέρ πρέπει να εντοπίσει έναν αγνοούμενο κινηματογραφικό αστέρα, να λύσει μία σκοτεινή υπόθεση συνωμοσίας και να κερδίσει ξανά τον έρωτα της ζωής του.
Στον Ιστό του Τρόμου
(“Infested”) Ταινία τρόμου, γαλλικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Σεμπαστιάν Βανιτσέκ, με τους Τεό Κρίστιν, Σοφία Λεσάφρ, Ζερόμ Νιλ, Λίζα Νιαρκό, Φίνεγκαν Όλντφιλντ κα.
Οι ταινίες τρόμου είναι το πιο δημοφιλές κινηματογραφικό είδος, ίσως μαζί με τα παιδικά animation, καθώς η παραγωγή τους, πολλές φορές ιδιαιτέρως οικονομική, μπορεί να φέρει εύκολο κέρδος, με δεδομένο ότι υπάρχει ένα φανατικό ευρύ κοινό που δύσκολα χάνει ταινία. Οι περισσότερες είναι του σωρού, ενώ ελάχιστες είναι αυτές που πραγματικά αξίζουν και μπορούν να σταθούν και στο κοινό που δεν ελκύεται από τον τρόμο.
Η ταινία του πρωτοεμφανιζόμενου νεαρού σκηνοθέτη Σεμπαστιάν Βανιτσέκ, μία αραχνοφοβία αλά γαλλικά, βρίσκεται σίγουρα μακριά από τις πρώτες κι έχει το ενδιαφέρον της. Ο Βανιτσέκ, ωστόσο, παρότι δείχνει ότι έχει την κινηματογραφική ματιά, το ταλέντο και την όρεξη, πρέπει να διανύσει αρκετή απόσταση ακόμη για να ενταχθεί στους ολοκληρωμένους σκηνοθέτες, που η υπογραφή του θα είναι αρκετή για να σπεύσουμε.
Ο Βανιτσέκ, στήνει ένα κλειστοφοβικό και σκοτεινό φιλμ τρόμου, εγκλωβίζοντας τους χαρακτήρες της ιστορίας του στον ιστό της αράχνης και ταυτόχρονα επιχειρεί να αναδείξει τον αλληγορικό χαρακτήρα της ταινίας του, για την ξενοφοβία στη Γαλλία, την μη αποδοχή των αραβόφωνων και γενικότερα τη δεύτερη γενιά μεταναστών, όπως και ένα κοινωνικό σχόλιο για τα τεράστια τσιμεντένια συγκροτήματα κατοικιών στα υποβαθμισμένα προάστια του Παρισιού, όπου πλέον η εγκληματικότητα συναντά το περιθώριο και μια γενιά που είναι έτοιμη να εκραγεί.
Το στόρι, τοποθετεί σε μία τεράστια πολυκατοικία στα προάστια του Παρισιού έναν εργατικό νεαρό, τον Κάλεμπ, που πουλά αθλητικά παπούτσια στη μαύρη αγορά κι έχει αδυναμία στα μικρά εξωτικά ζώα και ζωύφια, η συλλογή των οποίων είναι παράνομη. Το τελευταίο του απόκτημα είναι μία αράχνη, που εν αγνοία του, μεταφέρθηκε λαθραία από μια έρημο της Μέσης Ανατολής και είναι ιδιαιτέρως επικίνδυνη για τον άνθρωπο. Η αράχνη θα χρειαστεί μόλις μία στιγμή για να δραπετεύσει και να μετατρέψει ολόκληρο το κτίριο σε μια φριχτή παγίδα θανάτου. Την ίδια ώρα η αστυνομία σφραγίζει το κτίριο, εγκλωβίζοντας τους κατοίκους. Ο μόνος τρόπος για να επιβιώσουν είναι η αναζήτηση ενός σημείου διαφυγής.
Ο Βανιτσέκ δεν πρωτοτυπεί ιδιαίτερα, όμως, βρίσκει έναν αποτελεσματικό βηματισμό, με ρυθμό και σωστή κλιμάκωση της αγωνίας, αποφεύγοντας τις υπερβολικά φρικιαστικές εικόνες και προτείνοντας περισσότερο τις ανατριχίλες που προκαλεί στους περισσότερους η παρουσία των αραχνών και ειδικά σε ένα κλειστοφοβικό σκηνικό. Η μικρή ιστορία για τους πανικόβλητους χαρακτήρες της ταινίας, με τους καυγάδες ανάμεσα στον Κάλεμπ και την αδελφή του και τον καλύτερο φίλο του, δείχνουν μία αυθεντικότητα και μεταφέρουν το κλίμα που επικρατεί στα τσιμεντένια παρισινά γκέτο, ενώ το σασπένς αυξάνεται συνεχώς από τα κομψά και μετρημένα εφέ, τη σκοτεινή διεύθυνση φωτογραφίας και τον ευγενικό χαρακτήρα του πρωταγωνιστή.
Όταν οι αστυνομικές δυνάμεις αποκλείουν το κτίριο και μπλοκάρουν τους ήρωες εντός μίας αραχνοΰφαντης παγίδας θανάτου θα έρθει και το ανεπαίσθητο και ίσως διφορούμενο κοινωνικό σχόλιο για τους μετανάστες στο Παρίσι, ενώ παράλληλα κλιμακώνεται η αγωνία για τη διάσωση των ηρώων.
Οι νεαροί πρωτόβγαλτοι ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν είναι ορεξάτοι και μεταφέρουν την απαραίτητη ένταση και το κλίμα ανησυχίας, αν και τελικά οι αράχνες είναι αυτές που κερδίζουν την αναγνώριση και τον τρόμο μας.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Καλέμπ, ένας μοναχικός νεαρός άντρας με αδυναμία στα εξωτικά ζώα, φέρνει στο διαμέρισμα του μια δηλητηριώδη αράχνη που ανήκει σε ένα σπάνιο και πολύ επικίνδυνο είδος. Η αράχνη θα χρειαστεί μόλις μια στιγμή για να δραπετεύσει και να μετατρέψει ολόκληρο το κτίριο σε μια φριχτή παγίδα θανάτου.
Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:
Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα
(“The Garfield Movie”) Αρκετά διασκεδαστική παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία του έμπειρου και εξειδικευμένου στο animation Μαρκ Ντίταλ («Ο Αυτοκράτορας έχει Κέφια»). Το φιλμ, που βασίζεται στο γνωστό κόμικ με ήρωα τον Γκάρφιλντ, είναι κεφάτο, διαθέτει έξυπνες ατάκες και αρκετή πλάκα, για τον τεμπελάκο και φαταούλα γατούλη.
Μετά από μια αναπάντεχη συνάντηση με τον εξαφανισμένο εδώ και καιρό πατέρα του -έναν απεριποίητο γάτο του δρόμου με το όνομα Βικ-, ο Γκάρφιλντ και ο σκυλοφίλος του, Όντι, αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την άνετη ζωή τους στο υπέροχο σπιτικό τους και να ακολουθήσουν τον Βικ σε μια ξεκαρδιστική, ριψοκίνδυνη ληστεία.
Η ταινία, που θα ευχαριστηθεί η πιτσιρίκαρία, αλλά θα ξεσκάσει και τους μεγαλύτερους, προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά, με τις φωνές των Κωνσταντίνου Λάγκου (Γκάρφιλντ), Βασίλη Μήλιου, Κώστα Τερζάκη, Σοφία Τσάκα, Κωνσταντίνου Ρεπάνη, Στεφανία Φιλιάδη κα.
Το Χρώμα του Ροδιού
(“Sayat Nova”) Το αριστούργημα που γύρισε ο φημισμένος σοβιετικός σκηνοθέτης Σεργκέι Παρατζάνοφ το 1968 και που αναστάτωσε κοινό και κριτικούς με τις ποιητικές απίστευτης αρμονίας και σύνθεσης λυρικές εικόνες του. Για 75 αξιομνημόνευτα λεπτά, με σταθερή κάμερα, χωρίς διαλόγους, μαγικές εικόνες – νοηματικά αυτοδύναμες και χωρισμένη σε οχτώ ενότητες, η θρυλική ταινία, που αποκαταστάθηκε το 2014 από τον Μάρτιν Σκορσέζε και την Cineteca di Bologna, αφηγείται τη βιογραφία του Γεωργιανού τροβαδούρου Σαγιάτ Νόβα (1712-1795) από τα παιδικά του χρόνια και την ανακάλυψη του έρωτα, έως την είσοδό του σε μοναστήρι και τον θάνατό του. Κλασική αξία, που αξίζει να ανακαλύψουν και οι νεότεροι σινεφίλ.
(Φωτογραφία από την ταινία «Ο Κασκαντέρ»)
Χάρης Αναγνωστάκης
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…” στο Θέατρο Αθήναιον
-
ΚΟΣΜΟΣ6 ημέρες ago
Κωνσταντίνος Βασάλος – Μαρία Παπαγεωργίου: Τα νέα μαγευτικά στιγμιότυπα από το ταξίδι τους στο Μεξικό – Φωτογραφίες
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Μύκονος: Έργο τέχνης για ακόμη μία χρονιά ο viral Επιτάφιος της Αγίας Κυριακής, γεμάτος τριαντάφυλλα και βιολέτες
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago
Ταινίες Πρώτης Προβολής: Ωδή στους κασκαντέρ, αραχνοφοβία και λυρικός Παρατζάνοφ
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago
Σαββατοκύριακο στην Κέα: Σούπερ απόδραση 2 ώρες από την Αθήνα
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Εριέττα Κούρκουλου: Ο λόγος που έχει αποφασίσει να μην τρώει κρέας – Το ισχυρό μήνυμά της για το φετινό Πάσχα
-
ΟΜΟΡΦΙΑ6 ημέρες ago
Μαρινιέρα: Το κλασικό top που φοράνε non stop όλα τα it-girls!
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Eurovision 2024 – Μαρίνα Σάττι: Υποχωρεί η Ελλάδα στα στοιχήματα μετά τη δεύτερη πρόβα
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago
Μαρία Αντωνά: Το μήνυμα στην Μπέττυ Μαγγίρα που αποδεικνύει ότι έπεσε θύμα χάκερ – Φωτογραφία