Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Πασχαλινής διάθεσης και λογικής

Τρεις μόνο νέες ταινίες βγαίνουν απόψε στους κινηματογράφους, καθώς η πασχαλινή διάθεση και η συσσώρευση δεκάδων τίτλων από τις προηγούμενες εβδομάδες «φρενάρει» προς το παρόν τα γραφεία διανομής, που ετοιμάζουν την «αντεπίθεσή» τους μετά το Πάσχα. Οι νέες ταινίες του επόμενου επταήμερου είναι η αμερικάνικη κομεντί «Συγγραφέας Κατά Λάθος», η γερμανική μουσική περιπέτεια φαντασίας «Ο Μαγικός Αυλός» και η ιαπωνική ταινία κινουμένων σχεδίων «Suzume».

Συγγραφέας Κατά Λάθος

(“ A Little White Lie”) Κομεντί, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Μάικλ Μάρεν, με τους Μάικλ Σάνον, Κέιτ Χάντσον, Ντον Τζόνσον, Ζακ Μπραφ, Λίστα Πέιτον, Γουέντι Μάλικ, Τζίμι Σίμπσον κα.

Εύθυμη και καλών αισθημάτων κομεντί, αλλά τελικώς περιορισμένου ενδιαφέροντος, παρά τις καλές ερμηνείες των Μάικλ Σάνον, Κέιτ Χάντσον και του βετεράνου πλέον, αλλά πάντα συμπαθούς, Ντον Τζόνσον.

Ταινία παρεξήγησης ταυτότητας, ένα γνώριμο κινηματογραφικό παιχνίδισμα που έχει πολλές φορές κατά το παρελθόν δώσει πετυχημένες πνευματώδεις κωμωδίες – από τη δεκαετία του ‘30 και τα ιερά τέρατα της σκηνοθεσίας Λιούμπιτς, Χοκς και Κάπρα μέχρι και τις τελευταίες δεκαετίες και τους καταξιωμένους Τζον Λάντις, Σίντνεϊ Πόλακ, Χάρολντ Ράμις και Γουές Άντερσον.

Εδώ, στη δεύτερη ταινία του, ο Μάκλ Μάρεϊ σε δικό του σενάριο, βασισμένος στο μυθιστόρημα «Shriver» του Κρις Μπέλντεν, θα μεταμορφώσει έναν τεχνίτη, σε έναν διάσημο αλλά για πολλά χρόνια απομονωμένο συγγραφέα, τον οποίο ανακαλύπτουν οι υπεύθυνοι ενός επαρχιακού πανεπιστημίου που διοργανώνουν ένα λογοτεχνικό φεστιβάλ, για να τονώσουν το ενδιαφέρον του και να του δώσουν το φιλί της ζωής, καθώς κινδυνεύει να καταργηθεί. Από μία παρεξήγηση ο τεχνίτης θα βρεθεί στο φεστιβάλ κι ενώ θα πρέπει να αντιμετωπίσει μία σειρά από λογοτεχνικές αξιώσεις που σχεδόν δεν καταλαβαίνει, θα ερωτευθεί και μία καθηγήτρια, που δεν γνωρίζει την πραγματική του ταυτότητα, μέχρι να εμφανιστεί ο πραγματικός συγγραφέας.

Καλοκουρδισμένη κομεντί, με σπινθηροβόλους διαλόγους μέχρις ενός σημείου και όχι αδιάφορους χαρακτήρες, που σατιρίζει τον κόσμο της λογοτεχνίας, την έπαρση των ανθρώπων της διανόησης, αλλά και τη φτωχή τους αντίληψη να κατανοήσουν την πραγματική ζωή και ως εκ τούτου δημιουργείται και η χαριτωμένη παρεξήγηση με την πλαστή ταυτότητα του υποτιθέμενου συγγραφέα. Ένας άνθρωπος που νιώθει ότι έχει μπλέξει και όσο λέει ότι δεν είναι αυτός τόσο γίνεται ακόμη πιο πειστικός ως συγγραφέας, ενώ όποια σαχλαμάρα και να πει, περνά στα λόγια «σοφών» ανδρών.

Όλα αυτά κυλούν μέχρι ένα σημείο καλά αν και ιδιαιτέρως χαλαρά και παρά την επιφανειακή αντιμετώπιση των καταστάσεων και του θέματος, αλλά κάπου μετά τα μισά η ταινία φαίνεται ότι εξαντλείται, τα αστεία αρχίζουν να κρυώνουν, όπως και τα σκηνοθετικά ευρήματα, για να καταλήξουν όλα σε ένα γλυκανάλατο φινάλε, παρά την αναμενόμενη ανατροπή. Και βεβαίως, ουδείς λόγος για την προώθηση της λογοτεχνίας ως εμπορικού προϊόντος και την ανάγκη του ανθρώπου για ουσιαστική επικοινωνία, μακριά από τσιτάτα και μπεστ σέλερ του καλοκαιριού…

Ικανοποιητικός ο Μάικλ Σάνον, ελαφρώς υπερβολική η Κέιτ Χάντσον, ενώ το υπόλοιπο καστ, με πρώτο τον Ντον Τζόνσον, μάλλον βγάζει και το περισσότερο γέλιο, με την εμπειρία του και από τις ατάκες που τους έχει μοιράσει ο σκηνοθέτης.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Σράιβερ είναι ένας πετυχημένος τεχνίτης, ο οποίος συγχέεται με έναν διάσημο αλλά απομονωμένο συγγραφέα και προσκαλείται σε ένα αγροτικό λογοτεχνικό φεστιβάλ. Ενώ δίνει το παρών, βρίσκεται παγιδευμένος στη δίνη λογοτεχνικών αξιώσεων, μιας ποινικής έρευνας, ενώ ερωτεύεται απελπιστικά μία καθηγήτρια που πιστεύει ότι είναι κάποιος άλλος.

Μαγικός Αυλός

(“ The Magic Flute”) Μουσική περιπέτεια φαντασίας, γερμανικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Φλόριαν Ζιγκλ, με τους Τζακ Γουλφ, Νιβ ΜακΚόρμακ, Φ. Μάρεϊ Έιμπραχαμ, Αμίρ Γουίλσον, Ίβαν Ρίον κα.

Θα μπορούσε να ιδωθεί και ως μία χαριτωμένη, παιχνιδιάρικη εισαγωγή σε αρχάριους ή αμύητους της όπερας και του Μότσαρτ, η ταινία του Γερμανού ανερχόμενου σκηνοθέτη Φλόριαν Ζιγκλ. Μια μεγάλη γερμανική παραγωγή που διαθέτει, εκτός από τα γνωστότερα κομμάτια της πασίγνωστης όπερας «Ο Μαγικός Αυλός» και μια υπόθεση στην οποία χωρούν η φαντασία, το ρομάντζο, η νεανική περιπέτεια, το απαλό δράμα και φυσικά η αγάπη για τη μουσική.

Το στόρι θέλει τον νεαρό Τιμ, που είχε βάλει στόχο ζωής να πάει στο διάσημο οικοτροφείο Mozart All Boys Music School, να τα καταφέρνει, μετά τον θάνατο τού πατέρα του, για να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα, να μπει στο μουσικό σύμπαν του Μότσαρτ. Εκεί, όμως, δεν είναι ακριβώς τα πράγματα όπως τα περίμενε, καθώς θα πρέπει να αντιμετωπίσει την εχθρότητα των συμμαθητών του και του διευθυντή της σχολής. Όταν όμως ανακαλύπτει ένα μυστικό πέρασμα, που τον οδηγεί σε ένα παράλληλο σύμπαν, στον κόσμο του «Μαγικού Αυλού», που τόσο επιθυμούσε, θα πρέπει να διαλέξει αν θα πληρώσει το τίμημα να ζει δυο παράλληλες ζωές και αν θα απογοητεύσει αυτούς που αγαπά.

Ο Ζιγκλ, συνδυάζοντας πολλά κινηματογραφικά είδη και έχοντας το έργο του Μότσαρτ να δίνει τον τόνο, κάνει μια άνιση ταινία, με καλές και άτυχες στιγμές, ενώ την φορτώνει και με τα απαραίτητα, σήμερα, σχόλια για τον σχολικό εκφοβισμό, τα κλισέ μιας νεανικής ταινίας και τη μανιέρα της πολιτικής ορθότητας.

Η σύνδεση της φαντασίας με το σχολικό περιβάλλον, πολλές φορές δεν δένει αρμονικά, τα πολλά πήγαινε έλα του πραγματικού κόσμου με τον φανταστικό ορισμένες φορές μπερδεύουν, ενώ οι φωνητικές δυνατότητες των ηθοποιών μπορεί να είναι καλές για ένα μιούζικαλ, αλλά για μια φημισμένη όπερα, μάλλον είναι περιορισμένων δυνατοτήτων.

Ωστόσο, είναι μία φροντισμένη παραγωγή, πίσω από την οποία βρίσκεται ο Ρόλαντ Έμεριχ, με ωραία πλάνα της Αυστρίας, καλά κοστούμια και σκηνικά, αν και αρκετά προβλέψιμα, με τον νεανικό έρωτα να έχει τη θέση του και να την κρατά ικανοποιητικά, μέσα στο γενικότερο στόρι, ενώ κάποιοι δεύτεροι ρόλοι χαρίζουν διασκεδαστικές στιγμές.

Ο νεαρός πρωταγωνιστής Τζακ Γουλφ, χωρίς να είναι κακός, μάλλον φαίνεται αδύναμος να πάρει πάνω του το φιλμ, ενώ η παρουσία του 80άρη πια, Μάρεϊ Έιμπραχαμ, που παίζει για δεύτερη φορά σε ταινία που έχει σχέση με τον Μότσαρτ («Αμαντέους») έπειτα από τον ρόλο του σατανικού Σαλιέρι, μάλλον μοιάζει να κάνει αγγαρεία.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο επίδοξος 17χρονος Τιμ ονειρευόταν όλη του τη ζωή να πάει στο οικοτροφείο Mozart All Boys. Παρά τον ενθουσιασμό του που έγινε επιτέλους δεκτός, οι πρώτες μέρες του στη διάσημη σχολή δεν εξελίσσονται όπως αναμενόταν. Αντιμέτωπος με έναν εχθρικό διευθυντή, τις αγωνίες του πρώτου έρωτα και τη δυσκολία να βρει την αυθεντική του φωνή, ο Τιμ ανακαλύπτει ένα μυστικό πέρασμα: μια πύλη σε έναν παράλληλο κόσμο.

Suzume

(“ Suzume no tojimari”) Νεανική περιπέτεια κινουμένων σχεδίων, ιαπωνικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Μακότο Σινκάι.

Μια διαφορετική ταινία κινουμένων σχεδίων, φτιαγμένη στο χέρι και χωρίς τις γνώριμες ψηφιακές ευκολίες, από τον μετρ του είδους Μακότο Σινκάι, που μπορεί να απευθύνεται σε όλη την οικογένεια, αλλά έχει μεγαλύτερο πέρασμα στους έφηβους και ενήλικες.

Μια καλλιτεχνική παραγωγή, που διαγωνίστηκε στο Φεστιβάλ Βερολίνου και αποτέλεσε την τέταρτη πιο εμπορική ταινία στην Ιαπωνία και στην οποία χαρίζουν τη φωνή τους καταξιωμένοι ηθοποιοί όπως οι Νανόκα Χάρα (Suzume), Χοκούτο Ματσουμούρα, Ερι Φουκάτσου, Σότα Σομεντάνι κα.

Μια νεανική περιπέτεια φαντασίας, αλλά και αφύπνισης για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας, με ηρωίδα την έφηβη Σουζούμε, μια ονειροπόλα και ατίθαση κοπέλα με παιδικά τραύματα, που ζει με τη θεία της σε ένα ηλιόλουστο παραθαλάσσιο χωριό. Όταν ένα πρωινό θα συναντήσει ένα αγόρι με μακριά μαύρα μαλλιά, το οποίο θα τη ρωτήσει αν ξέρει κάποια ερείπια εκεί κοντά, αυτή θα παραξενευτεί και θα τον ακολουθήσει έχοντας γοητευθεί. Μόνο, που δεν πρόκειται για απλώς έναν τουρίστα που φωτογραφίζει εγκαταλελειμμένα μέρη, αλλά είναι ένας πολεμιστής αφοσιωμένος στην ασφάλεια του κόσμου και της ζωής. Ένας πολεμιστής που αναζητά μια πόρτα που θα τον μεταφέρει σε άλλη διάσταση για να νικήσει μια αόρατη απειλή που θα καταστρέψει τον κόσμο. Αλλά, όταν η πόρτα ανοίγει τότε έρχεται το χάος και η καταστροφή. Οι δυο νέοι πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να σώσουν τη χώρα τους.

Μια ταινία για το θάρρος που πρέπει να αντλήσουμε για την αντιμετώπιση των ψυχικών τραυμάτων και τις απώλειες, αλλά και των φυσικών καταστροφών που πλήττουν την Ιαπωνία και όλο τον κόσμο και η ευθύνη βαραίνει τους ανθρώπους.

Η ταινία, παρότι έχει υπέροχα σχεδιασμένες λαμπερές εικόνες, μια αγαπητή ηρωίδα, στιγμές συγκίνησης κι ένα ενδιαφέρον θέμα, ορισμένες φορές πλατειάζει με την επανάληψη επεισοδίων από τον φανταστικό κόσμο και τους περισπασμούς με δευτερεύουσες ιστορίες, ενώ και η συνολική της διάρκεια θα μπορούσε να είναι μικρότερη. Επίσης, καλύτερο θα ήταν να έλειπαν και ορισμένες δόσεις διδακτικού σινεμά.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο ουρανός γίνεται κόκκινος, το έδαφος τρέμει και η Ιαπωνία στέκει στο χείλος της καταστροφής. Όμως, η αποφασιστική έφηβη Σουζούμε αναλαμβάνει την αποστολή να σώσει τη χώρα της. Με την ικανότητα να βλέπει υπερφυσικές δυνάμεις, αόρατες στα μάτια των υπολοίπων, είναι στο χέρι της να κλείσει τις μυστηριώδεις πόρτες που εξαπολύουν το χάος παντού. Την περιμένει ένα επικίνδυνο ταξίδι καθώς φέρει το βάρος της χώρας στους ώμους της.

Χάρης Αναγνωστάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Ωδή στους κασκαντέρ, αραχνοφοβία και λυρικός Παρατζάνοφ

Η εντυπωσιακή υποδοχή του κοινού στην ταινία τρόμου των Unboxholics, «Μην Ανοίγεις την Πόρτα», σημειώνοντας μία, πέρα του αναμενόμενου, επιτυχία στα ταμεία των 115 κινηματογράφων που προβλήθηκε, πιάνοντας πάνω από 27.000 εισιτήρια την πρώτη μέρα προβολής της – κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες λόγω των προπωλήσεων – προσγειώνει απότομα τις πρεμιέρες της πρώτης εβδομάδας του Μαΐου σε τέσσερις. Με δεδομένο και την έξοδο του Πάσχα, δυο είναι από τις καινούργιες ταινίες που μπορούν να συναγωνιστούν το ελληνικό horror, «Ο Κασκαντέρ» με τον Ράιαν Γκόσλινκ και το παιδικό animation «Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα». Το ενδιαφέρον της έχει όμως και η γαλλική ταινία τρόμου «Στον Ιστό του Τρόμου», ενώ για τους φανατικούς σινεφίλ υπάρχει και η επανέκδοση του λυρικού αριστουργήματος «Το Χρώμα του Ροδιού», του φημισμένου Σεργκέι Παρατζάνοφ.

Ο Κασκαντέρ

(“The Fall Guy”) Κωμική περιπέτεια, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Λιτς, με τους Ράιαν Γκόσλινγκ, Έμιλι Μπλαντ, Άαρον Τέιλορ Τζόνσον, Χάνα Γουάντινγκχαμ, Γουίνστον Ντιουκ, Λι Μέιτζορς, Στέφανι Σου κα.

Αυθεντική χολιγουντιανή – με την καλή έννοια – διασκέδαση και μαζί μία ωδή στους επαγγελματίες κασκαντέρ από τον Ντέιβιντ Λιτς, του αλλόκοτου «Bullet Train» και του κατασκοπικού «Atomic Blonde», ενός σκηνοθέτη ταινιών δράσης και για είκοσι χρόνια με προϋπηρεσία ως κασκαντέρ.

Ταινία που βασίζεται στην καλτ ομότιτλη τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του ’80 με πρωταγωνιστή τον Λι Μέιτζορς, ο οποίος κρατά εδώ ένα μικρό ρόλο τιμής ένεκεν, ενώ είναι φανερό ότι όλοι οι συντελεστές, αν μη τι άλλο, το γλεντούν με την ψυχή τους.

Ένα εκρηκτικό μπλογκμπάστερ και συνάμα ευγενικών προθέσεων φιλμ, στην επιτυχία του οποίου συμβάλλουν και ο σκηνοθέτης, που γνωρίζει πολύ καλά την ψυχολογία του κεντρικού πρωταγωνιστή και η πλούσια παραγωγή, που δεν φείδεται προκειμένου να καλύψει εντυπωσιακά και πειστικά τις σκηνές δράσης, καθώς και οι ηθοποιοί και ειδικά ο Ράιαν Γκόσλινγκ, που μπαίνει στο πετσί του ήρωα, όπως και ο Μπραντ Πιτ στην ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο «Κάποτε στο Χόλιγουντ».

Ο Κολτ είναι ένας κασκαντέρ, και όπως συμβαίνει σε όλους τους συναδέλφους του, τον ανατινάζουν, τον πυροβολούν, τον χτυπάνε με αυτοκίνητα, τον ρίχνουν από παράθυρα και τον πετάνε από δυσθεώρητα ύψη, για τη διασκέδαση του κοινού. Έχοντας επιβιώσει από ένα ατύχημα, που παραλίγο να του κοστίσει την καριέρα του, αυτός ο ήρωας – εργάτης του σινεμά και που σκέφτεται να αποσυρθεί, καλείται να εντοπίσει έναν αγνοούμενο κινηματογραφικό αστέρα, που ντουμπλάρει στις επικίνδυνες σκηνές της ταινίας, να λύσει μια σκοτεινή υπόθεση συνωμοσίας και να κερδίσει ξανά τον έρωτα της ζωής του, ενώ συνεχίζει να εργάζεται σαν κασκαντέρ.

Γοητευτική κωμική περιπέτεια, μια σωστή γιορτή των μπλογκμπάστερ και των ψευδαισθήσεων του σινεμά, αλλά και ένα μεγάλο «ευχαριστώ» προς όλους αυτούς τους ανώνυμους εργάτες της κινηματογραφικής βιομηχανίας και ειδικά για τους υποτιμημένους κασκαντέρ. Είναι όμως και μια απολαυστική περιπέτεια δράσης, άψογα κουρδισμένη, χειμαρρώδους ροής και προσεγμένης αφήγησης, με τις καλοδεχούμενες σινεφιλικές αναφορές.

Ο Λιτς, προσφέρει μία απολαυστική έκθεση από τα βασικά κόλπα των κασκαντέρ, όπως τα πυροτεχνήματα, τις φωτιές, τα εκπαιδευμένα σκυλιά, τα περίφημα κυνηγητά αυτοκινήτων, με τα ατυχήματα που κόβουν την ανάσα, τα εικονικά όπλα, τις χορογραφίες μάχης, τις τούμπες στο κενό και άλλα πολλά, φτάνοντας στα όρια της παρωδίας και ταυτόχρονα τοποθετώντας τους χαρακτήρες στο σημείο που πρέπει και με την κατάλληλη ψυχοσύνθεση, ενώ παραπέμπει και σε πολλές γνωστές ταινίες δράσης.

Και είναι τόσο προσηλωμένος στο θέμα του και στον ήρωά του ο Λιτς, που ξεφεύγει από τη γνωστή αυταρέσκεια που τον διακρίνει, για να αποθεώσει τα υπέροχα ακροβατικά και τις επικίνδυνες σκηνές των αφανών ηρώων – κασκαντέρ, ακόμη και εις βάρος της πλοκής, που χρησιμοποιείται περισσότερο ως πρόσχημα, για την ανάδειξη του πυρήνα του θέματός του που δεν είναι άλλο από τους ανθρώπους που πέφτουν στη φωτιά από ύψη που προκαλούν ίλιγγο, μόνο και μόνο για να έχουν οι σκηνοθέτες δυο πλάνα, προς εντυπωσιασμό του κοινού.

Και όλα αυτά χωρίς να χάνει η ταινία το χιούμορ της ή να ξεπέφτει σε χοντράδες ή εξυπνάδες, που θα ευχαριστήσουν τα ταπεινά ένστικτα του κοινού μίας υπερπαραγωγής, αλλά αντιμετωπίζοντας τους ταπεινούς εργάτες της βιομηχανίας του θεάματος, όπως τους αρμόζει, ως απαραίτητους για να βγει το τελικό αποτέλεσμα.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ, ως νέος καθιερωμένος ποπ σταρ, θα βάλει όλο το κέφι του και τη γοητεία του σε πλήρη εφαρμογή, μεταδίδει όλη την αγάπη του προς τους κασκαντέρ, ενώ αποκτά και την πρέπουσα χημεία με την Έμιλι Μπλαντ, η οποία βάζει τη γυναικεία πινελιά και τον ρομαντισμό.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Έχοντας επιβιώσει από ένα ατύχημα που παραλίγο να του κοστίσει την καριέρα του, ένας κασκαντέρ πρέπει να εντοπίσει έναν αγνοούμενο κινηματογραφικό αστέρα, να λύσει μία σκοτεινή υπόθεση συνωμοσίας και να κερδίσει ξανά τον έρωτα της ζωής του.

Στον Ιστό του Τρόμου

(“Infested”) Ταινία τρόμου, γαλλικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Σεμπαστιάν Βανιτσέκ, με τους Τεό Κρίστιν, Σοφία Λεσάφρ, Ζερόμ Νιλ, Λίζα Νιαρκό, Φίνεγκαν Όλντφιλντ κα.

Οι ταινίες τρόμου είναι το πιο δημοφιλές κινηματογραφικό είδος, ίσως μαζί με τα παιδικά animation, καθώς η παραγωγή τους, πολλές φορές ιδιαιτέρως οικονομική, μπορεί να φέρει εύκολο κέρδος, με δεδομένο ότι υπάρχει ένα φανατικό ευρύ κοινό που δύσκολα χάνει ταινία. Οι περισσότερες είναι του σωρού, ενώ ελάχιστες είναι αυτές που πραγματικά αξίζουν και μπορούν να σταθούν και στο κοινό που δεν ελκύεται από τον τρόμο.

Η ταινία του πρωτοεμφανιζόμενου νεαρού σκηνοθέτη Σεμπαστιάν Βανιτσέκ, μία αραχνοφοβία αλά γαλλικά, βρίσκεται σίγουρα μακριά από τις πρώτες κι έχει το ενδιαφέρον της. Ο Βανιτσέκ, ωστόσο, παρότι δείχνει ότι έχει την κινηματογραφική ματιά, το ταλέντο και την όρεξη, πρέπει να διανύσει αρκετή απόσταση ακόμη για να ενταχθεί στους ολοκληρωμένους σκηνοθέτες, που η υπογραφή του θα είναι αρκετή για να σπεύσουμε.

Ο Βανιτσέκ, στήνει ένα κλειστοφοβικό και σκοτεινό φιλμ τρόμου, εγκλωβίζοντας τους χαρακτήρες της ιστορίας του στον ιστό της αράχνης και ταυτόχρονα επιχειρεί να αναδείξει τον αλληγορικό χαρακτήρα της ταινίας του, για την ξενοφοβία στη Γαλλία, την μη αποδοχή των αραβόφωνων και γενικότερα τη δεύτερη γενιά μεταναστών, όπως και ένα κοινωνικό σχόλιο για τα τεράστια τσιμεντένια συγκροτήματα κατοικιών στα υποβαθμισμένα προάστια του Παρισιού, όπου πλέον η εγκληματικότητα συναντά το περιθώριο και μια γενιά που είναι έτοιμη να εκραγεί.

Το στόρι, τοποθετεί σε μία τεράστια πολυκατοικία στα προάστια του Παρισιού έναν εργατικό νεαρό, τον Κάλεμπ, που πουλά αθλητικά παπούτσια στη μαύρη αγορά κι έχει αδυναμία στα μικρά εξωτικά ζώα και ζωύφια, η συλλογή των οποίων είναι παράνομη. Το τελευταίο του απόκτημα είναι μία αράχνη, που εν αγνοία του, μεταφέρθηκε λαθραία από μια έρημο της Μέσης Ανατολής και είναι ιδιαιτέρως επικίνδυνη για τον άνθρωπο. Η αράχνη θα χρειαστεί μόλις μία στιγμή για να δραπετεύσει και να μετατρέψει ολόκληρο το κτίριο σε μια φριχτή παγίδα θανάτου. Την ίδια ώρα η αστυνομία σφραγίζει το κτίριο, εγκλωβίζοντας τους κατοίκους. Ο μόνος τρόπος για να επιβιώσουν είναι η αναζήτηση ενός σημείου διαφυγής.

Ο Βανιτσέκ δεν πρωτοτυπεί ιδιαίτερα, όμως, βρίσκει έναν αποτελεσματικό βηματισμό, με ρυθμό και σωστή κλιμάκωση της αγωνίας, αποφεύγοντας τις υπερβολικά φρικιαστικές εικόνες και προτείνοντας περισσότερο τις ανατριχίλες που προκαλεί στους περισσότερους η παρουσία των αραχνών και ειδικά σε ένα κλειστοφοβικό σκηνικό. Η μικρή ιστορία για τους πανικόβλητους χαρακτήρες της ταινίας, με τους καυγάδες ανάμεσα στον Κάλεμπ και την αδελφή του και τον καλύτερο φίλο του, δείχνουν μία αυθεντικότητα και μεταφέρουν το κλίμα που επικρατεί στα τσιμεντένια παρισινά γκέτο, ενώ το σασπένς αυξάνεται συνεχώς από τα κομψά και μετρημένα εφέ, τη σκοτεινή διεύθυνση φωτογραφίας και τον ευγενικό χαρακτήρα του πρωταγωνιστή.

Όταν οι αστυνομικές δυνάμεις αποκλείουν το κτίριο και μπλοκάρουν τους ήρωες εντός μίας αραχνοΰφαντης παγίδας θανάτου θα έρθει και το ανεπαίσθητο και ίσως διφορούμενο κοινωνικό σχόλιο για τους μετανάστες στο Παρίσι, ενώ παράλληλα κλιμακώνεται η αγωνία για τη διάσωση των ηρώων.

Οι νεαροί πρωτόβγαλτοι ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν είναι ορεξάτοι και μεταφέρουν την απαραίτητη ένταση και το κλίμα ανησυχίας, αν και τελικά οι αράχνες είναι αυτές που κερδίζουν την αναγνώριση και τον τρόμο μας.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Καλέμπ, ένας μοναχικός νεαρός άντρας με αδυναμία στα εξωτικά ζώα, φέρνει στο διαμέρισμα του μια δηλητηριώδη αράχνη που ανήκει σε ένα σπάνιο και πολύ επικίνδυνο είδος. Η αράχνη θα χρειαστεί μόλις μια στιγμή για να δραπετεύσει και να μετατρέψει ολόκληρο το κτίριο σε μια φριχτή παγίδα θανάτου.

Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

(“The Garfield Movie”) Αρκετά διασκεδαστική παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία του έμπειρου και εξειδικευμένου στο animation Μαρκ Ντίταλ («Ο Αυτοκράτορας έχει Κέφια»). Το φιλμ, που βασίζεται στο γνωστό κόμικ με ήρωα τον Γκάρφιλντ, είναι κεφάτο, διαθέτει έξυπνες ατάκες και αρκετή πλάκα, για τον τεμπελάκο και φαταούλα γατούλη.

Μετά από μια αναπάντεχη συνάντηση με τον εξαφανισμένο εδώ και καιρό πατέρα του -έναν απεριποίητο γάτο του δρόμου με το όνομα Βικ-, ο Γκάρφιλντ και ο σκυλοφίλος του, Όντι, αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την άνετη ζωή τους στο υπέροχο σπιτικό τους και να ακολουθήσουν τον Βικ σε μια ξεκαρδιστική, ριψοκίνδυνη ληστεία.

Η ταινία, που θα ευχαριστηθεί η πιτσιρίκαρία, αλλά θα ξεσκάσει και τους μεγαλύτερους, προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά, με τις φωνές των Κωνσταντίνου Λάγκου (Γκάρφιλντ), Βασίλη Μήλιου, Κώστα Τερζάκη, Σοφία Τσάκα, Κωνσταντίνου Ρεπάνη, Στεφανία Φιλιάδη κα.

Το Χρώμα του Ροδιού

(“Sayat Nova”) Το αριστούργημα που γύρισε ο φημισμένος σοβιετικός σκηνοθέτης Σεργκέι Παρατζάνοφ το 1968 και που αναστάτωσε κοινό και κριτικούς με τις ποιητικές απίστευτης αρμονίας και σύνθεσης λυρικές εικόνες του. Για 75 αξιομνημόνευτα λεπτά, με σταθερή κάμερα, χωρίς διαλόγους, μαγικές εικόνες – νοηματικά αυτοδύναμες και χωρισμένη σε οχτώ ενότητες, η θρυλική ταινία, που αποκαταστάθηκε το 2014 από τον Μάρτιν Σκορσέζε και την Cineteca di Bologna, αφηγείται τη βιογραφία του Γεωργιανού τροβαδούρου Σαγιάτ Νόβα (1712-1795) από τα παιδικά του χρόνια και την ανακάλυψη του έρωτα, έως την είσοδό του σε μοναστήρι και τον θάνατό του. Κλασική αξία, που αξίζει να ανακαλύψουν και οι νεότεροι σινεφίλ.

   (Φωτογραφία από την ταινία «Ο Κασκαντέρ»)

Χάρης Αναγνωστάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…” στο Θέατρο Αθήναιον

“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…”
του Βασίλη Κατσικονούρη

25 και 26 Μαΐου στο Θέατρο Αθήναιον

Μια Θεατρική Παράσταση του “ΘΕΑΤΡΟ52”
σε σκηνοθεσία Ρίτσας Γεωργιάδου

Το Θέατρο52 παρουσιάζει τον εμβληματικό μονόλογο “Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…” του Βασίλη Κατσικονούρη στο Θέατρο Αθήναιον. Πρόκειται για τον απολογισμό μιας γυναίκας – μάνας, που απευθύνεται στις νεότερες γενιές.
Είναι η ακύρωση των προσδοκιών της για όσα έζησε και δεν έζησε, καταφεύγοντας στο γλυκόπικρο “πάλι καλά” ως μια τραγική διαπίστωση, αλλά και μια σανίδα σωτηρίας που θα της δώσει δύναμη να προχωρήσει παρακάτω.

Ένας μονόλογος ανάμεσα στην κωμωδία και στο δράμα, στον θυμό και στη συγχώρεση, στην τρυφερότητα και στην απόγνωση.

Teaser Παράστασης
Παραγωγή: Θέατρο52

Παίζει η Γεωργία Δάρτση
Εύζωνας: Μαρίνα Ψειράκη
Σκηνοθεσία: Ρίτσα Γεωργιάδου
Πρωτότυπη Μουσική Παράστασης: Δημήτρης Μισιρλής
Ποίηση: Άγγελος Σικελιανός
Πιάνο: Σάββας Παυλίδης
Κιθάρες: Δημήτρης Μισιρλής
Τραγούδι: Σταυρούλα Κεσούρη
Βίντεο Εισαγωγής: Βασίλειος Σαρίκος
Φωτογραφίες: Δημήτρης Μισιρλής
Γραφιστική Επιμέλεια: Μαρίνα Ψειράκη
Ηχοληψία: Σταυρούλα Κεσούρη
Σκηνικά: Ζαχαρούλα Βουγιουκλίωτη – Θοδωρής Μανίτσας
Επικοινωνία: Έρη Χριστοφορίδου

Στο βίντεο της εισαγωγής συμμετέχει η χορεύτρια Κωνσταντίνα Τζηκαλιού.

Ευγενική παραχώρηση αξεσουάρ για το βίντεο: “Harley Davidson Thessaloniki”, Κώστας Βάσσος.

Πληροφορίες:
Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…
Κινηματοθέατρο Αθήναιον
Βασ. Όλγας 35
Τηλ. Επικοινωνίας – Πληροφορίες: 
Θέατρο Αθήναιον: 690 646 7283
Θέατρο52: 693 730 4340
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Σάββατο, 25 Μαΐου στις 21.00
Κυριακή, 26 Μαΐου στις 21:00
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 10.00€
Προπώληση εισιτηρίων: 
Στο ταμείο του Θεάτρου και στην Goldmall.gr

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εκλεκτοί μουσικοί της ΚΟΑ στο πνεύμα της Εβδομάδας των Παθών με μελωδίες από τη Βιέννη, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

Τη Μεγάλη Δευτέρα, 29 Απριλίου, εκλεκτοί μουσικοί της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, μας εισάγουν στο πνεύμα της Εβδομάδας των Παθών με μελωδίες από τη…Βιέννη, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

Το κουαρτέτο εγχόρδων τετART-on (Μόρφω Παπαδημητρίου – βιολί, Κώστας Καραγεωργόπουλος – βιολί, Αλέξανδρος Παπανικολάου – βιόλα,Ήβη Παπαθανασίου – βιολοντσέλο) μας καλεί στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο με ένα πρόγραμμα που συγκινεί.

Ερμηνεύονται έργα συνθετών που έζησαν και έδρασαν στη μουσική πρωτεύουσα της Ευρώπης. Τρεις συνθέτες, τρεις διαφορετικές εποχές, μία πόλη.

Ξεκινώντας από το Τέταρτο Κουαρτέτο Εγχόρδων του Μπετόβεν. Σύνθεση θυελλώδη, γεμάτη ένταση.

Στη συνέχεια, παρουσιάζεται μια εκδοχή του κατανυκτικού κουαρτέτου εγχόρδων Fratres, του 88χρονου σήμερα Εσθονού συνθέτη Άρβο Περτ.

Τέλος, με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννηση του «συνθέτη του Θεού» Άντον Μπρούκνερ, θα ακουστεί το Κουαρτέτο εγχόρδων του σε ντο ελάσσονα.

 

Το πρόγραμμα

 

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770 – 1827)

Κουαρτέτο εγχόρδων αρ.4 σε ντο ελάσσονα, έργο 18 αρ.4

 

ΑΡΒΟ ΠΕΡΤ (γεν. 1935)

Fratres (εκδοχή για κουαρτέτο εγχόρδων)

 

ΑΝΤΟΝ ΜΠΡΟΥΚΝΕΡ (1824 – 1896)

Κουαρτέτο εγχόρδων σε ντο ελάσσονα

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

Κουαρτέτο εγχόρδων τετART-on

Μόρφω Παπαδημητρίου, βιολί

Κώστας Καραγεωργόπουλος, βιολί

Αλέξανδρος Παπανικολάου, βιόλα

Ήβη Παπαθανασίου, βιολοντσέλο

 

Στις 19:00, μία ώρα πριν την έναρξη της συναυλίας, θα προηγηθεί ξενάγηση στους χώρους του Μουσείου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ