Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στο πλευρό της Ρόδου ξενοδόχοι και τουριστικά γραφεία

Την δική τους μάχη για την επούλωση των πληγών που αφήνει η φωτιά στη Ρόδο δίνουν σύσσωμοι οι φορείς του κλάδου της φιλοξενίας αλλά και οι εκπρόσωποι των τουριστικών γραφείων.  Ευχή όλων είναι να μπει ένα τέλος στον εφιάλτη που ζει το νησί  και ύστερα να ξεκινήσει ο απολογισμός των “φυσικών ζημιών” στις τουριστικές επιχειρήσεις αλλά και στο άυλο κεφάλαιο, αυτό δηλαδή της εικόνας του νησιού στην διεθνή τουριστική σκηνή.
Ήδη η Ένωση Ξενοδόχων Κω, έστειλε σήμερα διάφορα τρόφιμα και είδη ανάγκης, τα οποία συγκεντρώθηκαν χάρη στην άμεση ανταπόκριση των μελών της και των επιχειρηματιών του νησιού, πληροφορεί η πρόεδρος της ένωσης, Κωνσταντίνα Σβύνου. “Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε συμπαραστάτες στους συμπατριώτες μας στη Ρόδο, πονάμε μαζί τους και θα παλέψουμε μαζί τους, και τώρα, και μετά. Οι δύσκολες στιγμές μας ενώνουν και μας κάνουν ακόμα πιο δυνατούς”, αναφέρει μάλιστα σε ανάρτηση της στα κοινωνικά δίκτυα η πρόεδρος των ξενοδόχων της Κω.

    “Είναι πιθανόν σε δύο εβδομάδες να το έχουμε ξεχάσει και να μην ασχολείται κανείς, αλλά μπορεί και να χαθεί η σεζόν για το νησί”
 
    Στο ερώτημα ποιο θα είναι το αποτύπωμα της φυσικής καταστροφής στο νησί, στην τουριστική οικονομία του νησιού, ο Μιχάλης Βαμιεδάκης, πρόεδρος των Allsun Hotels στην Ελλάδα και σύμβουλος ανάπτυξης του Danaos Travel που διαθέτει σημαντική παρουσία και στο Νησί των Ιπποτών, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: “Είναι πιθανόν σε δύο εβδομάδες να το έχουμε ξεχάσει και να μην ασχολείται κανείς, αλλά μπορεί και να χαθεί η σεζόν για το νησί”. Πάντως ευχή του κ. Βαμιεδάκη, που από την πρώτη στιγμή βρέθηκε στην Ρόδο, είναι να μην χαθεί η σαιζόν – και αυτό μπορεί να συμβεί με τη βοήθεια σημαντικών παικτών της παγκόσμιας τουριστικής σκηνής, που θα διαδραματίσουν καταλυτικό ρόλο για την επιστροφή στην κανονικότητα.


Αναφερόμενος στην επόμενη μέρα, ο κ. Βαμιεδάκης υπογραμμίζει ότι βασική μέριμνα είναι να σβήσει η φωτιά. “Να αποκατασταθούν οι ζημιές, να επικρατήσει μία κανονικότητα και να είναι να ξεκινήσει μία θετική δημοσιότητα για το νησί, ότι πλέον το νησί είναι εδώ και υποδέχεται κόσμο”, αναφέρει χαρακτηριστικά. Ο κ. Βαμιεδάκης μάλιστα, στάθηκε στον αγώνα δρόμου των εκπροσώπων των διεθνών οργανωτών ταξιδίων προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους και απάντησε σε κριτικές που δέχτηκαν τις πρώτες ώρες που ξέσπασε η κρίση. Όπως είπε, πολλοί ξένοι επισκέπτες “ένιωσαν μόνοι”, χωρίς την παρουσία εκπροσώπων των τουριστικών γραφείων κατά τις πρώτες στιγμές της εκκένωσης, αλλά αυτό συνέβη γιατί είχαν αποκλειστεί οι δρόμοι προς τα κέντρα της προσωρινής παραμονής τους.


Μάλιστα, εξηγεί ότι πολλοί έμειναν χωρίς έγγραφα, γιατί η εκκένωση έγινε ξαφνικά, τη στιγμή που λίγο νωρίτερα υπήρχε ένας εφησυχασμός από τους εμπλεκόμενους στην διαχείριση της κρίσης. Πάντως, οι ακυρώσεις των επόμενων ημερών, βοήθησαν να διοχετευτούν οι υφιστάμενοι επισκέπτες στα αδιάθετα δωμάτια, λίγο πριν επιστρέψουν στην πατρίδα τους.


Να τονιστεί ότι πρώτη αγορά για το νησί των Ιπποτών είναι η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, η γερμανική, η σκανδιναβική και ακολουθούν οι υπόλοιποι. Σε ό,τι αφορά το πρακτορείο που εκπροσωπεί ο κ. Βαμιεδάκης, αυτό “φέρνει” κόσμο από την Γαλλία, αλλά και η συγκεκριμένη αγορά πάγωσε αυτές τις ημέρες.


Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Όμιλος Μήτση, από τους μεγαλύτερους ξενοδοχειακούς ομίλους στην Ρόδο, αλλά και την εγχώρια τουριστική αγορά, δεν καταγράφει μακροπρόθεσμες ακυρώσεις – τον Αύγουστο συγκεκριμένα. Ωστόσο το επόμενο διάστημα είναι κρίσιμο για τη Ρόδο και τον όμιλο, που υποδέχεται πάνω από 200.000 ανθρώπους στο Νησί των Ιπποτών. Τα δύο του μάλιστα ξενοδοχεία στη Νότια Ρόδο, δεν έχουν υποστεί ζημιές, ενώ σε αυτά φιλοξενούνται συνεργεία της ΔΕΔΗΕ, που εργάζονται πυρετωδώς για την αποκατάσταση των υποδομών στα ηλεκτρικά δίκτυα.
Κ. Χαλκιαδάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σημείο αναφοράς στη Σκιάθο το σπίτι-μουσείο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

Λίγα μόλις βήματα μακριά από το πολύβουο λιμάνι της Σκιάθου και στην καρδιά του πιο κοσμοπολίτικου σημείου της Χώρας, ένα μικρό δρομάκι προς τα δεξιά οδηγεί στην όμορφη μικρή πλατεία στο μέσο της οποίας, ένα μεγάλο δέντρο χαρίζει απλόχερα τη δροσερή σκιά του στους επισκέπτες του κατάλευκου σπιτιού που περιμένουν να μπουν μέσα και να θαυμάσουν τα υπάρχοντα-εκθέματα του αγίου της ελληνικής λογοτεχνίας, του σπουδαίου Σκιαθίτη Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

Με απλά λόγια, όπως ήταν άλλωστε και όλη η ζωή του μεγάλου λογοτέχνη Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, είναι το σπίτι-μουσείο που έζησε στην πατρίδα του τα τελευταία χρόνια της ζωής του.

Το σπίτι του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη από το 1954 πέρασε στον Δήμο Σκιάθου και κι από το 1965 χαρακτηρίστηκε από το υπουργείο Πολιτισμού ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο που χρειάζεται ειδική κρατική προστασία, ενώ το 1990 πραγματοποιήθηκαν εργασίες επισκευής και στερέωσης του κτιρίου.

Το υπέροχο διώροφο σπίτι που είναι κλασικό δείγμα σκιαθίτικης λαϊκής αρχιτεκτονικής, χτίστηκε το 1860 από τον πατέρα του μεγάλου λογοτέχνη, τον ιερωμένο Αδαμάντιο όπως μπορεί να διακρίνει ο κάθε επισκέπτης, στην εντοιχισμένη από τότε επιγραφή στην είσοδο του σπιτιού.

Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης που γεννήθηκε στις 4 Μαρτίου 1851 στη Χώρα και πέθανε στον τόπο που γεννήθηκε το 1911 είχε μία εξαιρετικά λιτή ζωή ακόμη και στην Αθήνα όπου έζησε ένα μεγάλο μέρος της ζωής του. Είχε πέρα από το σπουδαίο συγγραφικό του έργο να επιδείξει και μία πρωτόγνωρη λιτότητα και στην καθημερινότητά του, ενώ ήταν και βαθιά θρησκευόμενος, κάτι που φαίνεται αποτυπωμένο και στο εσωτερικό του σπιτιού.

Μια εξωτερική ξύλινη σκάλα στην ανατολική πλευρά οδηγεί τους επισκέπτες στο εσωτερικό του σπιτιού που είναι διώροφο, με ανώγι και κατώγι, ενώ στο ανώγι, μια στενόμακρη είσοδος οδηγεί σε τρία δωμάτια.

Το ανώγι, δηλαδή ο πρώτος όροφος διατηρείται αυτούσιος με τα αυθεντικά του έπιπλα, αντικείμενα της εποχής και πολλά από τα προσωπικά του αντικείμενα, όπως το μελανοδοχείο του, το σεντούκι του και το κρεβάτι του, ενώ στο σαλόνι με το παραδοσιακό τζάκι και τα αυθεντικά έπιπλα, ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης πέρασε τα τελευταία του χρόνια πριν πεθάνει από πνευμονία.

Στα δεξιά της εισόδου, υπάρχει ένα μικρό σχετικά δωμάτιο, όπου υπάρχουν τα βιβλία και τα θρησκευτικά άμφια του πατέρα του συγγραφέα, του παπα Αδαμάντιου. Το μικρό αυτό δωμάτιο διαθέτει μόνο ένα παράθυρο, ένα κρεβάτι και ένα ντουλάπι χωμένο στον τοίχο, μοιάζοντας περισσότερο με κελί μοναχού. Αυτό τον χώρο ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης το χρησιμοποίησε αργότερα όταν πια είχε επιδεινωθεί πολύ η υγεία του τόσο ως γραφείο όσο και σαν υπνοδωμάτιο.

Το σαλόνι του σπιτιού με τους χρωματικούς ρόμβους στο ταβάνι, βρίσκεται ακριβώς απέναντι από την είσοδο και στα αριστερά υπάρχει το τζάκι, που ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης αγαπούσε πολύ σαν χώρο. Πάνω από το τζάκι, δύο μικρά ράφια έχουν ακόμη τις κούπες και τα φλιτζάνια με τα νησιώτικα αυθεντικά σχέδια, που χρησιμοποιούσε ο μεγάλος συγγραφέας.

Μία εσωτερική ξύλινη σκάλα οδηγεί στην αυλή και στο ισόγειο του σπιτιού, το οποίο χρησιμοποιούνταν από την οικογένεια ως αποθηκευτικός χώρος. Σήμερα, λειτουργεί ως εκθεσιακός χώρος παλαιών και νέων εκδόσεων του Σκιαθίτη συγγραφέα.

Ο δήμαρχος Σκιάθου Θοδωρής Τζούμας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δήλωσε ότι «για μας, για το νησί μας, για τον Πολιτισμό μας, η ανάδειξη του σπιτιού του Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη είναι κορυφαίας σημασίας. Είναι τοπόσημο για τον τόπο μας και μια ολοζώντανη ιστορία που οφείλουμε να την μεταλαμπαδεύσουμε στους επισκέπτες της Σκιάθου και στους νεότερους. Για το νησί, το όνομα Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης είναι ιερό και αξεπέραστο. Τιμούμε στο μέγιστο δυνατό, τον σπουδαίο λογοτέχνη που αποτελεί σημαία για το νησί μας».

Αξίζει να σημειωθεί ότι το έμβλημα του δήμου Σκιάθου είναι το πρόσωπο του μεγάλου μας συγγραφέα, η πιο σημαντική οδός του νησιού φέρει το όνομά του αλλά και το διεθνές αεροδρόμιο της Σκιάθου ονομάζεται «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης».

 Η. Παπαδημητρίου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Υψηλότερο ποσοστό των Γερμανών προτιμούν την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Γερμανικής Τουριστικής Ανάλυσης (Deutsche Tourismusanalyse 2024), η οποία δημοσιεύτηκε προχθές (16.04.24).

Συγκεκριμένα, το 3,5% των ερωτηθέντων στη Γερμανία απάντησε πως η Τουρκία είναι η πιο αγαπημένος προορισμός για διακοπές, ενώ το 2,8% απάντησε η Ελλάδα.

Ωστόσο, αναλυτές επισημαίνουν πως η διαφορά αυτή μπορεί να οφείλεται στο πολύ μεγαλύτερο πλήθος των Τούρκων μεταναστών στη Γερμανία σε σχέση με εκείνο των Ελλήνων μεταναστών.

Κατ΄ άλλα, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο πιο αγαπημένο τουριστικό προορισμό των Γερμανών, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Πρώτος αγαπημένος προορισμός των Γερμανών είναι η χώρα τους (28,2%), έπειτα η Ισπανία (8,4%), ακολουθεί η Ιταλία (5,9%), η Σκανδιναβία (3,8%), η Τουρκία (3,5%), η Ελλάδα (2,8%), η Γαλλία (2,3%), η Αυστρία (1,8%) και τέλος η Κροατία (1,7%).

NEWSIT

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προβολή των ελληνικών τουριστικών προορισμών στην Ρουμανία από την Choose Greece

Την ευκαιρία να προβληθούν οι ελληνικοί προορισμοί στην Ρουμανία έδωσε η εκδήλωση της Choose Greece, «Be Greek for a day», που έλαβε χώρα τις προηγούμενες ημέρες στο Βουκουρέστι, με στόχο την προώθηση ελληνικών προορισμών στη ρουμανική αγορά,  πάντα στο σταθερό πλαίσιο των ισχυρών δεσμών φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Ρουμανίας. Ως επίτιμοι προσκεκλημένοι συμμετείχαν οι μεγαλύτεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Ρουμανία, που έχουν αεροπορικώς Charter σε όλα τα ελληνικά νησιά, αλλά κυρίως στον προορισμό την Κρήτη.

H  Ελλάδα παραμένει διαχρονικά άλλωστε, έτσι και εφέτος, πρώτη επιλογή για τους Ρουμάνους τουρίστες. Μάλιστα,  ο Δήμος Βόλου και το Πήλιο ξεκίνησαν την τουριστική του προβολή για το 2024  από τη Ρουμανία  και οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα νέα στον τουρισμό και για τα πακέτα τουρισμού, που προσφέρουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Στις συναντήσεις B2B συμμετείχαν πάνω από 100 εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων της Ρουμανίας και συγκεκριμένα από το Tez Tour, το Christian Tour, το Paralela 45, το Aerotravel, το JoinUp, το Holiday Office, τον Dertour, τη TUI Romania αλλά και από πολλλά άλλα. Από ελληνικής πλευράς ήταν μεταξύ άλλων το Επιμελητήριο Μαγνησίας, η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Χανίων και φυσικά και ο ο διευθυντής του ΕΟΤ Ρουμανίας κ. Γ. Σταφυλάκης.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε παρουσίαση των στοιχείων για την πολύ μεγάλη αύξηση στις κρατήσεις από Ρουμάνους τουρίστες στο νησί της Κρήτης, στον Δήμο Βόλου και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, καθώς και ένα προωθητικό βίντεο της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ. Το roadshow συνεχίζεται και τον Απρίλιο 2024 με την διοργάνωση εκδήλωσης στις 11 Απριλίου στο Βελιγράδι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ