Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σκόπελος, το νησί – πρότυπο κατά του υπερτουρισμού, σύμφωνα με τη Le Figaro

Τη δική της θέση σχετικά με το επίκαιρο διεθνές ζήτημα του υπερτουρισμού προβάλλει η Γαλλική «Le Figaro» στο πρόσφατο αφιέρωμα της για την παραδεισένια Σκόπελο https://www.lefigaro.fr/voyages/guides/l-ile-de-skopelos-quand-mamma-mia-fantasme-la-realite-20230713.

   Ξεκινώντας με τον τίτλο «Σκόπελος, όταν το Mamma Mia “φαντασιώνεται” την πραγματικότητα», η αρθρογράφος που επισκέφτηκε τον προορισμό μετά από πρόσκληση του Δήμου, εστιάζει στο φαινόμενο πώς το ονειρικό νησί των Σποράδων απέκτησε μεγάλη αναγνωρισιμότητα λόγω των κινηματογραφικών γυρισμάτων του διαχρονικού μιούζικαλ, όμως δεν έχασε ποτέ την αυθεντικότητα του.

   Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «η Σκόπελος είναι πάνω από όλα ένα νησί σε αποχρώσεις του γαλάζιου και του πράσινου, που παραμένει μια “όαση” φρεσκάδας, παραδόσεων και γιορτής, χωρίς τις υπερβολές του υπερτουρισμού. Το Mamma Mia ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που κερδίζουν το στοίχημα με τον χρόνο για διαφορετικούς λόγους, καθώς η μουσική των Abba και το ειδυλλιακό σκηνικό της Σκοπέλου δημιούργησαν μια επιτυχία μεγέθους XXL! Έκτοτε, η φήμη της Σκοπέλου απογειώθηκε, χωρίς όμως να υποπέσει στις υπερβολές της Σαντορίνης και της Μυκόνου».

   Σε αυτό -συνεχίζει το άρθρο – έχουν συμβάλει η «συμπαγής» ταυτότητα της τοπικής κοινωνίας, ο πολιτισμός, οι διαχρονικές παραδόσεις και οι πρωτοβουλίες που λαμβάνονται από ντόπιους, φορείς και τον Δήμο. Μάλιστα, συμπληρωματικά του αγροτουρισμού, στο νησί ανθεί και ο καλλιτεχνικός τουρισμός. Κεραμική, λαϊκές τέχνες και η διαιώνιση της ρεμπέτικης μουσικής κάνουν τη Σκόπελο μοναδική.

    «Η Σκόπελος είναι το νησί του Mamma Mia για τον απλό λόγο πως διατηρεί την πηγαία ενέργεια και τον αυθορμητισμό της, χωρίς όμως να εμπορευματοποιείται. Ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει μια εξαιρετική ποιότητα υπηρεσιών σε καλές τιμές και ταυτόχρονα να νιώθει “πρωταγωνιστής” στο δικό του Mamma Mia μέσα σε ένα εξωτικό περιβάλλον, όπως το έχει δει στην ταινία», δήλωσε η Πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Σκοπέλου, Ιωάννα Ευσταθίου. 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

“Η Αττική μπορεί να αυξήσει την επισκεψιμότητα της όλο το χρόνο”

«Ο τουρισμός, αποτελεί την βαριά βιομηχανία μας. Η ραγδαία αύξηση του, δείχνει πως έχει απεριόριστες δυνατότητες στη χώρα μας  και η Αττική, ένας από τους κύριους προορισμούς, μπορεί να αυξήσει την επισκεψιμότητά της, καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους με συγκεκριμένες ενέργειες, δήλωσε μεταξύ άλλων, με αφορμή τη σημερινή  Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού ο υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, από το υπουργείο Τουρισμού, όπου είχε συνάντηση με την υπουργό Όλγα Κεφαλογιάννη και συνεργάτες της.


Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη ενημέρωσε τον επικεφαλής του συνδυασμού «Αττική Μπροστά»  για την σημαντική απόφαση που ελήφθη σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο και θεσμοθετεί επίσημα το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού δίνοντας του νέες δυνατότητες σε επίπεδο λήψης αποφάσεων, κοινών δράσεων και ανταλλαγής δεδομένων που θα συμβάλλουν στην ενιαία πρόοδο κάθε περιοχής της χώρας. 
 Από την πλευρά του, ο Ν. Χαρδαλιάς χαιρέτισε την συσπείρωση γύρω από την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού και την συναντίληψη που υπάρχει και εξελίσσεται, ενώ αναφέρθηκε σε καινοτόμες ιδέες ανάδειξης των Δήμων της Αττικής. Επισήμανε τη σημασία δημιουργίας Παρατηρητηρίου για όλα τα έργα που υλοποιούνται στην Περιφέρεια Αττικής, προκειμένου να υπάρχει παρακολούθηση της εξέλιξής τους και να αποφεύγονται καθυστερήσεις. Τόνισε επίσης την ανάγκη συσπείρωσης όλων των αρμοδίων σε θέματα που αφορούν τις υποδομές και τον συντονισμό τους για την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων.


Στην συνάντηση συμμετείχαν επίσης η υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη, ο γγ. Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης Μύρων Φλουρής, καθώς και η διοίκηση του ΕΟΤ, η πρόεδρος ‘Αντζελα Γκερέκου και ο γγ Δημήτρης Φραγκάκης. 


Επιπροσθέτως, κατά τη συζήτηση η υπουργός αναφέρθηκε «σε μια νέα αρχή του ελληνικού τουρισμού με την εφαρμογή ενός Νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για έναν ελληνικό τουρισμό πιο Ανταγωνιστικό, πιο Ανθεκτικό, πιο Βιώσιμο, με προσήλωση στην Κοινωνική Συνοχή και με μέτρο και ισορροπία σε κάθε του έκφανση». Κατά τη διάρκεια της συνάντησης διερευνήθηκε η ευρεία ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού μέσα από συνεργασία και συντονισμένες δράσεις με τις Περιφέρειες της χώρας, τονίστηκε η ανάγκη  υλοποίησης έργων υποδομών και η εφαρμογή καινοτόμων σχεδίων για την ενίσχυση του.

 Με την ολοκλήρωση της συνάντησης ο υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής έκανε την ακόλουθη δήλωση: 

«Με ιδιαίτερη χαρά συναντήθηκα σήμερα με την ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ. Η Υπουργός κα Όλγα Κεφαλογιάννη με ενημέρωσε για το νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο, αλλά και την απόφαση του σημερινού Υπουργικού Συμβουλίου με την οποία θεσμοθετείται επίσημα το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού».

Αναφερόμενος στον εορτασμό της ημέρας Τουρισμού ο Ν. Χαρδαλιάς  επισήμανε ότι πρόκειται για μια ημέρα η οποία «θέλουμε να γιορτάζεται στη χώρα μας 365 μέρες το χρόνο, γιατί «ο τουρισμός, αποτελεί την βαριά βιομηχανία μας, με εξαιρετικά μεγάλη συνεισφορά στην οικονομία, την ανάπτυξη, την απασχόληση. Η ραγδαία αύξηση των αφίξεων  και των εσόδων, δείχνει πως ο τουρισμός στη χώρα μας έχει απεριόριστες δυνατότητες. Η Αττική, ένας από τους κύριους προορισμούς, μπορεί να αυξήσει την επισκεψιμότητά της, όλο το χρόνο, όχι μόνο κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Με τη συνεργασία Κυβέρνησης, Υπουργείου Τουρισμού, ΕΟΤ και της Περιφέρειας μπορούμε να ενισχύσουμε την τουριστική προβολή της, να σχεδιάσουμε νέες δράσεις, να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού και να ενθαρρύνουμε νέες επενδύσεις», σημείωσε επιγραμματικά ο υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής.  

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Χαλκιδική: «Το 2024 θα είναι η χρονιά των Βρετανών τουριστών»

Η Χαλκιδική έχει αρχίσει να σκέφτεται την επόμενη σεζόν και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται μια σειρά από επαφές που ήδη έχουν ξεκινήσει…

Χρονιά των Βρετανών εκτιμάται ότι θα είναι το 2024 για την ανατολική Χαλκιδική, σύμφωνα με τον δήμαρχο Αριστοτέλη, Στέλιο Βαλιάνο, ο οποίος -με αφορμή επίσκεψη στελεχών του βρετανικού τουριστικού πράκτορα SUNVIL- επισήμανε: «μετά τα νέα συμβόλαια της JET2 με μεγάλες αλλά και μικρές τοπικές ξενοδοχειακές μονάδες, ο προορισμός δείχνει να αλλάζει τουριστικό προσανατολισμό και να απευθύνεται με αξιώσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αν σε όλη αυτή τη “βρετανική δυναμική” προσθέσουμε την προσέλκυση του ιρλανδικού “Travel Department” στον περιπατητικό και active τουρισμό, τότε μιλούμε για ένα ολοκληρωμένο και πολλά υποσχόμενο αποτέλεσμα».

Ο Δήμος Αριστοτέλη συνεχίζει την προωθητική δραστηριότητα στη Μεγάλη Βρετανία, προετοιμάζοντας εκδήλωση απευθυνόμενη στη βρετανική τουριστική αγορά, η οποία θα πραγματοποιηθεί κατά της διάρκεια της έκθεσης World Travel Market (WTM) στο Λονδίνο τον Νοέμβριο, με τίτλο «ο δρόμος του Αριστοτελικού Όρους και τα μονοπάτια του Αλέξη Ζορμπά». Πρόκειται για τουριστικό μοντέλο διακοπών τύπου trekking retreat, εστιασμένο δηλαδή στο περιπατητικό και ποδηλατικό δίκτυο της Ανατολικής Χαλκιδικής, το οποίο συνδέεται με ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία, απευθυνόμενο σε πολλές ομάδες καταναλωτικού κοινού.

Εν αναμονή των εξελίξεων, στελέχη του SUNVIL, ο οποίος ειδικεύεται και στις πωλήσεις ελληνικών προορισμών στην Αγγλία και τη Σκωτία, πραγματοποίησαν επιθεώρηση σε ξενοδοχειακές μονάδες της Ιερισσού, της Αρναίας, της Ολυμπιάδας, της Ουρανούπολης και της Αμμουλιανής, στο πλαίσιο ολοκληρωμένου ταξιδιού εξοικείωσης (Fam. Trip). Το SUNVIL ήδη συνεργάζεται με μικρές ξενοδοχειακές μονάδες στην Ολυμπιάδα και την Αμμουλιανή, δεδομένου ότι διακινεί μεμονωμένους επισκέπτες σε καταλύματα, όπου κυρίαρχο στοιχείο πέρα από τις παροχές αποτελούν η φιλικότητα και η καλή φιλοξενία (ελληνική φιλοξενία).

Οι sales executives του SUNVIL απέκτησαν ακριβή εικόνα του προορισμού, ως μεσογειακής επιλογής διακοπών: περιπλανήθηκαν στην Αρναία και τη Μεγάλη Παναγία, μυήθηκαν στη δουλειά των Ιερισσιωτών ψαράδων στο λιμάνι του οικισμού, ακολούθησαν τους αριστοτελικούς δρόμους -χερσαίους στα Αρχαία Στάγειρα και θαλάσσιους στις ιχθυοκαλλιέργειες του Στρυμωνικού-απόλαυσαν τον παράπλου του Άθωνα και της Αμμουλιανής και δοκίμασαν αντιπροσωπευτικά πιάτα και τοπικούς οίνους, καθώς και την τοπική μπύρα Seven Seals, η οποία άφησε τις καλύτερες γευστικές εντυπώσεις.

«Δεκατρία νέα μικρά ξενοδοχεία της Ανατολικής Χαλκιδικής θα προταθούν από τους συμμετέχοντες να πλαισιώσουν τις προτάσεις του SUNVIL, γεγονός που δυναμώνει την παρουσία του προορισμού στη βρετανική τουριστική αγορά. Παράλληλα, προγράμματα περιπατητικού τουρισμού και οινοτουρισμού θα παραδοθούν, έτοιμα προς πώληση, ώστε να ενισχύσουν τους φθινοπωρινούς μήνες της τουριστικής περιόδου» υπογραμμίζεται σε σημερινή ανακοίνωση του δήμου Αριστοτέλη.

//

NEWSIT

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η εκπόνηση ειδικού σχεδίου για την Θεσσαλία συζητήθηκε στην συνάντηση της υπ. Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη με τον γγ ΕΟΤ και τον πρόεδρο του ΞΕΕ

Συνάντηση για την ανάληψη πρωτοβουλιών και την εκπόνηση ειδικού σχεδίου που αφορά την επόμενη ημέρα από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, είχαν σήμερα στα γραφεία Ε.Ο.Τ., η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης κ. Μύρων Φλουρής, ο γενικός γραμματέας του Ε.Ο.Τ Δημήτρης Φραγκάκης και ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός.
Τέθηκαν θέματα που αφορούν τα προβλήματα των τουριστικών επιχειρήσεων και των επισκεπτών που βρέθηκαν στην περιοχή τις μέρες των καταστροφών. 
Υπήρξε εκτενής αναφορά στα προβλήματα των περιοχών, όπως τα παρουσίασε ο κ. Φλουρής που βρέθηκε από την πρώτη στιγμή στη Θεσσαλία και στο συντονιστικό κέντρο της Περιφέρειας, εκπροσωπώντας το υπουργείο Τουρισμού αλλά και όπως τα μετέφεραν οι ξενοδόχοι στον κ. Βασιλικό. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην μεγάλη κινητοποίηση των ξενοδόχων της περιοχής με στόχο να φιλοξενηθούν έγκαιρα οι πληγέντες από την κακοκαιρία.
Προτεραιότητα για την συνέχεια αποτελεί η αποκατάσταση των υποδομών και ο σχεδιασμός βραχυπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων ενεργειών για την τόνωση του τουριστικού προϊόντος. Θα ακολουθήσουν και ειδικά προγράμματα για την προβολή της Θεσσαλίας, έτσι ώστε, κοινότητα και επιχειρήσεις να επιστρέψουν σταδιακά στην κανονικότητα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ