Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πέμη Ζούνη στο Μέγαρο Μουσικής, ως Νάνερλ Μότσαρτ: Θανάσιμο αμάρτημα να εξορίζεις έναν άνθρωπο από το όνειρό του

Η Πέμη Ζούνη στο Μέγαρο Μουσικής υποδύεται τη Νάνερλ, την αδελφή του Μότσαρτ, στην παράσταση «Ο αδελφός μου Αμαντέους». Μας γνωρίζει την άγνωστη ιστορία, μιας γυναίκας που δεν της επέτρεψαν να πραγματοποιήσει το όνειρό της.

   «Δεξιοτέχνης, ταλέντο, διάνοια, παιδί θαύμα». Με αυτές τις λέξεις υμνούσαν στη δεκαετία του 1760 ένα μέλος της οικογένειας των Μότσαρτ. Όχι τον Βόλφγκανγκ Αμαντέους, αλλά την αδελφή του Νάνερλ Μότσαρτ. Πάνω στις δικές της παρτιτούρες έμαθε μουσική ένας από τους κορυφαίους μουσουργούς, τη στιγμή που και η ίδια θεωρούνταν μια από τις καλύτερες πιανίστριες της Ευρώπης. Μαζί όργωσαν ολόκληρη την Ευρώπη και γνώρισαν την αποθέωση ως «παιδιά θαύματα».

   Μέχρι τη χρονιά που η Νάρνελ Μότσαρτ έκλεισε τα δεκαοκτώ της χρόνια. Σύμφωνα με τα ήθη της εποχής ήταν πλέον σε ηλικία γάμου. Έτσι αυτή η σπουδαία μουσικός πέρασε στο περιθώριο…

   Με αφορμή την ενσάρκωση του ρόλου της Νάνερλ, η Πέμη Ζούνη παραχώρησε συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ,η οποία έχει ως ακολούθως:

   Ερ.: Μια ζωή στη θεατρική σκηνή, με εμβληματικούς ρόλους και μεταμορφώσεις. Πόσο σας διαμόρφωσε ως άνθρωπο η τέχνη σας;

   Απ.: Πολύ! Είναι δεδομένο ότι η συνάντησή μας με έναν ωραίο άνθρωπο, ένα καλό βιβλίο ή μια σπουδαία ταινία κ.λπ. μας αλλάζει. Εγώ ήμουν τυχερή που λόγω δουλειάς βούτηξα στα μεγάλα κείμενα από νωρίς. Ήμουν τυχερή που προσπάθησα να αφουγκραστώ την ψυχοσύνθεση άλλων ανθρώπων, να καταλάβω πόσο μας καθορίζουν αυτά που δεν επιτρέπουμε να έρθουν στο φως, να δεχτώ τις αντιφάσεις και το φαινομενικά «παράλογο» της ανθρώπινης φύσης, να συνδιαλλαγώ με σημαντικούς ομότεχνούς μου. Σίγουρα θα ήμουν μια άλλη, αν δεν είχα ακολουθήσει αυτόν τον δρόμο.

   Ερ.: Νάνερλ Μότσαρτ στο Μέγαρο Μουσικής. Πολλοί που σας είδαν, είπαν ότι αν γνωρίζαμε από κοντά την αδελφή του Μότσαρτ, έτσι θα ήταν, όπως την παρουσιάζετε…

   Απ.: Με τιμά! Την αγάπησα πολύ αυτήν τη γυναίκα. Μπορεί να χαίρεται που της δώσαμε φωνή. Υπήρξε ένα χαρισματικό πλάσμα, γεμάτο ταλέντο και πραγματικό πάθος για τη μουσική. Ζούσε για να παίζει τσέμπαλο, δεν έμαθε ποτέ να παίζει ως παιδί, λάτρευε τον αδελφό της Αμαντέους, ήταν ευτυχισμένη… μέχρι τα 18. Γιατί μόλις έγινε τυπικά ενήλικη γυναίκα η αποστολή της ήταν άλλη. Κι έχασε τα πάντα. Έζησε σχεδόν έγκλειστη, δεν γνώρισε ποτέ τον ολοκληρωμένο έρωτα, στερήθηκε όλα όσα έδιναν νόημα στη ζωή της, άγγιξε την κατάθλιψη και την τρέλα. Αγαπώ την ευαισθησία της και το πάθος της. Την κραυγή και το παράπονό της. Μακάρι να ισχύει αυτό που λένε!

   Ερ.: Με ποια φράση από το έργο, συγκινείστε στη διάρκεια της παράστασης;

   Απ.: Είναι πολλές οι φράσεις και οι στιγμές του έργου που με χτυπάνε πισώπλατα. Διαλέγω μία, τη στιγμή που γράφει τη διαθήκη της, μεγάλη πια και σχεδόν τυφλή: «και δίνω εντολή στον (ανιψιό μου) Φραντς Ξάβερ Μότσαρτ να καταστρέψει όλες τις υπάρχουσες συνθέσεις μου. Maria Anna Valpurga Ignatia Mozart Zu Sonnenburg».

   Ερ.: Μεγάλη η κοινωνική, μορφωτική αδικία που υφίσταντο οι γυναίκες για πάρα πολλά χρόνια. Τι λέτε για το σήμερα;

   Απ.: Θα περίμενε κανείς, δυόμισι αιώνες μετά, να έχουμε τελειώσει με τις διακρίσεις. Τα επιστημονικά και τεχνολογικά επιτεύγματα κάνουν άλματα γεωμετρικής προόδου, αλλά στον τομέα της έννοιας του Σεβασμού η ανθρωπότητα δεν βρίσκει τον βηματισμό της εύκολα. Ένα βήμα μπροστά, πέντε πίσω. Το βλέπουμε παντού. Κι όχι μόνο στα δικαιώματα των γυναικών. Πόσο θλιβερό.

   Ερ.: Η μουσική του Μότσαρτ, πώς θα λέγατε ότι έρχεται και «δένει» με τη ζωή του;

   Απ.: Μελετώντας το έργο του Μηνά Βιντιάδη, «Ο αδελφός μου ο Αμαντέους», άκουσα πιο προσεκτικά τη μουσική του Μότσαρτ. Ομολογώ ότι με συνεπήρε. Και ναι, θεωρώ ότι δένει απόλυτα με την διαδρομή της σύντομης ζωής του – πώς αλλιώς;… Δόξα και αποθέωση όσο ήταν παιδί και περιόδευαν με την αδελφή του ως παιδιά-θαύματα, πειθαρχία και καταπίεση από τον πατέρα του που του απαγόρευε σχεδόν τον έρωτα, απόλυτη αφοσίωση στη μουσική, γνωριμίες με τους μεγαλύτερους συνθέτες της εποχής του, που τον τελειοποιούσαν στο μπαρόκ και τον οδηγούσαν στον διαφωτισμό/κλασσικισμό, στερήσεις και απαξίωση… όλα μαζί αποτυπώνονται στη μουσική του: Επιβλητική, επιθετική, αλλά ταυτόχρονα τρυφερή και σπαρακτική.

   Ερ.: Ακούτε κλασική μουσική;

   Απ.: Με τις σπουδές μου στο κλασσικό μπαλέτο, στην εφηβεία, ήρθα σε επαφή με την κλασσική μουσική πιο συστηματικά. Λάτρεψα τον Μπαχ και τον Σοπέν. Αγαπώ επίσης πολλά έργα του Μπετόβεν και του Λιστ. Τώρα προστέθηκε και ο Μότσαρτ.

   Ερ.:Ποιο ταλέντο θα θέλατε να έχετε;

   Απ.: Θα ήθελα να έχω το ταλέντο της Sylvie Guillem στον χορό, ή του Λεωνίδα Καβάκου στο βιολί. Μιλάω για δύο ιερά τέρατα που μου έχουν χαρίσει ανεπανάληπτες στιγμές καλλιτεχνικής ηδονής.

   Ερ.: Είστε μια έμπειρη ηθοποιός με πολλές επιτυχίες στον κινηματογράφο, στην τηλεόραση και βέβαια στο θέατρο. Ποιες είναι για σας, οι διαφορές όταν βρίσκεστε μπροστά στην κάμερα ή στη σκηνή;

   Απ.: Διαφορετικές δυσκολίες, ίδιο ζητούμενο. Το δεύτερο είναι σχετικά απλό: ανεξαρτήτως του μέσου, το ζητούμενο είναι πάντα ή στιγμιαία αποτύπωση ενός βιώματος, μιας «φέτας ζωής». Πάμε τώρα στις δυσκολίες. Η ίδια η φύση του ηθοποιού απαιτεί ένα κάποιο κοινό, στο οποίο απευθύνεται. Στο γύρισμα μπροστά στην κάμερα δεν υπάρχει κοινό, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι διαφόρων ειδικοτήτων, που ο καθένας ελέγχει τη δουλειά του – τον ήχο, το φως, το πλάνο κλπ. Το αληθινό κοινό θα υπάρξει ετεροχρονισμένα. Δεν θα σε εμπνεύσει ποτέ την ώρα που το χρειάζεσαι. Κι αυτό το θεωρώ βασικό για τη λειτουργία του καλλιτέχνη. Οι υπόλοιπες, τεχνικές δυσκολίες, όπως ας πούμε ο έλεγχος της ενέργειας στη σκηνή ή μπροστά στην κάμερα, η διαχείριση του χώρου σου και της εκφραστικότητάς σου χωρίς να αλλοιωθεί η αλήθεια της στιγμής, είναι θέματα που λύνονται με τη μελέτη. Νομίζω φαίνεται πια γιατί αγαπώ την καθημερινή αναμέτρηση του ζωντανού θεάματος.

   Ερ.: «Ο αδελφός μου ο Αμαντέους». Ποιο είναι το μήνυμα που στέλνει ένα έργο όπου βιογραφούνται δυο μορφές της μουσικής, ένας θρύλος και μια πιανίστα που έμεινε στην αφάνεια;

   Απ.: Δύο πράγματα φαίνεται πως συμβαίνουν σ’αυτήν την παράσταση. Πρώτον, είναι εμφανές ότι η τέχνη ενώνει ανθρώπους με διαφορετικές καταβολές, νοοτροπίες, ηλικία ή γένος. Είναι εντυπωσιακό πόσο διαφορετικοί θεατές συγκινούνται και μας το επιστρέφουν γενναιόδωρα. Δεύτερον, επικοινωνείται καθαρά και ξάστερα -από το θέμα το ίδιο, αλλά και από τον τρόπο της σκηνοθεσίας- το μέγεθος της αδικίας του να εξορίζεις έναν άνθρωπο από το όνειρό του. Απορώ γιατί δεν έχει συγκαταλεγεί ως ένα από τα Επτά Θανάσιμα Αμαρτήματα!

    Μ. Μπάλτα

 * Φωτογραφία της ηθοποιού, από την παράσταση

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Διεθνές συνέδριο : «Χαιρώνεια, Αύγουστος 338 π.Χ.: Μια σύνοψη του ζητήματος» στο πλαίσιο του έκθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Στο πλαίσιο της έκθεσης «Χαιρώνεια, 2 Αυγούστου 338 π.Χ.: Μια μέρα που άλλαξε τον κόσμο», το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης διοργανώνει από τις 28 Φεβρουαρίου μέχρι την 1 Μαρτίου τριήμερο διεθνές επιστημονικό συνέδριο με τίτλο «Χαιρώνεια, Αύγουστος 338 π.Χ.: Μια σύνοψη του ζητήματος». Το συνέδριο πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Columbia στη Νέα Υόρκη και την Αμερικάνικη Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα. Η είσοδος στο συνέδριο είναι ελεύθερη.

Όπως ενημερώνουν οι διοργανωτές, μέσα από τις έρευνες μιας σειράς επιφανών αρχαιολόγων και ιστορικών, το συνέδριο θα εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο διεξήχθη η μάχη μεταξύ των στρατών των Μακεδόνων και των ελληνικών πόλεων του νότου, αλλά και τις πτυχές της διαχείρισης της μάχης από νικητές και ηττημένους. Κορυφαίοι ειδικοί από σημαντικά ακαδημαϊκά ιδρύματα μοιράζονται τα αποτελέσματα των ερευνών τους γύρω από τη μάχη που γέννησε τον ελληνιστικό κόσμο. Στόχος του συνεδρίου είναι να προσεγγίσει ολιστικά την ιστορία της μάχης της Χαιρώνειας, προσφέροντας μέσα από την εξέταση παλαιότερων και σύγχρονων αρχαιολογικών ερευνών, ένα «βήμα» σκέψης και συζήτησης ικανό να ακολουθήσει την πορεία των πρωτοπόρων Παναγιώτη Σταματάκη και Γεωργίου Σωτηριάδη και να ορίσει τα επόμενα βήματα της έρευνας στο πεδίο.

Ομιλητές του συνεδρίου είναι οι Μαρία-Ξένη Γαρέζου, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Διαχείρισης Εθνικού Αρχείου Μνημείων, Σοφία Ζουμπάκη, Διευθύντρια Ερευνών, Τομέας Ελληνικής και Ρωμαϊκής Αρχαιότητας (TΕΡΑ), Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Παναγιώτης Ιωσήφ, Επιστημονικός Διευθυντής, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης – Καθηγητής Αρχαίας Νομισματικής, Πανεπιστήμιο Radboud του Νάιμεχεν, Ολλανδία, Αναστάσιος Κακαμανούδης, Δρ. Αρχαιολογίας, Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας, Κυριακή Καλλιγά, Δρ. Αρχαιολογίας, Εφορεία Αρχαιοτήτων Βοιωτίας, Αγγελική Κοτταρίδη, Επίτιμη Έφορος Αρχαιοτήτων, Υπουργείο Πολιτισμού, Έλενα Κουντούρη, Διευθύντρια Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, Υπουργείο Πολιτισμού, Αθανασία Κυριάκου, Επίκουρη Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Μπόγρης, Αντισυνταγματάρχης Πυροβολικού, Υποψήφιος Διδάκτωρ Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, ΕΚΠΑ, Όλγα Παλαγγιά, Ομότιμη Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Νικόλαος Παπαζαρκάδας, Διευθυντής, Τομέας Ελληνικής και Ρωμαϊκής Αρχαιότητας του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών, Νίκος Πετρόχειλος, Δρ. Αρχαιολογίας, Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλεως Αθηνών, Ελισάβετ Π. Σιουμπάρα, Δρ. Αρχαιολογίας, Προϊσταμένη Έργου, Υ.Σ.Μ.Α., Υπουργείο Πολιτισμού, Ιωάννης Φάππας, Επίκουρος Καθηγητής Προϊστορικής Αρχαιολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης – Επιστημονικός Διευθυντής, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αλεξάνδρα Χαραμή, Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Βοιωτίας Αθηνά Χατζηδημητρίου, Προϊσταμένη Ιστορικού Αρχείου Αρχαιοτήτων και Αναστηλώσεων της ΔΔΕΑΜ/ΥΠΠΟ, Guy Ackerman, Πανεπιστήμιο της Γενεύης, Ελβετία, Margherita Bonanno, Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Ρώμης, Raimon Graells y Fabregat, Καθηγητής Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Alicante, Peter Krentz, Καθηγητής Κλασικών Σπουδών και Ιστορίας, Davidson College, Maria Liston, Καθηγήτρια Ανθρωπολογίας, Πανεπιστήμιο Waterloo, Καναδάς, Thierry Lucas, Επίκουρος καθηγητής, Πανεπιστήμιο Picardie Jules Verne, John Ma, Καθηγητής Κλασικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Columbia, James Romm, Καθηγητής Κλασικών Σπουδών, Bard College, Annandale, Rémi Saou, Επίκουρος καθηγητής, Πανεπιστήμιο της Grenoble Alpes.

Για το πρόγραμμα του συνεδρίου και την κράτηση δωρεάν θέσης μέσω του συστήματος έκδοσης εισιτηρίων: https://cycladic.gr/research/chaironeia-avgoustos-tou-338-p-ch-mia-synopsi-tou-zitimatos/ . Απαραίτητη η έκδοση μηδενικού εισιτηρίου για φυσική παρουσία στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση.

Το συνέδριο θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω διαδικτύου. Η εγγραφή στη σχετική πλατφόρμα ανοίγει την Δευτέρα στις 26/2. Σημειώνεται ότι η ομιλία στις 29 Φεβρουαρίου από τη Maria Liston θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα Cotsen Hall στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών, οδός Αναπήρων Πολέμου 9, Κολωνάκι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Μια νύχτα με τον σκύλο μου» του Κώστα Λεϊμονή στο Θέατρο Sureal

«Και όταν πια θα σου περάσει η στενοχώρια (πάντα παρηγοριόμαστε), θα είσαι ευχαριστημένος που με γνώρισες. Θα είσαι πάντα φίλος μου. Θα έχεις πάντα διάθεση να γελάσεις μαζί μου. Και θ’ ανοίγεις πότε – πότε το παράθυρο, έτσι, για γούστο… Και οι φίλοι σου θα παραξενεύονται που θα σε βλέπουν να γελάς κοιτάζοντας τον ουρανό. Κι εσύ τότε θα λες: “Ναι, τ’ αστέρια με κάνουν πάντα να γελώ»

Ο Μικρός πρίγκιπας, Antoine de Saint-Exupery

Το «Μια νύχτα με τον σκύλο μου» αποτελεί το τρίτο θεατρικό έργο του βραβευμένου συγγραφέα Κώστα Λεϊμονή, το οποίο ανεβαίνει στη θεατρική σκηνή σε πανελλήνια πρώτη στη Θεσσαλονίκη και στο Θέατρο Sureal. 

Το έργο μιλά για έναν ώριμο άνδρα, ο οποίος για μοναδική συντροφιά έχει τον αγαπημένο του σκύλο, Ιβάν. Ο θεατής γίνεται μάρτυρας μιας νύχτας της καθημερινότητας του ανθρώπου αυτού και των βιωμάτων του, που σίγουρα αποτελούν και δικά μας βιώματα. Γέλιο, μοναξιά, χαρά, συγκίνηση, νοσταλγία, έκπληξη και ενθουσιασμός εναλλάσσονται, δίνοντάς μας έναυσμα να σκεφτούμε αν αξίζει τελικά τον κόπο να κρατάμε μέσα μας συναισθήματα που μας εμποδίζουν να αντιληφθούμε τη σημασία της θέσης μας ανάμεσα στο σύμπαν.

Έπειτα από τη μεγάλη επιτυχία του μονολόγου «Εκτός Ύλης» με τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση που παρουσιάστηκε για 2,5 χρόνια σε Ελλάδα και εξωτερικό με αποκορύφωμα το ανέβασμά του την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου το 2018 στη Βουλή των Ελλήνων, έχοντας σημειώσει εκατομμύρια views στα social media αλλά και την επιτυχία του αστυνομικού θεατρικού έργου «Ο Ιατροδικαστής» με τους Χάρη Σώζο και Χρήστο Ευθυμίου, ο συγγραφέας, Κώστας ΛεΪμονής, επιστρέφει έχοντας στραμμένο το βλέμμα του αυτή τη φορά στην άδολη αγάπη που μπορεί να αναπτυχθεί μεταξύ του ανθρώπου και του καλύτερού του φίλου: του σκύλου του.

Την παράσταση σκηνοθετεί η έμπειρη και ταλαντούχα Ιωάννα Τάλμπη. Πρωταγωνιστεί ο καταξιωμένος ηθοποιός Δημήτρης Κωνσταντινίδης. Την πρωτότυπη μουσική της παράστασης υπογράφει ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, ενώ ενδυματολογικά υπεύθυνη είναι η Σωτηρία Πορφυράκη. Βοηθός σκηνοθέτη και υπεύθυνος φωτογραφίας και βίντεο ο Δημήτρης Συμεωνίδης. Μέρος από τα πρωτότυπα βίντεο της παράστασης έχει αναλάβει ο Γιάννης Κωνσταντινίδης και δημιουργός της αφίσας είναι ο Γιάννης Γιαγκούδης.

Ταυτότητα της παράστασης:
Κείμενο: Κώστας Λεϊμονής
Σκηνοθεσία: Ιωάννα Τάλμπη

Ερμηνεύει ο Δημήτρης Κωνσταντινίδης

Πρωτότυπη μουσική: Δημήτρης Κωνσταντόπουλος
Κοστούμια: Σωτηρία Πορφυράκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Ιωάννα Τάλμπη
Φωτογραφία/βίντεο/βοηθός σκηνοθέτη: Δημήτρης Συμεωνίδης
Βιντεογράφος: Γιάννης Κωνσταντινίδης
Σχεδιασμός αφίσας: Γιάννης Γιαγκούδης
Προώθηση – επικοινωνία: Κατερίνα Χατζηκωνσταντίνου
Βοηθός παραγωγής: Μάγια Κωνσταντινίδου
Φιλική συμμετοχή: Άννα Παρούση
Παραγωγή: ThessCulture

Πληροφορίες
Θέατρο Sureal, 
Χριστοπούλου 12 (ανάμεσα Ιασωνίδου και Φιλίππου)
Τηλ. κρατήσεων: 6973560432
Πρεμιέρα 2 Φεβρουαρίου 2024 στις 21.00 και κάθε Παρασκευή και Σάββατο
Τιμή εισιτηρίου: 12 ευρώ
Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Κράτηση απαραίτητη

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ 2024 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Για ακόμη μια χρονιά, η Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης διοργανώνει την «Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης» στο Δημοτικό Θέατρο Άνετον και σε άλλους εσωτερικούς και εξωτερικούς δημόσιους χώρους.
Η «Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης» αποτελεί εδώ και πάνω από μία δεκαετία ένα δημιουργικό πεδίο δράσης για τα θεατρικά σχήματα της πόλης, αναδεικνύοντας τη θεατρική πολυφωνία που διακρίνει τη Θεσσαλονίκη.
H διάρκεια της φετινής διοργάνωσης ορίζεται από τον Μάρτιο έως τον Μάιο του 2024 ενώ έχει σταθερό προσανατολισμό στην προβολή και ενίσχυση των νέων, επαγγελματικού χαρακτήρα, θεατρικών ομάδων της πόλης. Το πρόγραμμα παράλληλων δράσεων της διοργάνωσης προβλέπεται να συνεχιστεί με εργαστήρια, συζητήσεις, παρουσιάσεις και δράσεις στον δημόσιο χώρο.

Η Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού Δήμου Θεσσαλονίκης προσκαλεί μεμονωμένους επαγγελματίες καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες, επαγγελματικά θεατρικά σχήματα και ομάδες της Θεσσαλονίκης να υποβάλουν τις προτάσεις τους με στόχο τη συμμετοχή τους στη φετινή διοργάνωση.

Για όσες παραστάσεις συμπεριληφθούν στο κεντρικό πρόγραμμα της «Ανοιχτής Θεατρικής Σκηνής της Πόλης 2024» προβλέπεται αμοιβή η οποία δύναται να καλύψει μέρος των εξόδων παραγωγής. Διευκρινίζεται ότι προτεραιότητα δίνεται στις ομάδες που δεν έχουν λάβει, για τη συγκεκριμένη παραγωγή, επιχορήγηση από το ΥΠΠΟ ή άλλον φορέα.
Η αξιολόγηση των προτάσεων θα γίνει από την Επιτροπή Θεάτρου Δήμου Θεσσαλονίκης με συνεκτίμηση του καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος και των τεχνικών και οργανωτικών προϋποθέσεων της κάθε πρότασης.

Η αίτηση συμμετοχής βρίσκεται στον σύνδεσμο ΑΙΤΗΣΗ

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024

Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024, η Επιτροπή Θεάτρου θα προσκαλέσει εκπροσώπους από τις έγκυρες αιτήσεις που θα έχουν υποβληθεί, σε μια συνάντηση στο Θέατρο Άνετον, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση των προτάσεών τους. Περαιτέρω ενημέρωση για αυτές τις συναντήσεις θα δοθεί εγκαίρως, μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής.

Για την ταχύτερη και ακριβέστερη διαδικασία επιλογής, συστήνεται η αποστολή των αιτήσεων νωρίτερα από την καταληκτική ημερομηνία. Οι αιτήσεις που θα αποσταλούν ή θα κατατεθούν μετά την ημερομηνία αυτή, δεν θα ληφθούν υπ’ όψιν.

Πληροφορίες δίνονται καθόλη τη διάρκεια υποβολής αιτήσεων στο politismos@thessaloniki.gr με θέμα: «Ερώτηση για την Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης 2024».

https://thessaloniki.gr/open_call_open_stage_2024/

Γραφείο Τύπου Δήμου Θεσσαλονίκης
Δημαρχιακό Μέγαρο
Βασ.Γεωργίου Α’1
Τηλ.:2313317178
press@thessaloniki.gr
Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ