ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Τα περί vegetarian κακού λύκου και άλλα fake news σε παραμύθια, ερευνά ντετέκτιβ σε παράσταση του ΚΘΒΕ
Η θεωρία ότι ο Ηρακλής είχε και 13ο άθλο που δεν κατάφερε να ολοκληρώσει, έρχεται συμπληρωματικά στις πληροφορίες που θέλουν την Ωραία Κοιμωμένη να έχει ξυπνήσει και τον Κακό Λύκο να έχει αλλάξει διατροφικές συνήθειες και να έχει γίνει vegan. Ποιος όμως θα επιβεβαιώσει την εγκυρότητα αυτών των … ειδήσεων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο;
Αναστατωμένο το …«Σωματείο των Γιαγιάδων», τα μέλη του οποίου αποτελούν ισχυρούς θεματοφύλακες των παραμυθιών, ανέθεσε την υπόθεση σε έναν Ντετέκτιβ, για να λύσει το μυστήριο της διάδοσης των fake news, που έχουν επηρεάσει τις ιστορίες πολλών ακόμη ηρώων γνωστών παραμυθιών. Την τροπή που θα πάρει η υπόθεση, θα παρακολουθήσουν οι θεατές της πρώτης για το 2024 παραγωγής του ΚΘΒΕ «Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!», που κάνει πρεμιέρα την ερχόμενη Κυριακή στο Βασιλικό Θέατρο, απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους και υπόσχεται να διασκεδάσει ακόμα και τους ενήλικες.
«Δεν είναι το κλασικό παιδικό, διότι ξεκινήσαμε από μία διαφορετική αφετηρία από αυτή που ξεκινούν συνήθως όσοι κάνουν παιδικές παραστάσεις. Εμείς θεωρούμε ότι τα παιδιά είναι πολύ πιο γρήγορα ενηλικιωμένα ή πολύ πιο γρήγορα πληροφορημένα και ουσιαστικά το έργο πραγματεύεται τα fake news μέσω του διαδικτύου και πώς περνάνε στα παιδιά, με αποτέλεσμα να μεγαλώνουν πιο γρήγορα», δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Στάθης Παχίδης, που συνυπογράφει το κείμενο και τους στίχους των τραγουδιών της παράστασης, για την οποία έχει συνθέσει πρωτότυπη μουσική.
Η έμπνευση κάτω από την ομπρέλα και οι συνεργασίες που απογείωσαν την αρχική ιδέα
Αν και ο ίδιος το περασμένο καλοκαίρι στη Χαλκιδική καθόταν κάτω από ομπρέλα, η έμπνευση κατάφερε να τον βρει από τη διπλανή ξαπλώστρα. «Εκεί καθόταν μία 10χρονη που σκρόλαρε το κινητό της μαμάς της και ρωτούσε διαρκώς “ είναι αλήθεια ότι…;”. Σκέφτηκα “ ωπ, εδώ έχουμε έργο”. Από εκεί και μετά ξεκίνησα να γράφω», εξηγεί. Βέβαια, όπως σημειώνει, υπήρχαν τουλάχιστον τρεις λόγοι για τους οποίους έψαξε να βρει συνοδοιπόρο σ’ αυτό το εγχείρημα. «Συνήθως εγώ ξεφεύγω στο χιούμορ και ήθελα κάποιον να είναι το …χειρόφρενό μου. Επίσης ξεπαίδιασα και ήθελα έναν άνθρωπο να έχει επαφή με τα σημερινά “ δεκάχρονα” και τέλος πιστεύω ότι η κωμωδία συνήθως γράφεται με δύο ανθρώπους, δεν μπορεί να τη γράψει ένας, εκτός είναι ο Αριστοφάνης», λέει χαρακτηριστικά.
Η συγγραφέας παιδικών βιβλίων Σταυρούλα Παγώνα, με σημαντική εμπειρία σε παιδικές και νεανικές δράσεις, ήταν αυτή που δέχτηκε την πρόταση και οι δυο τους κατάφεραν να αλληλοσυμπληρωθούν με έναν θαυμαστό τρόπο. «Η αρχική σκέψη ήταν να κάνουμε μια κωμωδία για να περάσουν καλά τα παιδιά και να περάσουμε κι εμείς καλά γράφοντάς την. Νιώθουμε ότι γενικά το γέλιο λείπει σήμερα από την καθημερινότητά μας και ειδικά από τα παιδιά που είναι πιεσμένα με τόσο έντονα προγράμματα και τόσο χαοτικούς ρυθμούς που κι αυτοί ακολουθούν αναγκαστικά λόγω των ενηλίκων», αναφέρει από την πλευρά της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Παγώνα.
Εκτός από σάτιρα, παρωδία, χιούμορ και ανατροπές που αποφάσισαν να έχει το έργο τους, θέλησαν να πραγματεύεται και το θέμα της διασποράς ψευδών ειδήσεων, καθώς είχαν και οι δύο την ίδια ανησυχία βλέποντας την κατάσταση γύρω τους. «Σκεφτήκαμε λοιπόν να το κάνουμε μέσα από τον καμβά των παραμυθιών, γιατί είναι αναφορές που αναγνωρίζουν τα παιδιά, οπότε είναι πιο εύκολο για αυτά να συνδεθούν με την ιστορία και τους ήρωες. Το ίδιο ισχύει και για εμάς, που μεγαλώσαμε με αυτές τις ιστορίες», επισημαίνει.
Οι συναντήσεις που ακολούθησαν για να βρεθεί η ακριβής ιδέα και δομή της παράστασης, ήταν πάρα πολλές και μετά από την καθεμιά, άρχισαν να γράφουν το έργο σκηνή-σκηνή. Σε κάθε επόμενη συνάντηση συζητούσαν για αλλαγές, βελτιώσεις, τι φεύγει και τι μένει, παίζοντας ένα δημιουργικό «πιγκ πογκ» και όταν κατέληξαν στο τελικό κείμενο, αυτό έφτασε στα χέρια της σκηνοθέτιδας Εύης Σαρμή.
«Το κείμενο το πήρα ένα βράδυ και δεν κοιμήθηκα έως το πρωί. Το διάβαζα όλη τη νύχτα και τρελάθηκα από τη χαρά γιατί μου φάνηκε πάρα πολύ έξυπνο, με πάρα πολύ χιούμορ και συνδέθηκα μ’ αυτό κατευθείαν», αποκαλύπτει η κ. Σαρμή. Η ιδιαιτερότητα σ’ αυτήν τη συνεργασία -όπως λέει, είναι ότι από εκείνη τη στιγμή έως και σήμερα, λίγο πριν την πρεμιέρα, οι τρεις τους πορεύονται μαζί σε κάθε στάδιο. «Συνήθως δεν συμβαίνει να συνδέεσαι τόσο έντονα και τόσο ζεστά με τους συγγραφείς. Τις περισσότερες φορές γίνεται ανάθεση ενός κειμένου στο σκηνοθέτη και -αν είναι εν ζωή ο συγγραφέας, γίνονται κάποια τηλεφωνήματα και ενδεχομένως κάποιες συναντήσεις, για να βρεθούν τελικά στην πρεμιέρα. Εδώ δεν υπήρχε αυτό το πράγμα. Πήγαμε μαζί χέρι – χέρι παντού», λέει με ενθουσιασμό.
Ο «μαμάκιας» ντετέκτιβ που λύνει το μυστήριο εξάπλωσης των fake news
Και ενώ τα fake news εξαπλώνονται διαδίδοντας ότι το Τέρας προσέλαβε image makers για να το κάνουν Πεντάμορφο, ότι η Σταχτοπούτα έβαλε βαμβάκι στο γοβάκι για να της εφαρμόζει τέλεια και ότι οι Πρίγκιπες έχουν εξαφανιστεί από όλα τα παραμύθια, συνδετικός κρίκος για να ενώσει όλες αυτές τις ιστορίες είναι ο Ρεβιθούλης, το …αρχιλαγωνικό που προσελήφθη από τις γιαγιάδες, ο οποίος, εκτός από την τεχνολογία, έχει ως βοηθό και τη χάκερ μαμά του.
Όπως αποκαλύπτει ο συγγραφέας, για όλη αυτήν την αναστάτωση με τα μικρά ψεματάκια που σε κάποιες περιπτώσεις είναι καταστροφικά, υπάρχει ένοχος, που όμως δεν είναι ο κατεξοχήν ψεύτης Πινόκιο. Οι θεατές θα παρατηρήσουν την έρευνα του Ρεβιθούλη και πώς θα καταλήξει σε αυτόν, μέσα από πολλές ανατροπές, τρελές συνθήκες, πολύ γέλιο, τραγούδι και μουσική.
Εκτός από το πολυπληθές καστ των ηθοποιών που θα παρελάσει στη σκηνή, στο βίντεο της παράστασης συμμετέχει ο youtuber Panos Dent, αλλά και η Ρούλα Μανισάνου στο ρόλο της Νονάς της Σταχτοπούτας.
Το «Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!» κάνει πρεμιέρα στις 14 Ιανουαρίου στην παιδική σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου. Έκτοτε θα ανεβαίνει κάθε Κυριακή στις 11 για το κοινό, ενώ τις καθημερινές θα δίνονται παραστάσεις για σχολεία.
Βαρβάρα Καζαντζίδου
Φωτογραφία: ΚΘΒΕ
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Πρώτο Φεστιβάλ Κωμωδίας στη Λάρισα: Ένα διήμερο γεμάτο γέλιο με 10 υπέροχους stand-up comedians
|
||||
|
||||
|
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ταινίες Πρώτης Προβολής: Ωδή στους κασκαντέρ, αραχνοφοβία και λυρικός Παρατζάνοφ
Η εντυπωσιακή υποδοχή του κοινού στην ταινία τρόμου των Unboxholics, «Μην Ανοίγεις την Πόρτα», σημειώνοντας μία, πέρα του αναμενόμενου, επιτυχία στα ταμεία των 115 κινηματογράφων που προβλήθηκε, πιάνοντας πάνω από 27.000 εισιτήρια την πρώτη μέρα προβολής της – κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες λόγω των προπωλήσεων – προσγειώνει απότομα τις πρεμιέρες της πρώτης εβδομάδας του Μαΐου σε τέσσερις. Με δεδομένο και την έξοδο του Πάσχα, δυο είναι από τις καινούργιες ταινίες που μπορούν να συναγωνιστούν το ελληνικό horror, «Ο Κασκαντέρ» με τον Ράιαν Γκόσλινκ και το παιδικό animation «Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα». Το ενδιαφέρον της έχει όμως και η γαλλική ταινία τρόμου «Στον Ιστό του Τρόμου», ενώ για τους φανατικούς σινεφίλ υπάρχει και η επανέκδοση του λυρικού αριστουργήματος «Το Χρώμα του Ροδιού», του φημισμένου Σεργκέι Παρατζάνοφ.
Ο Κασκαντέρ
(“The Fall Guy”) Κωμική περιπέτεια, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Λιτς, με τους Ράιαν Γκόσλινγκ, Έμιλι Μπλαντ, Άαρον Τέιλορ Τζόνσον, Χάνα Γουάντινγκχαμ, Γουίνστον Ντιουκ, Λι Μέιτζορς, Στέφανι Σου κα.
Αυθεντική χολιγουντιανή – με την καλή έννοια – διασκέδαση και μαζί μία ωδή στους επαγγελματίες κασκαντέρ από τον Ντέιβιντ Λιτς, του αλλόκοτου «Bullet Train» και του κατασκοπικού «Atomic Blonde», ενός σκηνοθέτη ταινιών δράσης και για είκοσι χρόνια με προϋπηρεσία ως κασκαντέρ.
Ταινία που βασίζεται στην καλτ ομότιτλη τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του ’80 με πρωταγωνιστή τον Λι Μέιτζορς, ο οποίος κρατά εδώ ένα μικρό ρόλο τιμής ένεκεν, ενώ είναι φανερό ότι όλοι οι συντελεστές, αν μη τι άλλο, το γλεντούν με την ψυχή τους.
Ένα εκρηκτικό μπλογκμπάστερ και συνάμα ευγενικών προθέσεων φιλμ, στην επιτυχία του οποίου συμβάλλουν και ο σκηνοθέτης, που γνωρίζει πολύ καλά την ψυχολογία του κεντρικού πρωταγωνιστή και η πλούσια παραγωγή, που δεν φείδεται προκειμένου να καλύψει εντυπωσιακά και πειστικά τις σκηνές δράσης, καθώς και οι ηθοποιοί και ειδικά ο Ράιαν Γκόσλινγκ, που μπαίνει στο πετσί του ήρωα, όπως και ο Μπραντ Πιτ στην ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο «Κάποτε στο Χόλιγουντ».
Ο Κολτ είναι ένας κασκαντέρ, και όπως συμβαίνει σε όλους τους συναδέλφους του, τον ανατινάζουν, τον πυροβολούν, τον χτυπάνε με αυτοκίνητα, τον ρίχνουν από παράθυρα και τον πετάνε από δυσθεώρητα ύψη, για τη διασκέδαση του κοινού. Έχοντας επιβιώσει από ένα ατύχημα, που παραλίγο να του κοστίσει την καριέρα του, αυτός ο ήρωας – εργάτης του σινεμά και που σκέφτεται να αποσυρθεί, καλείται να εντοπίσει έναν αγνοούμενο κινηματογραφικό αστέρα, που ντουμπλάρει στις επικίνδυνες σκηνές της ταινίας, να λύσει μια σκοτεινή υπόθεση συνωμοσίας και να κερδίσει ξανά τον έρωτα της ζωής του, ενώ συνεχίζει να εργάζεται σαν κασκαντέρ.
Γοητευτική κωμική περιπέτεια, μια σωστή γιορτή των μπλογκμπάστερ και των ψευδαισθήσεων του σινεμά, αλλά και ένα μεγάλο «ευχαριστώ» προς όλους αυτούς τους ανώνυμους εργάτες της κινηματογραφικής βιομηχανίας και ειδικά για τους υποτιμημένους κασκαντέρ. Είναι όμως και μια απολαυστική περιπέτεια δράσης, άψογα κουρδισμένη, χειμαρρώδους ροής και προσεγμένης αφήγησης, με τις καλοδεχούμενες σινεφιλικές αναφορές.
Ο Λιτς, προσφέρει μία απολαυστική έκθεση από τα βασικά κόλπα των κασκαντέρ, όπως τα πυροτεχνήματα, τις φωτιές, τα εκπαιδευμένα σκυλιά, τα περίφημα κυνηγητά αυτοκινήτων, με τα ατυχήματα που κόβουν την ανάσα, τα εικονικά όπλα, τις χορογραφίες μάχης, τις τούμπες στο κενό και άλλα πολλά, φτάνοντας στα όρια της παρωδίας και ταυτόχρονα τοποθετώντας τους χαρακτήρες στο σημείο που πρέπει και με την κατάλληλη ψυχοσύνθεση, ενώ παραπέμπει και σε πολλές γνωστές ταινίες δράσης.
Και είναι τόσο προσηλωμένος στο θέμα του και στον ήρωά του ο Λιτς, που ξεφεύγει από τη γνωστή αυταρέσκεια που τον διακρίνει, για να αποθεώσει τα υπέροχα ακροβατικά και τις επικίνδυνες σκηνές των αφανών ηρώων – κασκαντέρ, ακόμη και εις βάρος της πλοκής, που χρησιμοποιείται περισσότερο ως πρόσχημα, για την ανάδειξη του πυρήνα του θέματός του που δεν είναι άλλο από τους ανθρώπους που πέφτουν στη φωτιά από ύψη που προκαλούν ίλιγγο, μόνο και μόνο για να έχουν οι σκηνοθέτες δυο πλάνα, προς εντυπωσιασμό του κοινού.
Και όλα αυτά χωρίς να χάνει η ταινία το χιούμορ της ή να ξεπέφτει σε χοντράδες ή εξυπνάδες, που θα ευχαριστήσουν τα ταπεινά ένστικτα του κοινού μίας υπερπαραγωγής, αλλά αντιμετωπίζοντας τους ταπεινούς εργάτες της βιομηχανίας του θεάματος, όπως τους αρμόζει, ως απαραίτητους για να βγει το τελικό αποτέλεσμα.
Ο Ράιαν Γκόσλινγκ, ως νέος καθιερωμένος ποπ σταρ, θα βάλει όλο το κέφι του και τη γοητεία του σε πλήρη εφαρμογή, μεταδίδει όλη την αγάπη του προς τους κασκαντέρ, ενώ αποκτά και την πρέπουσα χημεία με την Έμιλι Μπλαντ, η οποία βάζει τη γυναικεία πινελιά και τον ρομαντισμό.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Έχοντας επιβιώσει από ένα ατύχημα που παραλίγο να του κοστίσει την καριέρα του, ένας κασκαντέρ πρέπει να εντοπίσει έναν αγνοούμενο κινηματογραφικό αστέρα, να λύσει μία σκοτεινή υπόθεση συνωμοσίας και να κερδίσει ξανά τον έρωτα της ζωής του.
Στον Ιστό του Τρόμου
(“Infested”) Ταινία τρόμου, γαλλικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Σεμπαστιάν Βανιτσέκ, με τους Τεό Κρίστιν, Σοφία Λεσάφρ, Ζερόμ Νιλ, Λίζα Νιαρκό, Φίνεγκαν Όλντφιλντ κα.
Οι ταινίες τρόμου είναι το πιο δημοφιλές κινηματογραφικό είδος, ίσως μαζί με τα παιδικά animation, καθώς η παραγωγή τους, πολλές φορές ιδιαιτέρως οικονομική, μπορεί να φέρει εύκολο κέρδος, με δεδομένο ότι υπάρχει ένα φανατικό ευρύ κοινό που δύσκολα χάνει ταινία. Οι περισσότερες είναι του σωρού, ενώ ελάχιστες είναι αυτές που πραγματικά αξίζουν και μπορούν να σταθούν και στο κοινό που δεν ελκύεται από τον τρόμο.
Η ταινία του πρωτοεμφανιζόμενου νεαρού σκηνοθέτη Σεμπαστιάν Βανιτσέκ, μία αραχνοφοβία αλά γαλλικά, βρίσκεται σίγουρα μακριά από τις πρώτες κι έχει το ενδιαφέρον της. Ο Βανιτσέκ, ωστόσο, παρότι δείχνει ότι έχει την κινηματογραφική ματιά, το ταλέντο και την όρεξη, πρέπει να διανύσει αρκετή απόσταση ακόμη για να ενταχθεί στους ολοκληρωμένους σκηνοθέτες, που η υπογραφή του θα είναι αρκετή για να σπεύσουμε.
Ο Βανιτσέκ, στήνει ένα κλειστοφοβικό και σκοτεινό φιλμ τρόμου, εγκλωβίζοντας τους χαρακτήρες της ιστορίας του στον ιστό της αράχνης και ταυτόχρονα επιχειρεί να αναδείξει τον αλληγορικό χαρακτήρα της ταινίας του, για την ξενοφοβία στη Γαλλία, την μη αποδοχή των αραβόφωνων και γενικότερα τη δεύτερη γενιά μεταναστών, όπως και ένα κοινωνικό σχόλιο για τα τεράστια τσιμεντένια συγκροτήματα κατοικιών στα υποβαθμισμένα προάστια του Παρισιού, όπου πλέον η εγκληματικότητα συναντά το περιθώριο και μια γενιά που είναι έτοιμη να εκραγεί.
Το στόρι, τοποθετεί σε μία τεράστια πολυκατοικία στα προάστια του Παρισιού έναν εργατικό νεαρό, τον Κάλεμπ, που πουλά αθλητικά παπούτσια στη μαύρη αγορά κι έχει αδυναμία στα μικρά εξωτικά ζώα και ζωύφια, η συλλογή των οποίων είναι παράνομη. Το τελευταίο του απόκτημα είναι μία αράχνη, που εν αγνοία του, μεταφέρθηκε λαθραία από μια έρημο της Μέσης Ανατολής και είναι ιδιαιτέρως επικίνδυνη για τον άνθρωπο. Η αράχνη θα χρειαστεί μόλις μία στιγμή για να δραπετεύσει και να μετατρέψει ολόκληρο το κτίριο σε μια φριχτή παγίδα θανάτου. Την ίδια ώρα η αστυνομία σφραγίζει το κτίριο, εγκλωβίζοντας τους κατοίκους. Ο μόνος τρόπος για να επιβιώσουν είναι η αναζήτηση ενός σημείου διαφυγής.
Ο Βανιτσέκ δεν πρωτοτυπεί ιδιαίτερα, όμως, βρίσκει έναν αποτελεσματικό βηματισμό, με ρυθμό και σωστή κλιμάκωση της αγωνίας, αποφεύγοντας τις υπερβολικά φρικιαστικές εικόνες και προτείνοντας περισσότερο τις ανατριχίλες που προκαλεί στους περισσότερους η παρουσία των αραχνών και ειδικά σε ένα κλειστοφοβικό σκηνικό. Η μικρή ιστορία για τους πανικόβλητους χαρακτήρες της ταινίας, με τους καυγάδες ανάμεσα στον Κάλεμπ και την αδελφή του και τον καλύτερο φίλο του, δείχνουν μία αυθεντικότητα και μεταφέρουν το κλίμα που επικρατεί στα τσιμεντένια παρισινά γκέτο, ενώ το σασπένς αυξάνεται συνεχώς από τα κομψά και μετρημένα εφέ, τη σκοτεινή διεύθυνση φωτογραφίας και τον ευγενικό χαρακτήρα του πρωταγωνιστή.
Όταν οι αστυνομικές δυνάμεις αποκλείουν το κτίριο και μπλοκάρουν τους ήρωες εντός μίας αραχνοΰφαντης παγίδας θανάτου θα έρθει και το ανεπαίσθητο και ίσως διφορούμενο κοινωνικό σχόλιο για τους μετανάστες στο Παρίσι, ενώ παράλληλα κλιμακώνεται η αγωνία για τη διάσωση των ηρώων.
Οι νεαροί πρωτόβγαλτοι ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν είναι ορεξάτοι και μεταφέρουν την απαραίτητη ένταση και το κλίμα ανησυχίας, αν και τελικά οι αράχνες είναι αυτές που κερδίζουν την αναγνώριση και τον τρόμο μας.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Καλέμπ, ένας μοναχικός νεαρός άντρας με αδυναμία στα εξωτικά ζώα, φέρνει στο διαμέρισμα του μια δηλητηριώδη αράχνη που ανήκει σε ένα σπάνιο και πολύ επικίνδυνο είδος. Η αράχνη θα χρειαστεί μόλις μια στιγμή για να δραπετεύσει και να μετατρέψει ολόκληρο το κτίριο σε μια φριχτή παγίδα θανάτου.
Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:
Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα
(“The Garfield Movie”) Αρκετά διασκεδαστική παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία του έμπειρου και εξειδικευμένου στο animation Μαρκ Ντίταλ («Ο Αυτοκράτορας έχει Κέφια»). Το φιλμ, που βασίζεται στο γνωστό κόμικ με ήρωα τον Γκάρφιλντ, είναι κεφάτο, διαθέτει έξυπνες ατάκες και αρκετή πλάκα, για τον τεμπελάκο και φαταούλα γατούλη.
Μετά από μια αναπάντεχη συνάντηση με τον εξαφανισμένο εδώ και καιρό πατέρα του -έναν απεριποίητο γάτο του δρόμου με το όνομα Βικ-, ο Γκάρφιλντ και ο σκυλοφίλος του, Όντι, αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την άνετη ζωή τους στο υπέροχο σπιτικό τους και να ακολουθήσουν τον Βικ σε μια ξεκαρδιστική, ριψοκίνδυνη ληστεία.
Η ταινία, που θα ευχαριστηθεί η πιτσιρίκαρία, αλλά θα ξεσκάσει και τους μεγαλύτερους, προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά, με τις φωνές των Κωνσταντίνου Λάγκου (Γκάρφιλντ), Βασίλη Μήλιου, Κώστα Τερζάκη, Σοφία Τσάκα, Κωνσταντίνου Ρεπάνη, Στεφανία Φιλιάδη κα.
Το Χρώμα του Ροδιού
(“Sayat Nova”) Το αριστούργημα που γύρισε ο φημισμένος σοβιετικός σκηνοθέτης Σεργκέι Παρατζάνοφ το 1968 και που αναστάτωσε κοινό και κριτικούς με τις ποιητικές απίστευτης αρμονίας και σύνθεσης λυρικές εικόνες του. Για 75 αξιομνημόνευτα λεπτά, με σταθερή κάμερα, χωρίς διαλόγους, μαγικές εικόνες – νοηματικά αυτοδύναμες και χωρισμένη σε οχτώ ενότητες, η θρυλική ταινία, που αποκαταστάθηκε το 2014 από τον Μάρτιν Σκορσέζε και την Cineteca di Bologna, αφηγείται τη βιογραφία του Γεωργιανού τροβαδούρου Σαγιάτ Νόβα (1712-1795) από τα παιδικά του χρόνια και την ανακάλυψη του έρωτα, έως την είσοδό του σε μοναστήρι και τον θάνατό του. Κλασική αξία, που αξίζει να ανακαλύψουν και οι νεότεροι σινεφίλ.
(Φωτογραφία από την ταινία «Ο Κασκαντέρ»)
Χάρης Αναγνωστάκης
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…” στο Θέατρο Αθήναιον
-
ΚΟΣΜΟΣ5 ημέρες ago
Κωνσταντίνος Βασάλος – Μαρία Παπαγεωργίου: Τα νέα μαγευτικά στιγμιότυπα από το ταξίδι τους στο Μεξικό – Φωτογραφίες
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ5 ημέρες ago
Ταινίες Πρώτης Προβολής: Ωδή στους κασκαντέρ, αραχνοφοβία και λυρικός Παρατζάνοφ
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Μύκονος: Έργο τέχνης για ακόμη μία χρονιά ο viral Επιτάφιος της Αγίας Κυριακής, γεμάτος τριαντάφυλλα και βιολέτες
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ5 ημέρες ago
Σαββατοκύριακο στην Κέα: Σούπερ απόδραση 2 ώρες από την Αθήνα
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Εριέττα Κούρκουλου: Ο λόγος που έχει αποφασίσει να μην τρώει κρέας – Το ισχυρό μήνυμά της για το φετινό Πάσχα
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Eurovision 2024 – Μαρίνα Σάττι: Υποχωρεί η Ελλάδα στα στοιχήματα μετά τη δεύτερη πρόβα
-
ΟΜΟΡΦΙΑ5 ημέρες ago
Μαρινιέρα: Το κλασικό top που φοράνε non stop όλα τα it-girls!
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Μαρία Αντωνά: Το μήνυμα στην Μπέττυ Μαγγίρα που αποδεικνύει ότι έπεσε θύμα χάκερ – Φωτογραφία