Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μαρία Κατέχη: Η έκφραση μέσω των τεχνών είναι τρόπος να βλέπω πιο χρωματιστή την ζωή

Την γνωρίσαμε σε προηγούμενες παραστάσεις όπου μας έδωσε την καλύτερη των
εντυπώσεων. Τώρα μας συστήνετε ξανά με αφορμή την παράσταση «Δεν πληρώνω
– Δεν πληρώνω» που παρουσιάζεται αυτό τον καιρό στο Θέατρο Αθήναιον. Λάμπει
επί σκηνής, έχει διάθεση και όρεξη για δουλειά και η ευγένειά της περισσεύει! Με
τη διάθεση που προαναφέρθηκε μας έλυσε τις απορίες, που είχαμε για το έργο και
κάπως έτσι την βάλαμε περισσότερο στην καρδιά μας από ότι ήταν ήδη. Ο λόγος για
την γλυκύτατη και ταλαντούχα Μαρία Κατέχη!
Είστε μία εκ των πρωταγωνιστών την παράστασης «Δεν πληρώνω – Δεν
πληρώνω». Πείτε μας λίγα λόγια για το έργο και την πλοκή του.
Το έργο είναι μια λαϊκή επίκαιρη κωμωδία γραμμένη από τους Ντάριο Φο και
Φράνκα Ράμε όπου αναφέρεται στην οικονομική ανισότητα, την ακρίβεια, την
ανέχεια, τον αγώνα για την επιβίωση, την εκμετάλλευση και τον εκφοβισμό τους
χώρους εργασίας όπως επίσης και την ανάγκη για προσωπική επανάσταση
επιβιώνοντας σε ένα αδιάφορο κράτος!
Η ιστορία διαδραματίζεται σε μια μικρή λαϊκή γειτονιά του Μιλάνου όταν κάποιες
γυναίκες κάνουν πλιάτσικο σε ένα σούπερ μάρκετ και αποφασίζουν να
διαμαρτυρηθούν για την αύξηση των τιμών, ξεσπάει ανταρσία όταν παράλληλα οι
εργάτες αρνούνται να πληρώσουν στο εστιατόριο του εργοστασίου όπου
εργάζονται. Ξεκινάει, λοιπόν, μια σειρά από κωμικοτραγικές καταστάσεις στο σπίτι
του νομοταγή προλετάριου Τζιοβάνι και της επαναστάτριας Αντωνίας όπου γίνεται
και τόπος συνάντησης ενός αναρχικού μπάτσου, κι ενός δικτατορίσκου
καραμπινιέρη. Παρόντες φυσικά οι φίλοι των πρωταγωνιστών Μαργαρίτα και
Λουίτζι, ένας παράξενος νεκροθάφτης κι ο γέρος πατέρας του Τζιοβάνι με άνοια
όπου καταφέρνει να αναστατώσει τους ήρωες και να φέρει στην επιφάνεια σκληρές
αλήθειες. Εξελίσσεται μια αλυσίδα γεγονότων η οποία καταλήγει σε λαϊκές
εξεγέρσεις απεργίας σε μία εποχή με έντονη οικονομική κρίση.

Μία πασίγνωστη κωμωδία του Ντάριο Φο. Μία κωμωδία που γράφτηκε την
δεκαετία του ’70 και παρόλα αυτά είναι τόσο σύγχρονη όσο ποτέ. Πείτε μας γιατί
πιστεύετε ότι δεν έχουν αλλάξει οι καταστάσεις του τότε με του σήμερα;
Τρομακτικά επίκαιρο όταν ο Ντάριο Φο θέτει ζητήματα οικονομικής κρίσης,
καπιταλισμού, φτώχιας και επιβίωσης, δικαιοσύνης, ηθικής και πολλών ακόμα
φυσικά ζητημάτων που μας αφορούν μέχρι και σήμερα. Αρκετά πολιτικό το ζήτημα
και αρκετά προβληματικό μέχρι και σήμερα το ίδιο το σύστημα!
Εσείς ως ηθοποιός πως βιώνετε αυτές τις άσχημες καταστάσεις, που συμβαίνουν
γύρω μας και τι κάνετε για να μην πέσετε, αν μας επιτρέψετε, στο τρυπάκι της…
μιζέριας;
Συζητώ με τους ανθρώπους και εστιάζω στην προσωπική εξέλιξη και την
αλληλεγγύη όπως επίσης προσπαθώ να βλέπω το φως από απλές και ουσιαστικές
στιγμές καθημερινότητας. Το ότι έχω την υγεία μου εγώ και οι δικοί μου άνθρωποι
είναι κάτι που θα με κάνει να νιώσω ευγνωμοσύνη, η επαφή μου με τη φύση ή η
έκφραση μέσω των τεχνών είναι επίσης για μένα τρόπος να βλέπω πιο χρωματιστή
την ζωή.
Είναι αλήθεια ότι οι ηθοποιοί πληρώνονται όχι και τόσο καλά και πως οι
συνάδελφοί σας αναγκάζονται και παράλληλα να επιβιώνουν κάνοντας άλλες
δουλειές. Ποια είναι η γνώμη σας πάνω σε αυτό;
Δυστυχώς έτσι είναι. Δεν αφορά όμως μόνο τον χώρο μου το φαινόμενο αυτό…
Γενικά οι μισθοί δε σου επιτρέπουν να ζήσεις με αξιοπρέπεια σε πολλούς
εργασιακούς χώρους κι έτσι αναγκάζεσαι να κάνεις τουλάχιστον δύο δουλειές.
Είστε από τους ηθοποιούς, που παίζετε σχεδόν όλο το χρόνο, σε διάφορες
παραστάσεις της πόλης μας. Πόσο σημαντικό είναι για έναν νέο άνθρωπο να
βρίσκει εύκολα δουλειά σε έναν τόσο δύσκολο χώρο;
Χρειάζεται να έχεις δυνατή πίστη, γερό στομάχι για τον καθημερινό αυτό αγώνα,
και να μην απελπίζεσαι γιατί οι απορρίψεις είναι μέρος της δουλειάς μας. Είναι
πολύ μεγάλη η ανασφάλεια και οι ευκαιρίες ελάχιστες. Εγώ σήμερα τυχαίνει να
είμαι ενεργή στον χώρο του θεάτρου αλλά η δόση της αβεβαιότητάς μου αρχίζει

μόλις τελειώσει ο κύκλος παραστάσεων. Έτυχε αυτόν το χρόνο να έχω μια συνέχεια
στις συνεργασίες μου και να υπάρχει μια καλή ροή! Δεν είναι κάτι που συμβαίνει
πάντα.
Πείτε μας, πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να είστε παράλληλα σε παραστάσεις,
πρόβες και ότι άλλο μπορεί να προκύψει στο χώρο του θεάτρου;
Εξαιρετικά δύσκολο, ειδικά για μένα που μένω λίγο πιο έξω από τη Θεσσαλονίκη
και οριακά δεν έχω στήσει αντίσκηνο επάνω στην Εγνατία. Ξέρεις ότι είναι όμως
αυτή η φύση της δουλειάς και το αποδέχεσαι. Έπειτα όσοι κουβαλάνε αυτή την
τρέλα… δεν μπορούν και χωρίς αυτό το τρέξιμο. Προσωπικά, πολλές φορές νιώθω
εξαντλημένη, παράλληλα ανακουφισμένη και γεμάτη.
Επιστρέφοντας στο έργο, εσείς ονειρευτήκατε ποτέ μία εργατική τάξη γεμάτη
δύναμη και αξιοπρέπεια;
Την ονειρευόμουν όταν ήμουν πιο μικρή… τώρα έχω πιστεί ότι αυτή η εργατική
τάξη, που αναφέρεστε, υπάρχει μόνο στον παράδεισο!
Σκεφτήκατε ποτέ να πείτε: «Φτάνει πια, δεν πληρώνω»;
Κάθε μέρα το σκέφτομαι. Παίρνω μια βαθιά ανάσα κι ύστερα πληρώνω!
Ένας νέος άνθρωπος και μάλιστα τόσο δραστήριος δεν μπορεί παρά να έχει
μελλοντικά σχέδια. Πείτε μας λίγα από αυτά.
Το όνειρό μου είναι να μπορώ να επιβιώνω υπηρετώντας και συνδυάζοντας τις δυο
τέχνες μου. Το θέατρο και το τραγούδι!

Σας ευχαριστούμε θερμά!
Συντακτική ομάδα The Magazine

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Αλκίνοος Ιωαννίδης: Τραγούδησε τον «Προσκυνητή» στο πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης

Τον «Προσκυνητή» ερμήνευσε ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στο διάσημο πανεπιστήμιο Columbia στη Νέα Υόρκη. Ο Έλληνας τραγουδοποιός ανέβασε βίντεο στο TikTok.

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, εμφανίστηκε με την κιθάρα του σε μία αίθουσα του πανεπιστημίου Columbia της Νέας Υόρκης, όπου τραγούδησε μία πιο τις διαχρονικές επιτυχίες του, τον «Προσκυνητή».

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης ανέβασε το συγκεκριμένο βίντεο στο προφίλ του στο TikTok.

Ο σπουδαίος καλλιτέχνης ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη για μία σόλο συναυλία που θα δώσει στις 22 Απριλίου, στο Columbia, ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου.

NEWSIT

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στο Columbia – Τραγούδησε τον «Προσκυνητή» στο κορυφαίο πανεπιστήμιο

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Eden in Ancient Olympia»: Η Τζόυς ΝτιΝτονάτο στέλνει ηχηρό μήνυμα για την προστασία του πλανήτη

Η παγκοσμίου φήμης τραγουδίστρια της όπερας Τζόυς ΝτιΝτονάτο βρέθηκε στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας πριν από λίγες ημέρες για να κινηματογραφήσει το «Eden», ένα ρηξικέλευθο πρότζεκτ που αποσκοπεί στην αφύπνιση του κοινού σχετικά με την κλιματική κρίση. Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στις 6, 7 και 8 Απριλίου, και η ταινία είναι προγραμματισμένη να κυκλοφορήσει παγκοσμίως τον Ιούλιο, παράλληλα με τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι.

 

Το «Eden» είναι κάτι περισσότερο από μια απλή συναυλία. Είναι μια υπερβατική εμπειρία που μιλάει για την επείγουσα ανάγκη προστασίας της φύσης. Έχει συγκινήσει και ενεργοποιήσει το κοινό στις μεγαλύτερες αίθουσες συναυλιών του κόσμου, συνδυάζοντας τη διαχρονική ομορφιά της μπαρόκ και της κλασικής μουσικής με ένα στοχευμένο κάλεσμα για δράση για την προστασία των πολύτιμων οικοσυστημάτων του πλανήτη μας.

 

Η διοργάνωση αυτού του σημαντικού γεγονότος, λίγες ημέρες πριν από την Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας στην Αρχαία Ολυμπία, έχει βαθιά σημασία. Αυτός ο εμβληματικός τόπος, ως γενέτειρα των Ολυμπιακών Αγώνων, ενσαρκώνει τις διαχρονικές αξίες της φιλίας, της αριστείας και του σεβασμού. Σε αυτή την ιστορική τοποθεσία, η διεθνούς φήμης μεσόφωνος και η ομάδα της ενώνουν τις δυνάμεις τους με το World Human Forum για να τιμήσουν το πνεύμα του Ολυμπισμού, υπογραμμίζοντας παράλληλα τη σημασία της διατήρησης της ζωής στον πλανήτη μας για τις επόμενες γενιές.

 

«Οι καιροί αυτοί ζητούν επειγόντως από την ανθρωπότητα να αναδείξει την καλύτερή της πλευρά για να ξεπεράσει τις τεράστιες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε. Η Αρχαία Ολυμπία, μαζί με αυτή τη διαχρονική και γεμάτη έμπνευση μουσική, φωτίζουν τον δρόμο που χρειάζεται να ακολουθήσουμε για να προχωρήσουμε μπροστά, μαζί. Εδώ, σε αυτόν τον ιερό τόπο, το “Eden” μας καλεί να ενωθούμε με ελπίδα, να υψώσουμε τις φωνές μας σε ένα κοινό σκοπό και να συνδεθούμε βαθύτερα, και με πολύ μεγαλύτερη φροντίδα, με τον κόσμο γύρω μας» σημειώνει η Τζόυς ΝτιΝτονάτο.

 

Την ΝτιΝτονάτο πλαισιώνει η συναρπαστική ορχήστρα Il Pomo d’Oro, με μουσικούς από όλο τον κόσμο, που διευθύνει ο Μαξίμ Εμελιάνιτσεφ, μεταφέροντας ένα μήνυμα ελπίδας αλλά και ευθύνης. Στην παραγωγή της Αρχαίας Ολυμπίας, που σκηνοθέτησε ο καταξιωμένος Ολιβιέ Σιμοννέ, η σπουδαία λυρική ερμηνεύτρια έχει προσκαλέσει τρία παιδικά χορωδιακά σχήματα: την Παιδική Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, το σύνολο Chœur ECLATS από τη Γαλλία και τη διαπολιτισμική χορωδία νέων El Sistema Greece. Σε μια ιστορική στιγμή, ενώνονται για να τραγουδήσουν από κοινού τον Ολυμπιακό Ύμνο σε τρεις γλώσσες, στα ελληνικά, τα γαλλικά και τα αγγλικά. Αυτή η συμβολική προσέγγιση ενσαρκώνει το πνεύμα της ενότητας και της συνεργασίας που βρίσκεται στην καρδιά των Ολυμπιακών αξιών.

 

Η ταινία «Eden in Ancient Olympia» είναι μια πρωτοβουλία του World Human Forum, σε παραγωγή του World Human Forum, του ZDF/ARTE, του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και της UNITEL.

 

Η Τζόυς ΝτιΝτονάτο επιστρέφει αύριο (16/4) στην Αρχαία Ολυμπία για να ερμηνεύσει τον Ολυμπιακό Ύμνο στην Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας για το Παρίσι 2024.

ΦΩΤΟ credit WHF Stephan TalneauTalneau

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου αποχαιρετά τον Γιάννη Φέρτη

Ο Γιάννης Φέρτης, ηθοποιός με ισχυρή παρουσία στο θέατρο, άφησε το αποτύπωμά του και στον ελληνικό κινηματογράφο. Ήταν μία σταθερή αξία του. Υπήρξε ζεν πρεμιέ της οθόνης με έναν δικό του τρόπο, ο οποίος τον απομάκρυνε από τις κορώνες του ανάλαφρου θεάματος ή τις υπερβολές του μελό. Το πηγαίο ταλέντο του ήταν η δημιουργία λιτών χαρακτήρων. Εμφανίστηκε σε ταινίες που του εξασφάλιζαν τους οικονομικούς πόρους για να στηρίξει τα σχέδιά του στο θέατρο. Συνδέθηκε, όμως, και με έργα ανήσυχων δημιουργών κατά την περίοδο μετάβασης του κινηματογράφου μας από τον κλασικό προς το νέο. Ερμήνευσε τον Ορέστη στην «Ηλέκτρα» του Μιχάλη Κακογιάννη. Στάθηκε με απλότητα κι άνεση δίπλα στη Μπέτυ Αρβανίτη και τον Πέτρο Φυσούν στην ταινία «Ζεστός μήνας Αύγουστος», ένα φιλόδοξο εγχείρημα ελληνικού νουάρ από τον Σωκράτη Καψάσκη. Η ίδια ερμηνευτική σιγουριά τον διέκρινε στο αντιηρωικό και παραγνωρισμένο «Μπλόκο» του Άδωνι Κύρου, αλλά και στο αντιστασιακό δράμα «Με τη λάμψη στα μάτια» του Πάνου Γλυκοφρύδη. Κατά τη δεκαετία του ’80 έπαιξε στο «Ευτυχισμένο πρόσωπο της Λεωνόρας» του Ντίνου Μαυροειδή και στην «Υπόγεια διαδρομή» του Απόστολου Δοξιάδη. Ο τελευταίος ρόλος του στον ελληνικό κινηματογράφο ήταν, το 2008, στη διασκευή του έργου του Κωνσταντίνου Θεοτόκη «Σκλάβοι στα δεσμά τους» από τον Τώνη Λυκουρέση.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου αποχαιρετά έναν σπουδαίο καλλιτέχνη εκφράζοντας τα βαθιά συλλυπητήριά του στην οικογένειά του, στους φίλους του και σε όλους όσοι τον αγάπησαν.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ