Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μαρία Κατέχη: Η έκφραση μέσω των τεχνών είναι τρόπος να βλέπω πιο χρωματιστή την ζωή

Την γνωρίσαμε σε προηγούμενες παραστάσεις όπου μας έδωσε την καλύτερη των
εντυπώσεων. Τώρα μας συστήνετε ξανά με αφορμή την παράσταση «Δεν πληρώνω
– Δεν πληρώνω» που παρουσιάζεται αυτό τον καιρό στο Θέατρο Αθήναιον. Λάμπει
επί σκηνής, έχει διάθεση και όρεξη για δουλειά και η ευγένειά της περισσεύει! Με
τη διάθεση που προαναφέρθηκε μας έλυσε τις απορίες, που είχαμε για το έργο και
κάπως έτσι την βάλαμε περισσότερο στην καρδιά μας από ότι ήταν ήδη. Ο λόγος για
την γλυκύτατη και ταλαντούχα Μαρία Κατέχη!
Είστε μία εκ των πρωταγωνιστών την παράστασης «Δεν πληρώνω – Δεν
πληρώνω». Πείτε μας λίγα λόγια για το έργο και την πλοκή του.
Το έργο είναι μια λαϊκή επίκαιρη κωμωδία γραμμένη από τους Ντάριο Φο και
Φράνκα Ράμε όπου αναφέρεται στην οικονομική ανισότητα, την ακρίβεια, την
ανέχεια, τον αγώνα για την επιβίωση, την εκμετάλλευση και τον εκφοβισμό τους
χώρους εργασίας όπως επίσης και την ανάγκη για προσωπική επανάσταση
επιβιώνοντας σε ένα αδιάφορο κράτος!
Η ιστορία διαδραματίζεται σε μια μικρή λαϊκή γειτονιά του Μιλάνου όταν κάποιες
γυναίκες κάνουν πλιάτσικο σε ένα σούπερ μάρκετ και αποφασίζουν να
διαμαρτυρηθούν για την αύξηση των τιμών, ξεσπάει ανταρσία όταν παράλληλα οι
εργάτες αρνούνται να πληρώσουν στο εστιατόριο του εργοστασίου όπου
εργάζονται. Ξεκινάει, λοιπόν, μια σειρά από κωμικοτραγικές καταστάσεις στο σπίτι
του νομοταγή προλετάριου Τζιοβάνι και της επαναστάτριας Αντωνίας όπου γίνεται
και τόπος συνάντησης ενός αναρχικού μπάτσου, κι ενός δικτατορίσκου
καραμπινιέρη. Παρόντες φυσικά οι φίλοι των πρωταγωνιστών Μαργαρίτα και
Λουίτζι, ένας παράξενος νεκροθάφτης κι ο γέρος πατέρας του Τζιοβάνι με άνοια
όπου καταφέρνει να αναστατώσει τους ήρωες και να φέρει στην επιφάνεια σκληρές
αλήθειες. Εξελίσσεται μια αλυσίδα γεγονότων η οποία καταλήγει σε λαϊκές
εξεγέρσεις απεργίας σε μία εποχή με έντονη οικονομική κρίση.

Μία πασίγνωστη κωμωδία του Ντάριο Φο. Μία κωμωδία που γράφτηκε την
δεκαετία του ’70 και παρόλα αυτά είναι τόσο σύγχρονη όσο ποτέ. Πείτε μας γιατί
πιστεύετε ότι δεν έχουν αλλάξει οι καταστάσεις του τότε με του σήμερα;
Τρομακτικά επίκαιρο όταν ο Ντάριο Φο θέτει ζητήματα οικονομικής κρίσης,
καπιταλισμού, φτώχιας και επιβίωσης, δικαιοσύνης, ηθικής και πολλών ακόμα
φυσικά ζητημάτων που μας αφορούν μέχρι και σήμερα. Αρκετά πολιτικό το ζήτημα
και αρκετά προβληματικό μέχρι και σήμερα το ίδιο το σύστημα!
Εσείς ως ηθοποιός πως βιώνετε αυτές τις άσχημες καταστάσεις, που συμβαίνουν
γύρω μας και τι κάνετε για να μην πέσετε, αν μας επιτρέψετε, στο τρυπάκι της…
μιζέριας;
Συζητώ με τους ανθρώπους και εστιάζω στην προσωπική εξέλιξη και την
αλληλεγγύη όπως επίσης προσπαθώ να βλέπω το φως από απλές και ουσιαστικές
στιγμές καθημερινότητας. Το ότι έχω την υγεία μου εγώ και οι δικοί μου άνθρωποι
είναι κάτι που θα με κάνει να νιώσω ευγνωμοσύνη, η επαφή μου με τη φύση ή η
έκφραση μέσω των τεχνών είναι επίσης για μένα τρόπος να βλέπω πιο χρωματιστή
την ζωή.
Είναι αλήθεια ότι οι ηθοποιοί πληρώνονται όχι και τόσο καλά και πως οι
συνάδελφοί σας αναγκάζονται και παράλληλα να επιβιώνουν κάνοντας άλλες
δουλειές. Ποια είναι η γνώμη σας πάνω σε αυτό;
Δυστυχώς έτσι είναι. Δεν αφορά όμως μόνο τον χώρο μου το φαινόμενο αυτό…
Γενικά οι μισθοί δε σου επιτρέπουν να ζήσεις με αξιοπρέπεια σε πολλούς
εργασιακούς χώρους κι έτσι αναγκάζεσαι να κάνεις τουλάχιστον δύο δουλειές.
Είστε από τους ηθοποιούς, που παίζετε σχεδόν όλο το χρόνο, σε διάφορες
παραστάσεις της πόλης μας. Πόσο σημαντικό είναι για έναν νέο άνθρωπο να
βρίσκει εύκολα δουλειά σε έναν τόσο δύσκολο χώρο;
Χρειάζεται να έχεις δυνατή πίστη, γερό στομάχι για τον καθημερινό αυτό αγώνα,
και να μην απελπίζεσαι γιατί οι απορρίψεις είναι μέρος της δουλειάς μας. Είναι
πολύ μεγάλη η ανασφάλεια και οι ευκαιρίες ελάχιστες. Εγώ σήμερα τυχαίνει να
είμαι ενεργή στον χώρο του θεάτρου αλλά η δόση της αβεβαιότητάς μου αρχίζει

μόλις τελειώσει ο κύκλος παραστάσεων. Έτυχε αυτόν το χρόνο να έχω μια συνέχεια
στις συνεργασίες μου και να υπάρχει μια καλή ροή! Δεν είναι κάτι που συμβαίνει
πάντα.
Πείτε μας, πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να είστε παράλληλα σε παραστάσεις,
πρόβες και ότι άλλο μπορεί να προκύψει στο χώρο του θεάτρου;
Εξαιρετικά δύσκολο, ειδικά για μένα που μένω λίγο πιο έξω από τη Θεσσαλονίκη
και οριακά δεν έχω στήσει αντίσκηνο επάνω στην Εγνατία. Ξέρεις ότι είναι όμως
αυτή η φύση της δουλειάς και το αποδέχεσαι. Έπειτα όσοι κουβαλάνε αυτή την
τρέλα… δεν μπορούν και χωρίς αυτό το τρέξιμο. Προσωπικά, πολλές φορές νιώθω
εξαντλημένη, παράλληλα ανακουφισμένη και γεμάτη.
Επιστρέφοντας στο έργο, εσείς ονειρευτήκατε ποτέ μία εργατική τάξη γεμάτη
δύναμη και αξιοπρέπεια;
Την ονειρευόμουν όταν ήμουν πιο μικρή… τώρα έχω πιστεί ότι αυτή η εργατική
τάξη, που αναφέρεστε, υπάρχει μόνο στον παράδεισο!
Σκεφτήκατε ποτέ να πείτε: «Φτάνει πια, δεν πληρώνω»;
Κάθε μέρα το σκέφτομαι. Παίρνω μια βαθιά ανάσα κι ύστερα πληρώνω!
Ένας νέος άνθρωπος και μάλιστα τόσο δραστήριος δεν μπορεί παρά να έχει
μελλοντικά σχέδια. Πείτε μας λίγα από αυτά.
Το όνειρό μου είναι να μπορώ να επιβιώνω υπηρετώντας και συνδυάζοντας τις δυο
τέχνες μου. Το θέατρο και το τραγούδι!

Σας ευχαριστούμε θερμά!
Συντακτική ομάδα The Magazine

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…” στο Θέατρο Αθήναιον

“Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…”
του Βασίλη Κατσικονούρη

25 και 26 Μαΐου στο Θέατρο Αθήναιον

Μια Θεατρική Παράσταση του “ΘΕΑΤΡΟ52”
σε σκηνοθεσία Ρίτσας Γεωργιάδου

Το Θέατρο52 παρουσιάζει τον εμβληματικό μονόλογο “Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…” του Βασίλη Κατσικονούρη στο Θέατρο Αθήναιον. Πρόκειται για τον απολογισμό μιας γυναίκας – μάνας, που απευθύνεται στις νεότερες γενιές.
Είναι η ακύρωση των προσδοκιών της για όσα έζησε και δεν έζησε, καταφεύγοντας στο γλυκόπικρο “πάλι καλά” ως μια τραγική διαπίστωση, αλλά και μια σανίδα σωτηρίας που θα της δώσει δύναμη να προχωρήσει παρακάτω.

Ένας μονόλογος ανάμεσα στην κωμωδία και στο δράμα, στον θυμό και στη συγχώρεση, στην τρυφερότητα και στην απόγνωση.

Teaser Παράστασης
Παραγωγή: Θέατρο52

Παίζει η Γεωργία Δάρτση
Εύζωνας: Μαρίνα Ψειράκη
Σκηνοθεσία: Ρίτσα Γεωργιάδου
Πρωτότυπη Μουσική Παράστασης: Δημήτρης Μισιρλής
Ποίηση: Άγγελος Σικελιανός
Πιάνο: Σάββας Παυλίδης
Κιθάρες: Δημήτρης Μισιρλής
Τραγούδι: Σταυρούλα Κεσούρη
Βίντεο Εισαγωγής: Βασίλειος Σαρίκος
Φωτογραφίες: Δημήτρης Μισιρλής
Γραφιστική Επιμέλεια: Μαρίνα Ψειράκη
Ηχοληψία: Σταυρούλα Κεσούρη
Σκηνικά: Ζαχαρούλα Βουγιουκλίωτη – Θοδωρής Μανίτσας
Επικοινωνία: Έρη Χριστοφορίδου

Στο βίντεο της εισαγωγής συμμετέχει η χορεύτρια Κωνσταντίνα Τζηκαλιού.

Ευγενική παραχώρηση αξεσουάρ για το βίντεο: “Harley Davidson Thessaloniki”, Κώστας Βάσσος.

Πληροφορίες:
Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά…
Κινηματοθέατρο Αθήναιον
Βασ. Όλγας 35
Τηλ. Επικοινωνίας – Πληροφορίες: 
Θέατρο Αθήναιον: 690 646 7283
Θέατρο52: 693 730 4340
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Σάββατο, 25 Μαΐου στις 21.00
Κυριακή, 26 Μαΐου στις 21:00
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 10.00€
Προπώληση εισιτηρίων: 
Στο ταμείο του Θεάτρου και στην Goldmall.gr

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εκλεκτοί μουσικοί της ΚΟΑ στο πνεύμα της Εβδομάδας των Παθών με μελωδίες από τη Βιέννη, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

Τη Μεγάλη Δευτέρα, 29 Απριλίου, εκλεκτοί μουσικοί της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, μας εισάγουν στο πνεύμα της Εβδομάδας των Παθών με μελωδίες από τη…Βιέννη, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

Το κουαρτέτο εγχόρδων τετART-on (Μόρφω Παπαδημητρίου – βιολί, Κώστας Καραγεωργόπουλος – βιολί, Αλέξανδρος Παπανικολάου – βιόλα,Ήβη Παπαθανασίου – βιολοντσέλο) μας καλεί στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο με ένα πρόγραμμα που συγκινεί.

Ερμηνεύονται έργα συνθετών που έζησαν και έδρασαν στη μουσική πρωτεύουσα της Ευρώπης. Τρεις συνθέτες, τρεις διαφορετικές εποχές, μία πόλη.

Ξεκινώντας από το Τέταρτο Κουαρτέτο Εγχόρδων του Μπετόβεν. Σύνθεση θυελλώδη, γεμάτη ένταση.

Στη συνέχεια, παρουσιάζεται μια εκδοχή του κατανυκτικού κουαρτέτου εγχόρδων Fratres, του 88χρονου σήμερα Εσθονού συνθέτη Άρβο Περτ.

Τέλος, με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννηση του «συνθέτη του Θεού» Άντον Μπρούκνερ, θα ακουστεί το Κουαρτέτο εγχόρδων του σε ντο ελάσσονα.

 

Το πρόγραμμα

 

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770 – 1827)

Κουαρτέτο εγχόρδων αρ.4 σε ντο ελάσσονα, έργο 18 αρ.4

 

ΑΡΒΟ ΠΕΡΤ (γεν. 1935)

Fratres (εκδοχή για κουαρτέτο εγχόρδων)

 

ΑΝΤΟΝ ΜΠΡΟΥΚΝΕΡ (1824 – 1896)

Κουαρτέτο εγχόρδων σε ντο ελάσσονα

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

Κουαρτέτο εγχόρδων τετART-on

Μόρφω Παπαδημητρίου, βιολί

Κώστας Καραγεωργόπουλος, βιολί

Αλέξανδρος Παπανικολάου, βιόλα

Ήβη Παπαθανασίου, βιολοντσέλο

 

Στις 19:00, μία ώρα πριν την έναρξη της συναυλίας, θα προηγηθεί ξενάγηση στους χώρους του Μουσείου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Αλκίνοος Ιωαννίδης: Τραγούδησε τον «Προσκυνητή» στο πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης

Τον «Προσκυνητή» ερμήνευσε ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στο διάσημο πανεπιστήμιο Columbia στη Νέα Υόρκη. Ο Έλληνας τραγουδοποιός ανέβασε βίντεο στο TikTok.

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, εμφανίστηκε με την κιθάρα του σε μία αίθουσα του πανεπιστημίου Columbia της Νέας Υόρκης, όπου τραγούδησε μία πιο τις διαχρονικές επιτυχίες του, τον «Προσκυνητή».

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης ανέβασε το συγκεκριμένο βίντεο στο προφίλ του στο TikTok.

Ο σπουδαίος καλλιτέχνης ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη για μία σόλο συναυλία που θα δώσει στις 22 Απριλίου, στο Columbia, ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου.

NEWSIT

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στο Columbia – Τραγούδησε τον «Προσκυνητή» στο κορυφαίο πανεπιστήμιο

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ