Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Β. Κικίλιας: Το 2023 σπάμε τα «κοντέρ» στον τουρισμό

«Το 2022 ήταν μία χρονιά ρεκόρ με έσοδα 17,6 δισ.- 2,6 δισ. πάνω από τον προϋπολογισμό- με 20% αύξηση της κρουαζιέρας και του οδικού τουρισμού και ρεκόρ απευθείας πτήσεων. Το 2023 θα σπάσουμε τα κοντέρ όσον αφορά τη μέση δαπάνη ανά ταξιδιώτη, καθώς αναμένεται αύξηση 20% σε σχέση με πέρυσι, με σημαντικό αποτύπωμα στην πραγματική οικονομία». Αυτό δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας στο 8o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 26-29 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Μάλιστα, ο κ. Κικίλιας εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «τίποτα δεν μπορεί να διαταράξει το τουριστικό προϊόν της χώρας», καθώς όπως είπε, πλέον «είμαστε ένα πολύ ισχυρό παγκόσμιο brand».
Σύμφωνα με τον υπουργό, «το μεγαλύτερο στοίχημα της επόμενης τετραετίας είναι τα έργα υποδομής για τον τουρισμό», ενώ πρόβλημα που πρόκειται να αντιμεωπιστεί είναι ο κατακερματισμός και η πολυδιάσπαση κλάδων και αρμοδιοτήτων του τουρισμού σε διάφορα υπουργεία, υπενθυμίζοντας ότι ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για τη δημιουργία μίας fast track πλατφόρμας που θα ενώνει όλες τις κρίσιμες υποδομές.
Όπως έκανε γνωστό, στην Αθήνα και στην Αττική δε σταμάτησε καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου να υπάρχει τουριστικό προϊόν το 2022 και το 2023 και πρόσθεσε ότι όλοι οι μεγάλοι οίκοι επενδύουν στη χώρα.
Έκανε λόγο για την προστιθέμενη αξία από την κρουαζιέρα, αλλά και τις πολλές επιλογές εναλλακτικών τουριστικών προορισμών. Όπως ανέφερε χαρακτηρισικά ο κ. Κικίλιας: «Πλέον ο τουρισμός δεν είναι εποχικός στη χώρα, είναι φτιαγμένος στρατηγικά για να διαρκεί όλο και περισσότερο, να είναι όλο και πιο ποιοτικός και να αφήνει όλο και περισσότερο εισόδημα στους Έλληνες».
Πλέον, σύμφωνα με τον υπουργό, στα κέρδη και στα έσοδα από τον τουρισμό συμμετέχουν όλο και περισσότεροι Έλληνες, καθώς 280.000 τουριστικές επιχειρήσεις συνδέονται με τον τουρισμό, ενώ και ο ΕΟΤ κάνει καμπάνια 12 μήνες το χρόνο για αγορές στην Ελλάδα.
Ο κ. Κικίλιας επανέλαβε ότι το 25% του ΑΕΠ της χώρας συνδέεται έμεσα ή άμεσα με τον τουρισμό και υπενθύμισε ότι διατέθηκαν 105 εκατομμύρια ευρώ στον κοινωνικό τουρισμό, ποσό που επέτρεψε σε χιλιάδες Έλληνες να κάνουν αξιοπρεπείς διακοπές σε όλη την Ελλάδα.
Όσον αφορά τις θέσεις και τις συνθήκες εργασίας, ο κ. Κικίλιας χαιρέτισε τη συμφωνία μεταξύ επιχειρηματιών και εργαζομένων για Κλαδικές Συμβάσεις Εργασίας, που προβλέπει αυξήσεις, ενώ προέτρεψε τους επιχειρηματίες για την παροχή καλών μισθών στους εργαζόμενους, τονίζοντας παράλληλα ότι πρέπει να παταχθεί η «μαύρη» εργασία.
Όσον αφορά τις πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης, τις χαρακτήρισε ως «σωτηρία» για πολλούς πολίτες, ωστόσο επεσήμανε ότι «όσοι μπαίνουν στον μανδύα αυτών των ανθρώπων και προσφέρουν στην ουσία ξενοδοχειακές υπηρεσίες με δεκάδες καταλύματα είναι πρόβλημα για εμάς» και εξήγγειλε ότι θα ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
Επιπλέον, ο υπουργός επεσήμανε ότι «είμαστε πάντα υπέρ της άποψης ότι πρέπει να μειώνεται η φορολογία και να διαμορφώνουμε επενδυτικές και αναπτυξιακές συνθήκες» και πρόσθεσε ότι «οι εταίροι μας που στρατηγικά κερδίζουν από τον τουρσιμό έχουν εκπονήσει υψηλού επιπέδου μελέτες, προκειμένου να διατηρήσουμε την ταυτότητα του τουριστικού προϊόντος».
Ο κ. Κικίλιας εξήγγειλε φορολογικά και αναπτυξιακά κίνητρα για παραδοσιακά ταβερνάκια σε ορεινούς ή παραθαλάσσιους προορισμούς, προκειμένου να διατηρηθεί η ταυτότητα του τόπου και αναφέρθηκε στο τεράστιο success story της Ηπείρου.
Με αφορμή τα φαινόμενα αυθαιρεσιών στο νησί της Μυκόνου, ο υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι πλέον αποδεικνύεται πως η κοινωνία και οι πολίτες είναι πολύ ώριμοι να αφομοιώσουν και να επικροτήσουν το γεγονός ότι υπάρχουν κανόνες και νόμοι για όλους. Νόμοι για τους ισχυρούς και τους μη ισχυρούς, για τους πολλούς και τους λίγους και αυτό πρέπει να ξεκινάει από τους ισχυρούς, γιατί έτσι αποδεικνύεται ότι κανείς δεν είναι πάνω από τον νόμο, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η σχετική με το DEF VIII ειδησεογραφία βρίσκεται συγκεντρωμένη στο micro site www.amna.gr/delphi-VIII όπου γίνεται ζωντανή μετάδοση του DELPHI ECONOMIC FORUM VIII. Φωτογραφικό περιεχόμενο διατίθεται στη διεύθυνση: www.amna.gr/pr-photo

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Υψηλότερο ποσοστό των Γερμανών προτιμούν την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Γερμανικής Τουριστικής Ανάλυσης (Deutsche Tourismusanalyse 2024), η οποία δημοσιεύτηκε προχθές (16.04.24).

Συγκεκριμένα, το 3,5% των ερωτηθέντων στη Γερμανία απάντησε πως η Τουρκία είναι η πιο αγαπημένος προορισμός για διακοπές, ενώ το 2,8% απάντησε η Ελλάδα.

Ωστόσο, αναλυτές επισημαίνουν πως η διαφορά αυτή μπορεί να οφείλεται στο πολύ μεγαλύτερο πλήθος των Τούρκων μεταναστών στη Γερμανία σε σχέση με εκείνο των Ελλήνων μεταναστών.

Κατ΄ άλλα, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο πιο αγαπημένο τουριστικό προορισμό των Γερμανών, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Πρώτος αγαπημένος προορισμός των Γερμανών είναι η χώρα τους (28,2%), έπειτα η Ισπανία (8,4%), ακολουθεί η Ιταλία (5,9%), η Σκανδιναβία (3,8%), η Τουρκία (3,5%), η Ελλάδα (2,8%), η Γαλλία (2,3%), η Αυστρία (1,8%) και τέλος η Κροατία (1,7%).

NEWSIT

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προβολή των ελληνικών τουριστικών προορισμών στην Ρουμανία από την Choose Greece

Την ευκαιρία να προβληθούν οι ελληνικοί προορισμοί στην Ρουμανία έδωσε η εκδήλωση της Choose Greece, «Be Greek for a day», που έλαβε χώρα τις προηγούμενες ημέρες στο Βουκουρέστι, με στόχο την προώθηση ελληνικών προορισμών στη ρουμανική αγορά,  πάντα στο σταθερό πλαίσιο των ισχυρών δεσμών φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Ρουμανίας. Ως επίτιμοι προσκεκλημένοι συμμετείχαν οι μεγαλύτεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Ρουμανία, που έχουν αεροπορικώς Charter σε όλα τα ελληνικά νησιά, αλλά κυρίως στον προορισμό την Κρήτη.

H  Ελλάδα παραμένει διαχρονικά άλλωστε, έτσι και εφέτος, πρώτη επιλογή για τους Ρουμάνους τουρίστες. Μάλιστα,  ο Δήμος Βόλου και το Πήλιο ξεκίνησαν την τουριστική του προβολή για το 2024  από τη Ρουμανία  και οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα νέα στον τουρισμό και για τα πακέτα τουρισμού, που προσφέρουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Στις συναντήσεις B2B συμμετείχαν πάνω από 100 εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων της Ρουμανίας και συγκεκριμένα από το Tez Tour, το Christian Tour, το Paralela 45, το Aerotravel, το JoinUp, το Holiday Office, τον Dertour, τη TUI Romania αλλά και από πολλλά άλλα. Από ελληνικής πλευράς ήταν μεταξύ άλλων το Επιμελητήριο Μαγνησίας, η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Χανίων και φυσικά και ο ο διευθυντής του ΕΟΤ Ρουμανίας κ. Γ. Σταφυλάκης.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε παρουσίαση των στοιχείων για την πολύ μεγάλη αύξηση στις κρατήσεις από Ρουμάνους τουρίστες στο νησί της Κρήτης, στον Δήμο Βόλου και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, καθώς και ένα προωθητικό βίντεο της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ. Το roadshow συνεχίζεται και τον Απρίλιο 2024 με την διοργάνωση εκδήλωσης στις 11 Απριλίου στο Βελιγράδι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Crete Sense the Αuthentic»: Η καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης για τη νέα τουριστική περίοδο

Με κεντρικό μήνυμα «Crete Sense the Αuthentic» η Περιφέρεια Κρήτης χτίζει μια καμπάνια που καλεί τον δυνητικό επισκέπτη να ανακαλύψει όλα όσα συνθέτουν τη μοναδική τουριστική εμπειρία της Κρήτης, με την υπογραφή του βραβευμένου σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη.
«Η Κρήτη ανοίγει την καρδιά της και είναι έτοιμη για ακόμα μια χρονιά να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει με τρόπο μοναδικό και αυθεντικό τα εκατομμύρια των επισκεπτών από το εξωτερικό. Ένα νησί, μια ολόκληρη ήπειρος, όπως με συναίσθημα και όμορφες εικόνες στις βαλίτσες της επιστροφής, δηλώνουν χαρακτηριστικά, οι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί μας. Η Περιφέρεια Κρήτης, με διακηρυγμένους και ρεαλιστικούς στόχους, συνεχίζει την υλοποίηση της πετυχημένης και πολλές φορές διακεκριμένης καμπάνιας τουριστικής προβολής», σημειώνει ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης σε δήλωσή του.

«Το μήνυμά μας φτάνει παντού. Στις πέντε ηπείρους, σε κάθε γωνιά του πλανήτη. “Φιλοξενία, άνθρωποι, ομορφιά, φύση ελευθερία, χαρά, χαμόγελα, γεύσεις, αρώματα. Σαν να κάνεις το γύρο του κόσμου σε ένα μέρος”, αυτός είναι ο τόπος που αυτές τις ημέρες με μεγάλες προσδοκίες εισέρχεται στη νέα τουριστική περίοδο.
Σε όλους τους ανθρώπους του τουρισμού, τους χιλιάδες εργαζόμενους, οι οποίοι αποτελούν τον κρίσιμο παράγοντα για την καθιέρωση της Κρήτης στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, στους συνεπείς και υπεύθυνους επιχειρηματίες του κλάδου ευχόμαστε μια καλή και επιτυχημένη τουριστική περίοδο», τονίζει ο Σταύρος Αρναουτάκης, υπογραμμίζοντας πως «και το 2024 οι επισκέπτες του νησιού μας θα αισθανθούν την αυθεντικότητα».

το βίντεο:

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ