Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Νικόλας Παπάζογλου: Η ζωή μας αλλάζει διαρκώς και το βιώνουμε όλοι

Ένας γλυκός άνθρωπος, ένας ευγενικός κύριος και ένας δυναμίτης επί σκηνής. Τον παρακολουθήσαμε να παίζει αυτό τον καιρό στο Θέατρο Αθήναιον και συγκεκριμένα στην υπέροχη παράσταση Meatball, σε σκηνοθεσία Αναστασίας Αναστασούδη. Ο λόγος για τον μοναδικό Νικόλα Παπάζογλου. Ας δούμε όμως τι είπε στο Themagazine.gr

Είστε ένας εκ των πρωταγωνιστών της παράστασης Meatball, που γνωρίζει μεγάλη επιτυχία αυτές τις μέρες στο Θέατρο Αθήναιον. Πείτε μας λίγα λόγια για το έργο και τον ρόλο σας.

Πρόκειται για μία πραγματικά πρωτότυπη κωμωδία. Η πρώτη μου σκέψη όταν το διάβασα, ήταν ότι έχω χρόνια να διαβάσω μία τόσο καλή και φρέσκια κωμωδία. Τον ρόλο μου τον αγάπησα από την πρώτη ανάγνωση και συμπωματικά αυτός μου δόθηκε. Είμαι πραγματικά χαρούμενος και αισθάνομαι τυχερός που καλούμαι να τον υπηρετήσω. Τα υπόλοιπα… επί σκηνής…

Ένα δαγκωμένο κεφτεδάκι στο πάτωμα γίνεται η αφορμή του… κακού. Τελικά τι είναι αυτό που συμβολίζει αυτό το αθώο κεφτεδάκι;

Το κεφτεδάκι είναι η πέτρα του σκανδάλου. Είναι ο πυροκροτητής που ανατινάζει κάθε επίπλαστη εικόνα και γκρεμίζει προσωπεία. Είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει ένα ποτήρι και οδηγεί σε αποκαλύψεις, εκκαθαρίσεις, νέα δεδομένα. Είναι η αφορμή της απενεχοποίησης των κρυμμένων επιθυμιών. Είναι το ατύχημα (;) που τελικά όμως οδηγεί σε άλλες, νέες ισορροπίες. Είναι αυτό το κάτι που θα ξυπνήσει σε κάθε θεατή κάποια προσωπική επιθυμία που ίσως καταπιέζει και θα διδάξει το ποσό αστεία και ανούσια μπορεί να είναι τελικά η χρήση “μάσκας” στη ζωή μας. Είναι αυτό που τελικά θα οδηγήσει σε κάποιου είδους κάθαρση.

Μία κωμωδία… vegan, όπου το κρέας είναι ο… απαγορευμένος καρπός. Η δική σας σχέση αφενός με το κρέας και αφετέρου με τα ζώα ποια είναι;

Αγαπώ όλα τα πλάσματα και πάντα είχα, έχω και θα έχω κάποιο πλασματάκι να φροντίζω. Στη διατροφή κρατώ ισορροπίες. Λατρεύω τα λαχανικά και τους καρπούς, αλλά δεν μπορώ να πω ότι είμαι vegan.

Μία κωμωδία που διαδραματίζεται στο μέλλον. Βρεθήκατε ποτέ αντιμέτωπος με φόβους για το πως μπορεί να διαμορφωθεί η ζωή μας στο εξής;

Με αυτά που συμβαίνουν στον πλανήτη γενικότερα, όλοι θα έπρεπε να έχουμε φόβους και ανησυχίες… Η ζωή μας αλλάζει διαρκώς και το βιώνουμε όλοι. Είτε το καταλαβαίνουμε είτε όχι.

Είστε ένας σπουδαίους ηθοποιούς της νέας γενιάς και από ότι μαθαίνουμε αρκετά αγαπητός στην πόλη μας. Ποιες μπορεί να είναι οι φιλοδοξίες, όσον αφορά το θέατρο και τις συνεργασίες σας;

Το σπουδαίος είναι ιδιαίτερα βαρύ και δεν το γνωρίζω. Το αγαπητός επίσης δεν μπορεί να το κρίνει ο ηθοποιός. Εντάξει, αγάπη εισπράττουμε και τη νιώθουμε… οι περισσότεροι από εμάς. Είναι κάτι πολύ όμορφο και αμφίδρομο. Η τέχνη είναι μια αδιάκοπη ανταλλαγή μεταξύ των καλλιτεχνών και του κοινού. Ανταλλαγή χωρίς συναίσθημα δεν θα ήταν τέχνη…  Η λέξη φιλοδοξία δεν με εκφράζει. Αυτό που επιθυμώ να κάνω, είναι πράγματα ουσιαστικά, που έχουν να μου δώσουν κάτι… κάτι καινούργιο, κάτι διαφορετικό, κάτι ενδιαφέρον…. Επιλέγω τις συνεργασίες μου …

Η γλώσσα του κειμένου του Δημήτρη Φούτσια, θα μπορούσαμε να πούμε, δεν θεωρείται απαραιτήτως θεατρική. Σας δυσκόλεψε το γεγονός ότι το κείμενο δεν είναι από αυτά που συνηθίζετε να παρουσιάζετε ως ηθοποιός επί σκηνής;

Επί σκηνής παρουσιάζονται συχνά και κείμενα που δεν είναι θεατρικά. Έχω δει καταπληκτικές κι ενδιαφέρουσες παραστάσεις με τέτοιες επιλογές που πολλές φορές στάθηκαν καλύτερα και από κανονικά θεατρικά έργα. Το έργο του Δημήτρη Φούτσια όμως, είναι ένα θεατρικό έργο και μάλιστα υπέροχα δομημένο. Με ωραίες ανατροπές και ένα ευφάνταστο φινάλε με σουρεαλιστικές πινελιές, που τελικά υπηρετούν με συνέπεια το μήνυμα και τον σκοπό του έργου. Όσο για τη δυσκολία του ρόλου, προσωπικά θεωρώ ότι κάθε ρόλος πρέπει να αντιμετωπίζεται με “τον δύσκολο τρόπο”. Οπότε δεν βλέπω διαφορά.

Αλήθεια, μπορείτε να αντισταθείτε στα Meatballs;

Ένα Meatball δεν μπορεί παρά να είναι ακαταμάχητο. Οπότε κανείς δεν πρέπει να του αντισταθεί. Γι’ αυτό σας περιμένουμε όλους!

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Διεθνές συνέδριο : «Χαιρώνεια, Αύγουστος 338 π.Χ.: Μια σύνοψη του ζητήματος» στο πλαίσιο του έκθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Στο πλαίσιο της έκθεσης «Χαιρώνεια, 2 Αυγούστου 338 π.Χ.: Μια μέρα που άλλαξε τον κόσμο», το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης διοργανώνει από τις 28 Φεβρουαρίου μέχρι την 1 Μαρτίου τριήμερο διεθνές επιστημονικό συνέδριο με τίτλο «Χαιρώνεια, Αύγουστος 338 π.Χ.: Μια σύνοψη του ζητήματος». Το συνέδριο πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Columbia στη Νέα Υόρκη και την Αμερικάνικη Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα. Η είσοδος στο συνέδριο είναι ελεύθερη.

Όπως ενημερώνουν οι διοργανωτές, μέσα από τις έρευνες μιας σειράς επιφανών αρχαιολόγων και ιστορικών, το συνέδριο θα εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο διεξήχθη η μάχη μεταξύ των στρατών των Μακεδόνων και των ελληνικών πόλεων του νότου, αλλά και τις πτυχές της διαχείρισης της μάχης από νικητές και ηττημένους. Κορυφαίοι ειδικοί από σημαντικά ακαδημαϊκά ιδρύματα μοιράζονται τα αποτελέσματα των ερευνών τους γύρω από τη μάχη που γέννησε τον ελληνιστικό κόσμο. Στόχος του συνεδρίου είναι να προσεγγίσει ολιστικά την ιστορία της μάχης της Χαιρώνειας, προσφέροντας μέσα από την εξέταση παλαιότερων και σύγχρονων αρχαιολογικών ερευνών, ένα «βήμα» σκέψης και συζήτησης ικανό να ακολουθήσει την πορεία των πρωτοπόρων Παναγιώτη Σταματάκη και Γεωργίου Σωτηριάδη και να ορίσει τα επόμενα βήματα της έρευνας στο πεδίο.

Ομιλητές του συνεδρίου είναι οι Μαρία-Ξένη Γαρέζου, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Διαχείρισης Εθνικού Αρχείου Μνημείων, Σοφία Ζουμπάκη, Διευθύντρια Ερευνών, Τομέας Ελληνικής και Ρωμαϊκής Αρχαιότητας (TΕΡΑ), Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Παναγιώτης Ιωσήφ, Επιστημονικός Διευθυντής, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης – Καθηγητής Αρχαίας Νομισματικής, Πανεπιστήμιο Radboud του Νάιμεχεν, Ολλανδία, Αναστάσιος Κακαμανούδης, Δρ. Αρχαιολογίας, Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας, Κυριακή Καλλιγά, Δρ. Αρχαιολογίας, Εφορεία Αρχαιοτήτων Βοιωτίας, Αγγελική Κοτταρίδη, Επίτιμη Έφορος Αρχαιοτήτων, Υπουργείο Πολιτισμού, Έλενα Κουντούρη, Διευθύντρια Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, Υπουργείο Πολιτισμού, Αθανασία Κυριάκου, Επίκουρη Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Μπόγρης, Αντισυνταγματάρχης Πυροβολικού, Υποψήφιος Διδάκτωρ Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, ΕΚΠΑ, Όλγα Παλαγγιά, Ομότιμη Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Νικόλαος Παπαζαρκάδας, Διευθυντής, Τομέας Ελληνικής και Ρωμαϊκής Αρχαιότητας του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών, Νίκος Πετρόχειλος, Δρ. Αρχαιολογίας, Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλεως Αθηνών, Ελισάβετ Π. Σιουμπάρα, Δρ. Αρχαιολογίας, Προϊσταμένη Έργου, Υ.Σ.Μ.Α., Υπουργείο Πολιτισμού, Ιωάννης Φάππας, Επίκουρος Καθηγητής Προϊστορικής Αρχαιολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης – Επιστημονικός Διευθυντής, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αλεξάνδρα Χαραμή, Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Βοιωτίας Αθηνά Χατζηδημητρίου, Προϊσταμένη Ιστορικού Αρχείου Αρχαιοτήτων και Αναστηλώσεων της ΔΔΕΑΜ/ΥΠΠΟ, Guy Ackerman, Πανεπιστήμιο της Γενεύης, Ελβετία, Margherita Bonanno, Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Ρώμης, Raimon Graells y Fabregat, Καθηγητής Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Alicante, Peter Krentz, Καθηγητής Κλασικών Σπουδών και Ιστορίας, Davidson College, Maria Liston, Καθηγήτρια Ανθρωπολογίας, Πανεπιστήμιο Waterloo, Καναδάς, Thierry Lucas, Επίκουρος καθηγητής, Πανεπιστήμιο Picardie Jules Verne, John Ma, Καθηγητής Κλασικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Columbia, James Romm, Καθηγητής Κλασικών Σπουδών, Bard College, Annandale, Rémi Saou, Επίκουρος καθηγητής, Πανεπιστήμιο της Grenoble Alpes.

Για το πρόγραμμα του συνεδρίου και την κράτηση δωρεάν θέσης μέσω του συστήματος έκδοσης εισιτηρίων: https://cycladic.gr/research/chaironeia-avgoustos-tou-338-p-ch-mia-synopsi-tou-zitimatos/ . Απαραίτητη η έκδοση μηδενικού εισιτηρίου για φυσική παρουσία στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση.

Το συνέδριο θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω διαδικτύου. Η εγγραφή στη σχετική πλατφόρμα ανοίγει την Δευτέρα στις 26/2. Σημειώνεται ότι η ομιλία στις 29 Φεβρουαρίου από τη Maria Liston θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα Cotsen Hall στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών, οδός Αναπήρων Πολέμου 9, Κολωνάκι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Μια νύχτα με τον σκύλο μου» του Κώστα Λεϊμονή στο Θέατρο Sureal

«Και όταν πια θα σου περάσει η στενοχώρια (πάντα παρηγοριόμαστε), θα είσαι ευχαριστημένος που με γνώρισες. Θα είσαι πάντα φίλος μου. Θα έχεις πάντα διάθεση να γελάσεις μαζί μου. Και θ’ ανοίγεις πότε – πότε το παράθυρο, έτσι, για γούστο… Και οι φίλοι σου θα παραξενεύονται που θα σε βλέπουν να γελάς κοιτάζοντας τον ουρανό. Κι εσύ τότε θα λες: “Ναι, τ’ αστέρια με κάνουν πάντα να γελώ»

Ο Μικρός πρίγκιπας, Antoine de Saint-Exupery

Το «Μια νύχτα με τον σκύλο μου» αποτελεί το τρίτο θεατρικό έργο του βραβευμένου συγγραφέα Κώστα Λεϊμονή, το οποίο ανεβαίνει στη θεατρική σκηνή σε πανελλήνια πρώτη στη Θεσσαλονίκη και στο Θέατρο Sureal. 

Το έργο μιλά για έναν ώριμο άνδρα, ο οποίος για μοναδική συντροφιά έχει τον αγαπημένο του σκύλο, Ιβάν. Ο θεατής γίνεται μάρτυρας μιας νύχτας της καθημερινότητας του ανθρώπου αυτού και των βιωμάτων του, που σίγουρα αποτελούν και δικά μας βιώματα. Γέλιο, μοναξιά, χαρά, συγκίνηση, νοσταλγία, έκπληξη και ενθουσιασμός εναλλάσσονται, δίνοντάς μας έναυσμα να σκεφτούμε αν αξίζει τελικά τον κόπο να κρατάμε μέσα μας συναισθήματα που μας εμποδίζουν να αντιληφθούμε τη σημασία της θέσης μας ανάμεσα στο σύμπαν.

Έπειτα από τη μεγάλη επιτυχία του μονολόγου «Εκτός Ύλης» με τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση που παρουσιάστηκε για 2,5 χρόνια σε Ελλάδα και εξωτερικό με αποκορύφωμα το ανέβασμά του την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου το 2018 στη Βουλή των Ελλήνων, έχοντας σημειώσει εκατομμύρια views στα social media αλλά και την επιτυχία του αστυνομικού θεατρικού έργου «Ο Ιατροδικαστής» με τους Χάρη Σώζο και Χρήστο Ευθυμίου, ο συγγραφέας, Κώστας ΛεΪμονής, επιστρέφει έχοντας στραμμένο το βλέμμα του αυτή τη φορά στην άδολη αγάπη που μπορεί να αναπτυχθεί μεταξύ του ανθρώπου και του καλύτερού του φίλου: του σκύλου του.

Την παράσταση σκηνοθετεί η έμπειρη και ταλαντούχα Ιωάννα Τάλμπη. Πρωταγωνιστεί ο καταξιωμένος ηθοποιός Δημήτρης Κωνσταντινίδης. Την πρωτότυπη μουσική της παράστασης υπογράφει ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, ενώ ενδυματολογικά υπεύθυνη είναι η Σωτηρία Πορφυράκη. Βοηθός σκηνοθέτη και υπεύθυνος φωτογραφίας και βίντεο ο Δημήτρης Συμεωνίδης. Μέρος από τα πρωτότυπα βίντεο της παράστασης έχει αναλάβει ο Γιάννης Κωνσταντινίδης και δημιουργός της αφίσας είναι ο Γιάννης Γιαγκούδης.

Ταυτότητα της παράστασης:
Κείμενο: Κώστας Λεϊμονής
Σκηνοθεσία: Ιωάννα Τάλμπη

Ερμηνεύει ο Δημήτρης Κωνσταντινίδης

Πρωτότυπη μουσική: Δημήτρης Κωνσταντόπουλος
Κοστούμια: Σωτηρία Πορφυράκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Ιωάννα Τάλμπη
Φωτογραφία/βίντεο/βοηθός σκηνοθέτη: Δημήτρης Συμεωνίδης
Βιντεογράφος: Γιάννης Κωνσταντινίδης
Σχεδιασμός αφίσας: Γιάννης Γιαγκούδης
Προώθηση – επικοινωνία: Κατερίνα Χατζηκωνσταντίνου
Βοηθός παραγωγής: Μάγια Κωνσταντινίδου
Φιλική συμμετοχή: Άννα Παρούση
Παραγωγή: ThessCulture

Πληροφορίες
Θέατρο Sureal, 
Χριστοπούλου 12 (ανάμεσα Ιασωνίδου και Φιλίππου)
Τηλ. κρατήσεων: 6973560432
Πρεμιέρα 2 Φεβρουαρίου 2024 στις 21.00 και κάθε Παρασκευή και Σάββατο
Τιμή εισιτηρίου: 12 ευρώ
Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Κράτηση απαραίτητη

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ 2024 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Για ακόμη μια χρονιά, η Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης διοργανώνει την «Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης» στο Δημοτικό Θέατρο Άνετον και σε άλλους εσωτερικούς και εξωτερικούς δημόσιους χώρους.
Η «Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης» αποτελεί εδώ και πάνω από μία δεκαετία ένα δημιουργικό πεδίο δράσης για τα θεατρικά σχήματα της πόλης, αναδεικνύοντας τη θεατρική πολυφωνία που διακρίνει τη Θεσσαλονίκη.
H διάρκεια της φετινής διοργάνωσης ορίζεται από τον Μάρτιο έως τον Μάιο του 2024 ενώ έχει σταθερό προσανατολισμό στην προβολή και ενίσχυση των νέων, επαγγελματικού χαρακτήρα, θεατρικών ομάδων της πόλης. Το πρόγραμμα παράλληλων δράσεων της διοργάνωσης προβλέπεται να συνεχιστεί με εργαστήρια, συζητήσεις, παρουσιάσεις και δράσεις στον δημόσιο χώρο.

Η Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού Δήμου Θεσσαλονίκης προσκαλεί μεμονωμένους επαγγελματίες καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες, επαγγελματικά θεατρικά σχήματα και ομάδες της Θεσσαλονίκης να υποβάλουν τις προτάσεις τους με στόχο τη συμμετοχή τους στη φετινή διοργάνωση.

Για όσες παραστάσεις συμπεριληφθούν στο κεντρικό πρόγραμμα της «Ανοιχτής Θεατρικής Σκηνής της Πόλης 2024» προβλέπεται αμοιβή η οποία δύναται να καλύψει μέρος των εξόδων παραγωγής. Διευκρινίζεται ότι προτεραιότητα δίνεται στις ομάδες που δεν έχουν λάβει, για τη συγκεκριμένη παραγωγή, επιχορήγηση από το ΥΠΠΟ ή άλλον φορέα.
Η αξιολόγηση των προτάσεων θα γίνει από την Επιτροπή Θεάτρου Δήμου Θεσσαλονίκης με συνεκτίμηση του καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος και των τεχνικών και οργανωτικών προϋποθέσεων της κάθε πρότασης.

Η αίτηση συμμετοχής βρίσκεται στον σύνδεσμο ΑΙΤΗΣΗ

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024

Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024, η Επιτροπή Θεάτρου θα προσκαλέσει εκπροσώπους από τις έγκυρες αιτήσεις που θα έχουν υποβληθεί, σε μια συνάντηση στο Θέατρο Άνετον, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση των προτάσεών τους. Περαιτέρω ενημέρωση για αυτές τις συναντήσεις θα δοθεί εγκαίρως, μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής.

Για την ταχύτερη και ακριβέστερη διαδικασία επιλογής, συστήνεται η αποστολή των αιτήσεων νωρίτερα από την καταληκτική ημερομηνία. Οι αιτήσεις που θα αποσταλούν ή θα κατατεθούν μετά την ημερομηνία αυτή, δεν θα ληφθούν υπ’ όψιν.

Πληροφορίες δίνονται καθόλη τη διάρκεια υποβολής αιτήσεων στο politismos@thessaloniki.gr με θέμα: «Ερώτηση για την Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης 2024».

https://thessaloniki.gr/open_call_open_stage_2024/

Γραφείο Τύπου Δήμου Θεσσαλονίκης
Δημαρχιακό Μέγαρο
Βασ.Γεωργίου Α’1
Τηλ.:2313317178
press@thessaloniki.gr
Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ