Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουριστική ανάπτυξη και στήριξη στις τοπικές επιχειρήσεις φέρνουν οι εκθέσεις της ΔΕΘ-Helexpo ΑΕ, εκτιμούν οι Θεσσαλονικείς

Τουριστική ανάπτυξη και στήριξη στις τοπικές επιχειρήσεις «φέρνουν» οι εκθέσεις της ΔΕΘ-Helexpo AE, ενώ παράλληλα στηρίζουν τη δικτύωση με μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού και τονώνουν την εξαγωγική δραστηριότητα, σύμφωνα τουλάχιστον με τις εκτιμήσεις των πολιτών της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο έρευνας, που δημοσιεύτηκε τον Ιανουάριο στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό «International Journal of Event and Festival Management» και στηρίχθηκε σε δείγμα 1066 κατοίκων της πόλης.
Αναλυτικότερα, σε κλίμακα από το 1 (καθόλου σημαντική) ώς το 5 (πολύ σημαντική), οι ερωτηθέντες «δίνουν βαθμολογία» 3,97 στη δυνατότητα των εκθέσεων να ενισχύσουν την τουριστική ανάπτυξη, ενώ ακολουθούν η στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων (3,79) και η επαφή τους με μεγάλες διεθνείς εταιρείες (3,74), η τόνωση της εξαγωγικής δραστηριότητας (3,70), η ανταλλαγή τεχνογνωσίας (3,67) και η ενίσχυση της απασχόλησης (3,67), η τόνωση του εισοδήματος του τοπικού πληθυσμού (3,59) και η προσέλκυση επενδύσεων (3,54).
Τα παραπάνω ευρήματα προέρχονται από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο διδακτορικής διατριβής του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης του ΑΠΘ από τον Δημήτριο Κουρκουρίδη, διδάσκοντα ΑΠΘ, υπό την επίβλεψη του Ιωάννη Φραγκόπουλου, αναπληρωτή καθηγητή ΑΠΘ και με τη συνεργασία του Νικόλαου Καπιτσίνη, επίκουρου καθηγητή του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης. Στην έρευνα συμμετείχαν ακόμα 50 εκθέτες και ισάριθμοι επισκέπτες εκθέσεων, καθώς και 15 εκπρόσωποι τοπικών φορέων.
Συνολικά, οι θετικές οικονομικές επιδράσεις των εκθέσεων βαθμολογούνται από τους πολίτες με 3,71 στα 5, έναντι 3,73 για τις κοινωνικο-πολιτιστικές και 3,28 για τις κοινωνικές, ενώ αντίθετα οι αρνητικές κοινωνικές επιπτώσεις αξιολογούνται ως λιγότερο σημαντικές με 2,35/5 και οι περιβαλλοντικές με 2,97. Ως προς τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, το κυκλοφοριακό συγκεντρώνει την υψηλότερη βαθμολογία (3,59) και ακολουθεί η ηχορύπανση (2,76).
«Κατά τα λοιπά, οι συμμετέχοντες στην έρευνα δεν θεωρούν σε μεγάλο βαθμό ότι η εκθεσιακή δραστηριότητα οδηγεί σε αύξηση των τιμών των ενοικίων και των κατοικιών, των βασικών αγαθών και της παραβατικότητας και εγκληματικότητας», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κουρκουρίδης, ενώ προσθέτει πως σε ό,τι αφορά τις επιμέρους δημογραφικές και κοινωνικοχωρικές υποομάδες του δείγματος, εμφανίζονται ορισμένες ενδιαφέρουσες διαφοροποιήσεις.
«Αρχικά οι απαντήσεις για τις επιδράσεις τόσο των γυναικών, όσο και των αντρών εμφανίζουν ομοιογένεια αντιλήψεων για τις επιδράσεις, γεγονός που φανερώνει ότι δεν υπάρχουν έμφυλοι ιδεολογικο-πολιτισμικοί αποκλεισμοί. Αντίθετα, όταν το δείγμα προσεγγίζεται με βάση τις ηλικιακές ομάδες, το επίπεδο εκπαίδευσης και τις κοινωνικοεπαγγελματικές ιδιότητες, εμφανίζονται διαφοροποιήσεις, οι οποίες σχετίζονται με τις προσμονές και τις προσδοκίες των επιμέρους ομάδων από την εκθεσιακή δραστηριότητα. Ειδικότερα, οι δυο ακραίες ηλικιακές ομάδες (15-24 και 65+ ετών), οι ομάδες μέσου και χαμηλού εκπαιδευτικού επιπέδου και η κοινωνικοεπαγγελματική ομάδα των ανέργων εμφανίζουν συνολικά πιο θετική στάση απέναντι στην επίδραση της εκθεσιακής δραστηριότητας» καταλήγει.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Υψηλότερο ποσοστό των Γερμανών προτιμούν την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Γερμανικής Τουριστικής Ανάλυσης (Deutsche Tourismusanalyse 2024), η οποία δημοσιεύτηκε προχθές (16.04.24).

Συγκεκριμένα, το 3,5% των ερωτηθέντων στη Γερμανία απάντησε πως η Τουρκία είναι η πιο αγαπημένος προορισμός για διακοπές, ενώ το 2,8% απάντησε η Ελλάδα.

Ωστόσο, αναλυτές επισημαίνουν πως η διαφορά αυτή μπορεί να οφείλεται στο πολύ μεγαλύτερο πλήθος των Τούρκων μεταναστών στη Γερμανία σε σχέση με εκείνο των Ελλήνων μεταναστών.

Κατ΄ άλλα, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο πιο αγαπημένο τουριστικό προορισμό των Γερμανών, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Πρώτος αγαπημένος προορισμός των Γερμανών είναι η χώρα τους (28,2%), έπειτα η Ισπανία (8,4%), ακολουθεί η Ιταλία (5,9%), η Σκανδιναβία (3,8%), η Τουρκία (3,5%), η Ελλάδα (2,8%), η Γαλλία (2,3%), η Αυστρία (1,8%) και τέλος η Κροατία (1,7%).

NEWSIT

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προβολή των ελληνικών τουριστικών προορισμών στην Ρουμανία από την Choose Greece

Την ευκαιρία να προβληθούν οι ελληνικοί προορισμοί στην Ρουμανία έδωσε η εκδήλωση της Choose Greece, «Be Greek for a day», που έλαβε χώρα τις προηγούμενες ημέρες στο Βουκουρέστι, με στόχο την προώθηση ελληνικών προορισμών στη ρουμανική αγορά,  πάντα στο σταθερό πλαίσιο των ισχυρών δεσμών φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Ρουμανίας. Ως επίτιμοι προσκεκλημένοι συμμετείχαν οι μεγαλύτεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Ρουμανία, που έχουν αεροπορικώς Charter σε όλα τα ελληνικά νησιά, αλλά κυρίως στον προορισμό την Κρήτη.

H  Ελλάδα παραμένει διαχρονικά άλλωστε, έτσι και εφέτος, πρώτη επιλογή για τους Ρουμάνους τουρίστες. Μάλιστα,  ο Δήμος Βόλου και το Πήλιο ξεκίνησαν την τουριστική του προβολή για το 2024  από τη Ρουμανία  και οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα νέα στον τουρισμό και για τα πακέτα τουρισμού, που προσφέρουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Στις συναντήσεις B2B συμμετείχαν πάνω από 100 εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων της Ρουμανίας και συγκεκριμένα από το Tez Tour, το Christian Tour, το Paralela 45, το Aerotravel, το JoinUp, το Holiday Office, τον Dertour, τη TUI Romania αλλά και από πολλλά άλλα. Από ελληνικής πλευράς ήταν μεταξύ άλλων το Επιμελητήριο Μαγνησίας, η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Χανίων και φυσικά και ο ο διευθυντής του ΕΟΤ Ρουμανίας κ. Γ. Σταφυλάκης.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε παρουσίαση των στοιχείων για την πολύ μεγάλη αύξηση στις κρατήσεις από Ρουμάνους τουρίστες στο νησί της Κρήτης, στον Δήμο Βόλου και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, καθώς και ένα προωθητικό βίντεο της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ. Το roadshow συνεχίζεται και τον Απρίλιο 2024 με την διοργάνωση εκδήλωσης στις 11 Απριλίου στο Βελιγράδι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Crete Sense the Αuthentic»: Η καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης για τη νέα τουριστική περίοδο

Με κεντρικό μήνυμα «Crete Sense the Αuthentic» η Περιφέρεια Κρήτης χτίζει μια καμπάνια που καλεί τον δυνητικό επισκέπτη να ανακαλύψει όλα όσα συνθέτουν τη μοναδική τουριστική εμπειρία της Κρήτης, με την υπογραφή του βραβευμένου σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη.
«Η Κρήτη ανοίγει την καρδιά της και είναι έτοιμη για ακόμα μια χρονιά να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει με τρόπο μοναδικό και αυθεντικό τα εκατομμύρια των επισκεπτών από το εξωτερικό. Ένα νησί, μια ολόκληρη ήπειρος, όπως με συναίσθημα και όμορφες εικόνες στις βαλίτσες της επιστροφής, δηλώνουν χαρακτηριστικά, οι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί μας. Η Περιφέρεια Κρήτης, με διακηρυγμένους και ρεαλιστικούς στόχους, συνεχίζει την υλοποίηση της πετυχημένης και πολλές φορές διακεκριμένης καμπάνιας τουριστικής προβολής», σημειώνει ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης σε δήλωσή του.

«Το μήνυμά μας φτάνει παντού. Στις πέντε ηπείρους, σε κάθε γωνιά του πλανήτη. “Φιλοξενία, άνθρωποι, ομορφιά, φύση ελευθερία, χαρά, χαμόγελα, γεύσεις, αρώματα. Σαν να κάνεις το γύρο του κόσμου σε ένα μέρος”, αυτός είναι ο τόπος που αυτές τις ημέρες με μεγάλες προσδοκίες εισέρχεται στη νέα τουριστική περίοδο.
Σε όλους τους ανθρώπους του τουρισμού, τους χιλιάδες εργαζόμενους, οι οποίοι αποτελούν τον κρίσιμο παράγοντα για την καθιέρωση της Κρήτης στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, στους συνεπείς και υπεύθυνους επιχειρηματίες του κλάδου ευχόμαστε μια καλή και επιτυχημένη τουριστική περίοδο», τονίζει ο Σταύρος Αρναουτάκης, υπογραμμίζοντας πως «και το 2024 οι επισκέπτες του νησιού μας θα αισθανθούν την αυθεντικότητα».

το βίντεο:

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ