Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Επανακάμπτει το 2023 ο τουρισμός από τα Βαλκάνια

Δυναμικά φαίνεται να επανακάμπτει φέτος η αγορά των Βαλκανίων που αποτελεί βασικό τροφοδότη κυρίως της Βόρειας Ελλάδας αλλά και μια πηγή τουριστών που συνδέονται στενά με τη χώρα μας, την αγαπούν και ανήκουν στην κατηγορία των repeaters. Ήδη η ώθηση δόθηκε το 2022, μια δύσκολη χρονιά, ειδικά λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και της ενεργειακής κρίσης, που τελικά φάνηκε να ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις και τα πιο αισιόδοξα σενάρια. 
Με τη σεζόν φέτος να ξεκινά ουσιαστικά αρχές Ιουνίου, το 2023 εκ των πραγμάτων φαίνεται πως θα δώσει καλύτερα αποτελέσματα, παρόλο που ακόμη είναι νωρίς για εκτιμήσεις, καθώς πέρσι η σεζόν άρχισε μετά τα μέσα Ιουνίου όπως εξηγεί μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος. 
To 2022 ήταν μια χρονιά που ξεκίνησε με κάποιες αναμενόμενες δυσκολίες αλλά και έκτακτες αρνητικές καταστάσεις και αβεβαιότητες. Καταβλήθηκαν όμως μεγάλες προσπάθειες από τον ΕΟΤ , το Υπουργείο Τουρισμού και τους επαγγελματίες του τουρισμού και τελικά το 2022 ήταν μια από τις καλύτερες χρονιές για τον ελληνικό τουρισμό, σύμφωνα με τον Γιώργο Σταφυλάκη, προϊστάμενο Γραφείου ΕΟΤ Ρουμανίας. «Οι δυσκολίες για τις αγορές των Βαλκανίων ήταν σαφέστατα μεγαλύτερες συγκριτικά με την κεντρική και δυτική Ευρώπη γιατί επηρεάστηκαν αρνητικά για μακρύ χρονικό διάστημα από τις συνθήκες που δημιούργησε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Επί της ουσίας η τουριστική περίοδος για τις αγορές των Βαλκανίων ξεκίνησε με καθυστέρηση 1,5 περίπου μήνα και με μεγάλη αβεβαιότητα ως προς την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης», αναφέρει. 
Ειδικότερα για τη Ρουμανία, όπως επισημαίνει ο κ.Σταφυλάκης, η μεγάλη καμπάνια ενημέρωσης που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο στο Βουκουρέστι με την καταλυτική συμβολή του υπουργού Τουρισμού Β. Κικίλια, αποδείχθηκε εξαιρετικά αποτελεσματική. Έγινε στον κατάλληλο χρόνο, έδωσε απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα των Ρουμάνων πολιτών και τους απελευθέρωσε από όλες τις ανησυχίες τους αναφορικά με την Ελλάδα. Η διαχείριση που έγινε στις οδικές συνοριακές εισόδους ήταν αποτελεσματική και ξεπεράστηκαν προβλήματα που τα προηγούμενα χρόνια «παρήγαγαν» αρνητικές ειδήσεις για τη χώρα μας. Αποτέλεσμα ήταν να εκτιναχθεί η ζήτηση για την Ελλάδα από τα μέσα Ιουνίου και μετά και παρά τις δυσκολίες εξεύρεσης καταλυμάτων λόγω της υψηλότατης ζήτησης last minute, οι Ρουμάνοι επέμειναν στην βασική τους επιλογή για την Ελλάδα.
Σε αριθμούς αυτό μεταφράστηκε ως εξής: Την κύρια τουριστική περίοδο του 2022 (2ο και 3ο τρίμηνο) επισκέφθηκαν την Ελλάδα 100.000 περισσότεροι Ρουμάνοι τουρίστες σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019 και στο 11μηνο του 2022 (Ιανουάριος-Νοέμβριος) ο συνολικός αριθμός επισκεπτών από Ρουμανία έφθασε τους 1.363.500. Οι εισπράξεις στο 9μηνο είναι αυξημένες κατά 20% περίπου σε σχέση με το 2019.
Αναφορικά με την τουριστική κίνηση από Βουλγαρία, που σχετίζεται κυρίως με οδικό τουρισμό, φαίνεται πως ήταν μειωμένη σε σχέση με το 2019. Άλλωστε, σε σχέση με τη Ρουμανία, είναι μικρότερη αγορά με αρκετά χαμηλότερη δαπάνη ανά ταξίδι αλλά και με ένα πιο ανομοιογενές μείγμα ταξιδιωτών (λόγω της εγγύτητας υπάρχει μια συνεχής σχεδόν ροή επισκεπτών με διαφορετική διάρκεια παραμονής και επίπεδο δαπάνης). Είναι λογικό , όπως σημειώνει ο κ.Σταφυλάκης, οι ανατιμήσεις και οι υψηλότερες τιμές των προσφορών τελευταίας στιγμής, να επηρέασαν τους ταξιδιώτες με χαμηλότερους προϋπολογισμούς. Στο 11μηνο του 2022 επισκέφθηκαν την Ελλάδα 1.780.000 ταξιδιώτες από την Βουλγαρία.  
Οι Σέρβοι τουρίστες ήταν λιγότεροι από ένα εκατομμύριο αλλά είναι μια ομάδα τουριστών που πραγματικά αγαπούν την Ελλάδα, έχουν συναισθηματικούς δεσμούς με τη χώρα και θέλουν να την επισκέπτονται κάθε χρόνο, με προτίμηση τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. 
Και φέτος όμως, οι Σέρβοι δίνουν “ ψήφο εμπιστοσύνης” στη χώρα μας, όπως τονίζει ο κ.Τάσιος  και ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα ενώ η σεζόν αναμένεται να πάει πολύ καλύτερα, αφού θα αρχίσει από την 1η Ιουνίου. «Οι Σέρβοι καλύπτουν όλες τις κατηγορίες πελατών και επιλέγουν όλα τα είδη καταλυμάτων, ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, ανάλογα με την αγοραστική δύναμη του καθένα. Ο κύριος όγκος τους κατευθύνεται κυρίως σε Χαλκιδική και Πιερία και είναι τουρίστες που έρχονται ως επί το πλείστον στη χώρα μας οδικώς. 
«Γενικότερα το 2023 τα Βαλκάνια μπαίνουν σε μια κανονικότητα, όπως θα λέγαμε, καθώς πέρσι η σεζόν άρχισε περίπου από τα μέσα Ιουνίου», υπογραμμίζει ο πρόεδρος της ΠΟΞ.
Ακόμη πιο δυναμικά στο “ κάδρο” της διεκδίκησης της αγοράς των Βαλκανίων μπαίνει και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, που ήδη έχει ένα φανατικό “ κοινό” Ρουμάνων (ιδιαίτερα στη Σαμοθράκη αλλά και τη Θάσο) αλλά και Βούλγαρων επισκεπτών που την επιλέγουν καθόλη τη διάρκεια του χρόνου (σ.σ. ιδιαίτερα μεγάλη αναμένεται να είναι και η προσέλευση στις εκδηλώσεις για το Καρναβάλι της Ξάνθης). «Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τη δυναμική που υπάρχει από τις χώρες των Βαλκανίων, αναφέρει ο εντεταλμένος σύμβουλος τουρισμού της ΠΑΜ-Θ Θανάσης Τσώνης, και ειδικά το πόσο σημαντικός είναι για εμάς ο οδικός τουρισμός. Ειδικά μετά την πανδημία, μπήκαμε με ακόμη μεγαλύτερη ορμή στη διαδικασία να αναπτύξουμε το τουριστικό μας προϊόν και να δείξουμε ότι η Περιφέρειά μας διαθέτει αμέτρητες επιλογές που σχετίζονται τόσο με τις νέες τάσεις στον τουρισμό, όσο και με τις διαχρονικές. Για το λόγο αυτό, εκτός από τη συμμετοχή μας στις εκθέσεις Τουρισμού, διοργανώσαμε ειδικές εκδηλώσεις σε Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία και Πολωνία, προκειμένου να προβάλουμε και να αναδείξουμε κάθε πλευρά του τόπου μας, επενδύοντας σε αγορές που έχουν πολύ καλές προοπτικές αλλά και το πλεονέκτημα της εγγύτητας». 
Το 2023 αναμένεται να είναι μια από τις καλύτερες χρονιές 
Οι πράκτορες γενικά βλέπουν ότι το 2023 θα είναι μια από τις καλύτερες χρονιές για τον τουρισμό και πιστεύουμε ότι αυτή θα είναι η εικόνα και για την Ελλάδα, σημειώνει ο κ.Σταφυλάκης. 
«Φυσικά ο οδικός τουρισμός έχει κυρίαρχη θέση στον εισερχόμενο τουρισμό από τις αγορές των Βαλκανίων λόγω της εγγύτητας αλλά φέτος βλέπουμε όμως ότι σημειώνεται σημαντική αύξηση στον αριθμό των πτήσεων charter προς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς από περισσότερα αεροδρόμια της Ρουμανίας. Σε αυτά προστέθηκε φέτος και το νέο αεροδρόμιο του Brasov. Στα προγράμματα των tour operators βλέπουμε αύξηση αριθμού πτήσεων charter προς όλους σχεδόν τους ελληνικούς προορισμούς και κυρίως προς Κρήτη, Ζάκυνθο, Κω, Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Ρόδο, Σκιάθο. Για πρώτη φορά θα έχουμε πτήσεις και προς Πελοπόννησο (Άραξο). Σε ό,τι αφορά στις αεροπορικές εταιρείες και μετά την κατάρρευση της Blue Air την περασμένη χρονιά, βλέπουμε σημαντική αύξηση δρομολογίων από την Animawings (εταιρεία ελληνορουμανικών συμφερόντων με έδρα στην Ρουμανία στην οποία το μεγαλύτερο ποσοστό κατέχει η Aegean Airlines), ενώ ήδη έχει ανακοινώσει νέα δρομολόγια και η Wizz Air (προς Σκιάθο και Ζάκυνθο). Μετά την περίοδο της πανδημίας, κατά την οποία ο αριθμός των charter με λεωφορεία είχε μειωθεί δραστικά, από φέτος επανεμφανίζονται στις προσφορές των tour operators τα εβδομαδιαία bus charters προς κλασικούς αλλά και νέους προορισμούς, όπως Σαμοθράκη, Πάργα, Σκιάθο, Αλόννησο, Κεφαλονιά, Τολό», προσθέτει ο κ.Σταφυλάκης. «Όλα τα παραπάνω μας δείχνουν ότι τόσο οι tour operators όσο και οι αεροπορικές εταιρείες επενδύουν σημαντικά στην Ελλάδα για το 2023 γιατί φυσικά προεξοφλούν ότι θα είναι μια εξαιρετικά καλή χρονιά», συμπληρώνει. Το κύριο τουριστικό ρεύμα από Ρουμανία αναμένεται όπως πάντα να κινηθεί μέσω του οδικού τουρισμού και κυρίως προς Θάσο, Χαλκιδική, Πιερία, Καβάλα, Λευκάδα, Πάργα, Εύβοια, Σαμοθράκη και άλλους προορισμούς που είναι εύκολα προσβάσιμοι οδικώς. 
Νικόλ Καζαντζίδου

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Υψηλότερο ποσοστό των Γερμανών προτιμούν την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Γερμανικής Τουριστικής Ανάλυσης (Deutsche Tourismusanalyse 2024), η οποία δημοσιεύτηκε προχθές (16.04.24).

Συγκεκριμένα, το 3,5% των ερωτηθέντων στη Γερμανία απάντησε πως η Τουρκία είναι η πιο αγαπημένος προορισμός για διακοπές, ενώ το 2,8% απάντησε η Ελλάδα.

Ωστόσο, αναλυτές επισημαίνουν πως η διαφορά αυτή μπορεί να οφείλεται στο πολύ μεγαλύτερο πλήθος των Τούρκων μεταναστών στη Γερμανία σε σχέση με εκείνο των Ελλήνων μεταναστών.

Κατ΄ άλλα, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο πιο αγαπημένο τουριστικό προορισμό των Γερμανών, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Πρώτος αγαπημένος προορισμός των Γερμανών είναι η χώρα τους (28,2%), έπειτα η Ισπανία (8,4%), ακολουθεί η Ιταλία (5,9%), η Σκανδιναβία (3,8%), η Τουρκία (3,5%), η Ελλάδα (2,8%), η Γαλλία (2,3%), η Αυστρία (1,8%) και τέλος η Κροατία (1,7%).

NEWSIT

Τουρισμός: Οι Γερμανοί προτιμούν περισσότερο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα για τις διακοπές τους

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προβολή των ελληνικών τουριστικών προορισμών στην Ρουμανία από την Choose Greece

Την ευκαιρία να προβληθούν οι ελληνικοί προορισμοί στην Ρουμανία έδωσε η εκδήλωση της Choose Greece, «Be Greek for a day», που έλαβε χώρα τις προηγούμενες ημέρες στο Βουκουρέστι, με στόχο την προώθηση ελληνικών προορισμών στη ρουμανική αγορά,  πάντα στο σταθερό πλαίσιο των ισχυρών δεσμών φιλίας μεταξύ Ελλάδας και Ρουμανίας. Ως επίτιμοι προσκεκλημένοι συμμετείχαν οι μεγαλύτεροι ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Ρουμανία, που έχουν αεροπορικώς Charter σε όλα τα ελληνικά νησιά, αλλά κυρίως στον προορισμό την Κρήτη.

H  Ελλάδα παραμένει διαχρονικά άλλωστε, έτσι και εφέτος, πρώτη επιλογή για τους Ρουμάνους τουρίστες. Μάλιστα,  ο Δήμος Βόλου και το Πήλιο ξεκίνησαν την τουριστική του προβολή για το 2024  από τη Ρουμανία  και οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα νέα στον τουρισμό και για τα πακέτα τουρισμού, που προσφέρουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Στις συναντήσεις B2B συμμετείχαν πάνω από 100 εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων της Ρουμανίας και συγκεκριμένα από το Tez Tour, το Christian Tour, το Paralela 45, το Aerotravel, το JoinUp, το Holiday Office, τον Dertour, τη TUI Romania αλλά και από πολλλά άλλα. Από ελληνικής πλευράς ήταν μεταξύ άλλων το Επιμελητήριο Μαγνησίας, η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Χανίων και φυσικά και ο ο διευθυντής του ΕΟΤ Ρουμανίας κ. Γ. Σταφυλάκης.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε παρουσίαση των στοιχείων για την πολύ μεγάλη αύξηση στις κρατήσεις από Ρουμάνους τουρίστες στο νησί της Κρήτης, στον Δήμο Βόλου και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, καθώς και ένα προωθητικό βίντεο της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ. Το roadshow συνεχίζεται και τον Απρίλιο 2024 με την διοργάνωση εκδήλωσης στις 11 Απριλίου στο Βελιγράδι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Crete Sense the Αuthentic»: Η καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης για τη νέα τουριστική περίοδο

Με κεντρικό μήνυμα «Crete Sense the Αuthentic» η Περιφέρεια Κρήτης χτίζει μια καμπάνια που καλεί τον δυνητικό επισκέπτη να ανακαλύψει όλα όσα συνθέτουν τη μοναδική τουριστική εμπειρία της Κρήτης, με την υπογραφή του βραβευμένου σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη.
«Η Κρήτη ανοίγει την καρδιά της και είναι έτοιμη για ακόμα μια χρονιά να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει με τρόπο μοναδικό και αυθεντικό τα εκατομμύρια των επισκεπτών από το εξωτερικό. Ένα νησί, μια ολόκληρη ήπειρος, όπως με συναίσθημα και όμορφες εικόνες στις βαλίτσες της επιστροφής, δηλώνουν χαρακτηριστικά, οι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί μας. Η Περιφέρεια Κρήτης, με διακηρυγμένους και ρεαλιστικούς στόχους, συνεχίζει την υλοποίηση της πετυχημένης και πολλές φορές διακεκριμένης καμπάνιας τουριστικής προβολής», σημειώνει ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης σε δήλωσή του.

«Το μήνυμά μας φτάνει παντού. Στις πέντε ηπείρους, σε κάθε γωνιά του πλανήτη. “Φιλοξενία, άνθρωποι, ομορφιά, φύση ελευθερία, χαρά, χαμόγελα, γεύσεις, αρώματα. Σαν να κάνεις το γύρο του κόσμου σε ένα μέρος”, αυτός είναι ο τόπος που αυτές τις ημέρες με μεγάλες προσδοκίες εισέρχεται στη νέα τουριστική περίοδο.
Σε όλους τους ανθρώπους του τουρισμού, τους χιλιάδες εργαζόμενους, οι οποίοι αποτελούν τον κρίσιμο παράγοντα για την καθιέρωση της Κρήτης στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, στους συνεπείς και υπεύθυνους επιχειρηματίες του κλάδου ευχόμαστε μια καλή και επιτυχημένη τουριστική περίοδο», τονίζει ο Σταύρος Αρναουτάκης, υπογραμμίζοντας πως «και το 2024 οι επισκέπτες του νησιού μας θα αισθανθούν την αυθεντικότητα».

το βίντεο:

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ